Advertentie | |
|
![]() |
|
Niemand die het VWO niet aan kan, is in staat om een 9 te halen.
Draai het om tot iets positiefs om jezelf mee te motiveren: Je hoort niet op het VWO! -> Prove them wrong Je hebt geldregels nodig! -> Ik ga laten zien dat ik er prima zelf mee om kan gaan.
|
![]() |
Ouders van 13-16jarigen zijn ook gewoon irritant natuurlijk.
Als ze je kritiek geven, neem dat dan als aanleiding om hun ongelijk te bewijzen, op die manier leren ze het snelst om jou te vertrouwen. Als ze je afkraken, zeg dan rustig "ik vind dat niet" en ga er verder niet op in. Als ze lief doen en je vrijheid geven, laat dan merken dat je dankbaar bent en doe lief terug, zodat ze het nog een keer doen. Ouders zijn net hondjes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-10-2008 om 21:31. |
![]() |
|
![]() |
Wat iedereen zei: gewoon niks van aan trekken. Jij weet dat je het kan, en aan je cijfers te zien kan je het overduidelijk ook. Iedereen haalt wel eens een onvoldoende - betekent niet meteen dat je een mislukkeling bent en dat je beter op de havo had kunnen zitten.
Schuif ze eerdaags maar eens je rapport onder hun neus (die heb je toch bijna, neem ik aan?). Dan merken ze wel dat ze het helemaal bij het verkeerde eind hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken het wel heel erg. Mijn ouders zaten ook altijd te zeuren over huiswerk enzo, terwijl ik van dat gezeur juist heel dwars werd.
Dan had ik na hun gezeur zoiets van: vandaag ga ik even lekker geen huiswerk maken, anders denken ze dat ik het alleen doe omdat zij zeggen dat het moet en dat hun gezeur zin heeft! ![]() Het is ook typisch zo'n overbezorgdheid (en onmacht) van ouders.. heel irritant. Ook als ze beginnen over geld voor goede cijfers enzo.. echt beledigend is dat. Net alsof je het om het geld doet! ![]() Een opleiding volgen doe je voor jezelf, voor je eigen toekomst. En als jij je best doet verdien je complimentjes, niet alleen als je hoge cijfers haalt, want dat lukt misschien niet altijd. En trouwens, ookal zou je beter op de havo passen, so what? Is dat dan een drama? Houd in gedachten dat je ouders bang zijn dat het slecht gaat op school en dat ze blijkbaar niet goed in staat zijn om je op een wat leukere en positievere manier te motiveren, dus gaan ze maar zeuren, zetten ze geld in, etc. Dat is hun manier om ermee om te gaan. Ik zou proberen om discussies te vermijden (ookal is dat misschien moeilijk). Als ze erover beginnen geef je kort je mening en daarna ga je weer wat anders doen. Mijn ouders zijn nog steeds zo.. laatst nog.. mij moeder: "als je je opleiding afmaakt krijg je een hele goede wasmachine van ons". ![]() Laatst gewijzigd op 28-10-2008 om 13:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
waarschijnlijk was je toen ook puber |
![]() |
|
Zie het dan in Ze zeuren niet Ze herinneren je eraan Ze weten dat je het kunt Ze zijn geen hondjes Jij bent eerder een pup Doe je best Op een slechte dag Of juist een goeie Als je iets (te veel) Hebt om te doen Herinner het 'gezeur' Weet Dat ze niet blij zullen worden Blijf thuis Verschuif je afspraak Doe je best Toon geduld Laat je zelf niet zo meeslepen Door alles om je heen Puberaal gedrag komt Alsnog uit jezelf Toon geduld Doe je best
|
Verwijderd
|
Leuke dictatoriale ouders heb je. Jouw ouders zijn gewoon dom en stom, minder begaafd en imbiciellig.
Ik spreek uit eigen ervaring van wat ik bij anderen heb geizen. Kijk, als jouw ouders jou maar pushen en pushen en pushen en jou op je donder geven als je slechte cijfers haalt, dan knapt er in je latere leven iets. Op een gegeven moment barst de bom, omdat je zo gefocust ben dat je moet presteren, dat uit ellende gewoon dichtklapt. Je weet bij een toets niks meer, je kan niks meer en je onthoud niks meer. Is dat wat ze willen? Hoe harder jouw ouders je achter je broek aan zitten hoe eerder er iets in je hoofd knapt. Gelukkig is het mij nooit overkomen. Maar verschillende gasten op de middelbare school waarvan ik weet dat hun ouders ook gingen zeiken en kankeren als ze slechte cijfers hadden gehaald, hadden mijns inziens toch niet zo'n leuke middelbare school tijd. Elke dag bang dat ze slechte cijfers zouden halen, bang om een slecht cijfer aan hun ouders te laten zien. Komt er nog meer druk op je te staan om volgende keer je gemiddelde voor je rapport op te halen. En op een gegeven moment barst er iets in hun hoofd en lopen ze huilend de klas uit. Bovendien een diploma zegt nog totaal niks. Vroeger dacht ik dat je met een diploma een betere (betaalde) baan zou krijgen en dat werd ook verteld door mijn ouders. Nou, dat is eigenlijk totaal niet zo. Het gaat er gewoon om hoeveel geld je kan verdienen en daar hoef je echt niet voor geleerd te hebben. Niet dat je nou je dit leest je overal maar schijt aan moet gaan hebben en je ouders links moet laten liggen. Nee, integendeel. Maar denk hier maar effe over na. |
![]() |
||
Citaat:
Niet dat je met een diploma op zak slapend rijk kan worden, maar een opleiding hebben is essentieel om een beetje carrière te kunnen maken, tenzij je die 0,1% bent die met een geniaal idee en zelf ondernemen rijk kan worden.
|
leer te redeneren met ze. ouders, hoe imponerend ook zijn ook maar mensen. en mensen vallen te beinvloeden.
kwestie van de juiste manier ontdekken waarop je ze subtiel en rustig van je rug af kunt krijgen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Awh ik had hetzelfde maar ik heb gewoon gezegt dat ik het zelf aanpak het mijn toekomst is en gewoon kijken wat er gebeurd. Misschien moet je het er eens met je ouders over hebben, en als het fout gaat gewoon weer terug naar je oude methode, 1 jaartje overdoen is niet het einde van de wereld.
|
![]() |
||
Citaat:
maar alleen een idioot zal niet erkennen dat opleidingsgraad en inkomen in het algmeen in verband staan met elkaar. dus fuck off * 2.
|
![]() |
|
Haah Fuck offf numero 3 van mij dan
![]() School en Prestaties zijn in bijna alle gevallen niet van elkaar los te koppelen. er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dat zijn ook niet voor niets uitzonderingen.
||
Citaat:
![]() @ TS: misschien heeft het wat te maken met het feit dat je ouders graag willen dat je alle kansen om te leren met beide handen aangrijpt? Ik weet niet wat jouw ouders gedaan hebben of ofdat zij vroeger ook de kans kregen uitgebreid naar school te gaan enzo, maar dat kan ook wel eens er iets mee te maken hebben. Lost jouw probleem natuuurlijk nog niet op, maar wellicht dat het helpt in de acceptatie van het probleem. Verder, zoals gezegd, ga er niet volop tegenin, stel ze tevreden en gerust met goede resultaten. Misschien dat je het met ze erover kunt hebben dat hun gedrag jou alleen maar extra last bezorgd die je zo niet kunt gebruiken? Dat je weinig hebt aan niet-opbouwende kritiek? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb je je ouders wel eens verteld wat je er van vindt dat ze zo doen? En dan dus op een rustige, niet-verwijtende manier. (dus niet: "ja maar jullie dit en dat", maar: "als jullie dit en dat zeggen, dan heb ik het gevoel dat..").
Wellicht hebben ze inderdaad wel goede intenties, maar schieten ze daarin iets te ver door. Want als jij zulke goede cijfers haalt, lijkt het me niet dat ze zich daar zorgen over hoeven te maken. We zijn inmiddels al bijna 3 maand verder en het nieuwe schooljaar is begonnen, hoe gaat het nu? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
De ouders van me vriend Bubbeldoosje | 59 | 03-04-2006 00:43 | |
Liefde & Relatie |
Altijd ruzie met ouders:s evanescence | 19 | 10-06-2005 07:59 | |
Psychologie |
ouders maken het me moeilijk. Zazoo | 6 | 31-03-2005 22:53 | |
Liefde & Relatie |
gezeik met mn beste vriend Noddy | 14 | 17-11-2004 17:17 | |
Psychologie |
Ouders en hulpverlening ~~dolce~~ | 11 | 03-03-2004 13:42 | |
Psychologie |
Hoe gaan jullie met je littekens om??? ** Lieve2002 ** | 118 | 10-12-2002 13:39 |