Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2008, 19:49
vilein
vilein is offline
Faux fur is nu wel geweest. Op naar het echte. Je ziet ze in iedere tweedehands winkel nu, dode vosjes met pootjes er nog aan. En natuurlijk bij die shows.Any thoughts?

Oud 19-11-2008, 20:05
Vice
Vice is offline
Ik heb leren schoenen en een leren jas.
Oud 19-11-2008, 20:22
DeadNation
DeadNation is offline
Niet dat het dan wel spoort, maar leer komt voornamelijk van beesten die voor vleesconsumptie gedood worden. Voor bont daarentegen worden dieren speciaal afgemaakt.

Ik persoonlijk vind het verwerpelijk.

<startdiscussieoverhetetenvanvleesendergelijke> Just saying.
Oud 19-11-2008, 20:29
*oma*
*oma* is offline
Wat vind je verwerpelijk?

Ik draag geen bont, want wat heb je nou aan zo'n tweede hands jas.
Oud 19-11-2008, 20:32
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik moet gelijk aan kinderen voor kinderen denken bij de term 'tweedehands jas' haha.

ik ben er geen voorstander van want ik vind bont bij mensen nogal smakeloos staan. denk dan altijd meteen aan gerimpelde vieze wijven van 60 met klatergoud en roze nagellak die 10 keer teveel onder de zonnebank zijn geweest.
Oud 19-11-2008, 20:35
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Wat vind je verwerpelijk?

.
Het speciaal afmaken van dieren zodat een oud wijf in een bontjas kan lopen.
Oud 19-11-2008, 20:35
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
ik moet gelijk aan kinderen voor kinderen denken bij de term 'tweedehands jas' haha.
Oud 19-11-2008, 20:38
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Het speciaal afmaken van dieren zodat een oud wijf in een bontjas kan lopen.
Ok. Ik dacht even dat je het verwerpelijk vond dat die 'resten' al dan niet werden gebruikt voor consumptie etc.
Oud 19-11-2008, 20:40
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Ok. Ik dacht even dat je het verwerpelijk vond dat die 'resten' al dan niet werden gebruikt voor consumptie etc.
Onze vleesindustrie/vleesconsumptie vind ik ook verwerpelijk, ook al eet ik wel vlees, maargoed da's een hele andere discussie.
Oud 20-11-2008, 13:38
Balthasar
Balthasar is offline
Het knuffelt zo lekker.
Oud 20-11-2008, 13:56
Verwijderd
ik vind bontjassen vaak lelijk, maar ik heb een keer een hele mooie jas gezien met wol en konijnenbont in parijs, nog steeds spijt dat ik die niet heb gekocht.

ik vind het onzin dat het dragen van bont meer verwerpelijk zou zijn dan vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 14:03
DeadNation
DeadNation is offline
Eten is een eerste levensbehoefte, een dure jas niet. Natuurlijk zijn er voor vlees eten ook alternatieven net zoals die er zijn voor bont, maar de vergelijking gaat mijns inziens niet op.
Oud 20-11-2008, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Niet dat het dan wel spoort, maar leer komt voornamelijk van beesten die voor vleesconsumptie gedood worden. Voor bont daarentegen worden dieren speciaal afgemaakt.

Ik persoonlijk vind het verwerpelijk.

<startdiscussieoverhetetenvanvleesendergelijke> Just saying.
Nee, leer komt voornamelijk van leerkoeien of andere leerbeesten. Net zoals je ook melkkoeien en vleeskoeien hebt. De huiden van dieren uit de bioindustrie zijn niet/minder geschikt voor leerverwerking doordat ze doorgaans met z'n allen bij elkaar gepropt worden in een kleine ruimte, waardoor ze elkaars huid beschadigen. Ik kan me voorstellen dat de antibiotica, de groeihormonen en meer van die rotzooi ook geen gunstige invloed heeft op de kwaliteit van het leer, terwijl wij natuurlijk allemaal mooie soepele schoentjes en jasjes en autostoeltjes willen.

- - -
Ik heb wel leren schoenen maar ben tegen bont en dat is hypocriet maar /care.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 14:24
Dith
Dith is offline
Eerlijk gezegd heb ik er niks op tegen, maar of ik het mooi vind ligt aan de uitwerking ervan. Vossensjaaltjes (inclusief hoofdje en pootjes) zijn niet zo mijn ding maar mijn oma heeft echt een práchtige nertsenjas die ik draag op ijskoude dagen (helaas hebben we die niet veel hier).
Oud 20-11-2008, 14:29
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Nee, leer komt voornamelijk van leerkoeien of andere leerbeesten. Net zoals je ook melkkoeien en vleeskoeien hebt. De huiden van dieren uit de bioindustrie zijn niet/minder geschikt voor leerverwerking doordat ze doorgaans met z'n allen bij elkaar gepropt worden in een kleine ruimte, waardoor ze elkaars huid beschadigen. Ik kan me voorstellen dat de antibiotica, de groeihormonen en meer van die rotzooi ook geen gunstige invloed heeft op de kwaliteit van het leer, terwijl wij natuurlijk allemaal mooie soepele schoentjes en jasjes en autostoeltjes willen.

- - -
Ik heb wel leren schoenen maar ben tegen bont en dat is hypocriet maar /care.
Misschien "exotisch leer", maar leer uit de bio industrie word weldegelijk gebruikt voor schoenen/tassen etc.
Oud 20-11-2008, 14:30
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Ik begreep dat al die beestjes wel een beter leven hebben dan bijvoorbeeld de varkens die in de bio-industrie eindigen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 14:31
fargo
fargo is offline
Citaat:
Eten is een eerste levensbehoefte, een dure jas niet. Natuurlijk zijn er voor vlees eten ook alternatieven net zoals die er zijn voor bont, maar de vergelijking gaat mijns inziens niet op.
eten is wel een eerste levensbehoefte maar vlees niet. elke dag vlees eten is net zo goed een expressie van rijkdom en overvloed als het dragen van een bontjas. zo kun je ook wel argumenteren dat het nodig is om dagelijks kaviaar en kreeft te eten alleen omdat het voedsel en dus een eerste levensbehoefte is.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 14:32
suvórov
suvórov is offline
Vraag het Lindsay Lohan.
Oud 20-11-2008, 14:34
fargo
fargo is offline
Citaat:
Vraag het Lindsay Lohan.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 15:05
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
eten is wel een eerste levensbehoefte maar vlees niet. elke dag vlees eten is net zo goed een expressie van rijkdom en overvloed als het dragen van een bontjas. zo kun je ook wel argumenteren dat het nodig is om dagelijks kaviaar en kreeft te eten alleen omdat het voedsel en dus een eerste levensbehoefte is.
Dat zeg ik toch ook min of meer. Een bontjas is behalve als je een fuckin eskimo bent ofzo in alle gevallen onnodig.
Oud 20-11-2008, 15:14
Broeder
Broeder is offline
Lelijk, verwerpelijk, etc etc etc etc etc.
Oud 20-11-2008, 16:34
Crimson
Crimson is offline
Ik vind het ook niet mooi, maar wel een beetje hypocriet om er op af te geven als je weet wat we allemaal nog meer van leer dragen of het feit dat we genoeg mensen vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 17:34
Verwijderd
Reverend dissaproves of bont.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 22:23
Verwijderd
Ik zou heel snel zeggen dat ik tegen bont dragen ben terwijl ik net zo hypocriet vlees eet, etc. Ik word ook altijd heel agressief als ik beelden zie van een zeehond die wordt dood geknuppeld maar niet dagelijks besef hoe erg de bioindustrie is. Het zal wel de meest acceptabele vorm van hypocrisie zijn, uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 22:48
Laisve
Laisve is offline
Oud 20-11-2008, 23:02
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Ik zou heel snel zeggen dat ik tegen bont dragen ben terwijl ik net zo hypocriet vlees eet, etc. Ik word ook altijd heel agressief als ik beelden zie van een zeehond die wordt dood geknuppeld maar niet dagelijks besef hoe erg de bioindustrie is. Het zal wel de meest acceptabele vorm van hypocrisie zijn, uiteraard.
Dit. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bont soms wel heel mooi vind.
Oud 21-11-2008, 10:24
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ik begreep dat al die beestjes wel een beter leven hebben dan bijvoorbeeld de varkens die in de bio-industrie eindigen.
Ik zag last op het journaal een stukje over nertsen en die beesten hebben absoluut geen ruimte en zitten net zo opgepropt als kippen.
Hier een link over hoe de beestjes leven, maar het zou ook wel wat minder extreem kunnen zijn. Ik weet niet in hoeverre dit artikel gekleurd is.

Citaat:
of het feit dat we genoeg mensen vlees eten.
Spreek voor jezelf.
Oud 21-11-2008, 10:43
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Ik zag last op het journaal een stukje over nertsen en die beesten hebben absoluut geen ruimte en zitten net zo opgepropt als kippen.
Hier een link over hoe de beestjes leven, maar het zou ook wel wat minder extreem kunnen zijn. Ik weet niet in hoeverre dit artikel gekleurd is.

Spreek voor jezelf.
Dat was een typo, er moest staan 'wel' ipv 'we'.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 11:04
*oma*
*oma* is offline
Oud 21-11-2008, 12:12
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik sluit me compleet aan bij DeadNation en Paranoide; ik draag zelf wel leren schoenen omdat ik de plastic nep leren laarzen van de schoenenreus slecht voor mn voeten vind en bovendien oerlelijk. Bont zou ik nooit kopen, nepbont vind ik prima hoewel ik het niet vaak mooi vind.
Ik sta wel stil bij de bioindustrie en bont/leer industrie en ik vind mezelf vaak hypocriet omdat ik geen vlees eet en bont draag maar wel leren schoenen en soms vis maar aan de andere kant sluit ik niet mn ogen voor het leed, zoals de meeste mensen wel doen, en werk in er in ieder geval niet compleet aan mee.

En om nog even terug te komen op bont; ik vind het totaal achterhaald dat mensen het nog nodig achten om in echt bont rond te lopen als teken van welvarendheid ofzo, en als je het doet omdat je het mooi vindt dan is het natuurlijk helemaal belachelijk aangezien er in nepbont genoeg keus en kwaliteit is. Bovendien snap ik niet dat mensen er gelukkig van worden om een bontjas te dragen als je weet dat die beestjes vaak levend gevild worden.
Oud 21-11-2008, 13:24
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Nee, leer komt voornamelijk van leerkoeien of andere leerbeesten.[..]
Dat klopt niet. De huiden van beesten in de vleesindustrie worden ook gewoon gebruikt.

Citaat:
Ik heb het geloof ik gelezen in Elsevier magazine. Hoewel ik daar niet 100% zeker van ben. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Elsevier rechtse visie, journaal linkse visie en Bontvrij een absurde, bangmaak visie.

Moet ik even aan toevoegen dat ik zelf geen voorstander ben van bont. Gebruik je een beest(je) voor het een, gebruik dan ook de rest. Zoals bij koeien. Bont doet me wat dat betreft denken aan ivoor: hele olifant slachten voor 2 stukjes bot.

En wat ik veel hypocrieter vind dan leer dragen én tegen de bio-industrie zijn is vlees eten maar geen slachting aan kunnen zien. Als je niet aan kan zien hoe een dier wordt gedood en vervolgens aan stukjes wordt gesneden vind ik niet dat je het recht hebt om vlees te eten. Dát is pas respectloos tegenover een weerloos dier.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 20:29
==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
ik haat bont, hoe kan je nou iets dragen wat vroeger een dier was ik bdoel heb medelijden met de dieren die mishandeld worden zodat de mense zo nodig echt leer moet dragen. stel je eens voor dat de dieren ons huid als jassen zouden gebruiken, hoe zou je dat vinden?(
Oud 21-11-2008, 20:35
Verwijderd
Citaat:
ik haat bont, hoe kan je nou iets dragen wat vroeger een dier was ik bdoel heb medelijden met de dieren die mishandeld worden zodat de mense zo nodig echt leer moet dragen. stel je eens voor dat de dieren ons huid als jassen zouden gebruiken, hoe zou je dat vinden?(
:')
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt niet. De huiden van beesten in de vleesindustrie worden ook gewoon gebruikt.
Bron plz. Ik had het gelezen in veganistenpropaganda, nu ben ik er weer meer informatie over aan het zoeken maar ik kan niks nuttigs vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 00:46
EvilConduct
EvilConduct is offline
How It's Made maakt er geloof ik ook een keer melding van.

En daar zeg je al wat: veganistenpropaganda.

Net of ze koeien fokken voor wat leer. Denk niet dat je daar zo veel mee zou verdienen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Moet ik even aan toevoegen dat ik zelf geen voorstander ben van bont. Gebruik je een beest(je) voor het een, gebruik dan ook de rest. Zoals bij koeien. Bont doet me wat dat betreft denken aan ivoor: hele olifant slachten voor 2 stukjes bot.

En wat ik veel hypocrieter vind dan leer dragen én tegen de bio-industrie zijn is vlees eten maar geen slachting aan kunnen zien. Als je niet aan kan zien hoe een dier wordt gedood en vervolgens aan stukjes wordt gesneden vind ik niet dat je het recht hebt om vlees te eten. Dát is pas respectloos tegenover een weerloos dier.
Dit ja.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 13:48
Vice
Vice is offline
Citaat:
How It's Made maakt er geloof ik ook een keer melding Net of ze koeien fokken voor wat leer. Denk niet dat je daar zo veel mee zou verdienen.
Ik denk het wel. Sowieso komt leer niet alleen van koeien.
Oud 22-11-2008, 13:55
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Ik denk het wel. Sowieso komt leer niet alleen van koeien.
Jij denk dus wel dat je veel kan verdienen als je alleen de huid van een koe gebruikt? Lijkt me best lastig. Je moet zo'n beest eerst jaren in leven houden voordat je de huid kan gebruiken. Die kosten wegen vast niet op tegen de baten van een stukje leer. Als je ziet dat je bij de Aldi al een leren jas kan kopen voor een paar tientjes...

Daarbij klopt de hele redenering niet. Denk je echt dat wanneer men een hele bende koeien alleen voor de huid zou fokken, het vlees, de botten, etc. niet gebruikt worden? Zever.

Alles van schapen, paarden, koeien, varkens, etc. wordt gebruikt op de een of andere manier. Eten, jassen en schoenen, lijm en winegums, etc.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 14:11
suvórov
suvórov is offline
Toffe discussie .
Oud 22-11-2008, 21:36
Verwijderd
bont is voor dieren...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 11:24
vilein
vilein is offline
Nou, het hypocriete is dat ik dus van die vosjes, incl. pootjes, wel leuk vind. Maar ik ben bang dat als ik daarmee ga lopen mensen vla gaan gooien of wat ook. Die neiging heb ik namelijk ook als ik een chick met een konijn om dr nek zie.
Oud 23-11-2008, 19:55
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
de marktkoopvrouw die leren hoeden verkocht vertelde me dat ze in australie het leer over lieten komen uit europa omdat in australie de koeien in velden omheind met prikkeldraad lopen, en daardoor hun huid eraan gaat. In Europa is het veelal schrikdraad dus gebruiken ze europese koeien.

Waaruit ik kan concluderen dat het dus gewoon melk en vleeskoeien zijn die ze gebruiken voor het leer. (een koe speciaal voor leer ga je niet in een prikkeldraad weiland zetten zodat de waarde van de huid daalt)

Maar het kan zijn dat het marktpraatjes waren, je ne sais pas. Maar volgens mij hadden ze op willem wever ook verteld dat leer gewoon van de koeien die voor het vlees geslacht waren kwam.

over bont: hm, bont van een dier wat niet gegeten wordt vindt ik in deze samenleving niet echt te verkiezen. Er is ook gewoon wol, katoen, polyester en nepbont. En bont jatten van zeldzame dieren kan helemaal niet. Mocht je ergens wonen waar geen katoen en wol is en het koud is, dan vindt ik het net zo goed een levensbehoefte als eten om een jas voor jezelf te schieten. (maar dan gewoon eentje, en niet vijf)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 21:51
Sjoerd
Sjoerd is offline
die vossensjaals met hoofden en pootjes vind ik wat te cru, maar het kan heel chique staan en is bovendien erg aaibaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten