Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- - - Ik heb wel leren schoenen maar ben tegen bont en dat is hypocriet maar /care. |
![]() |
|
Eerlijk gezegd heb ik er niks op tegen, maar of ik het mooi vind ligt aan de uitwerking ervan. Vossensjaaltjes (inclusief hoofdje en pootjes) zijn niet zo mijn ding maar mijn oma heeft echt een práchtige nertsenjas die ik draag op ijskoude dagen (helaas hebben we die niet veel hier).
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik zou heel snel zeggen dat ik tegen bont dragen ben terwijl ik net zo hypocriet vlees eet, etc. Ik word ook altijd heel agressief als ik beelden zie van een zeehond die wordt dood geknuppeld maar niet dagelijks besef hoe erg de bioindustrie is. Het zal wel de meest acceptabele vorm van hypocrisie zijn, uiteraard.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Hier een link over hoe de beestjes leven, maar het zou ook wel wat minder extreem kunnen zijn. Ik weet niet in hoeverre dit artikel gekleurd is. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik sluit me compleet aan bij DeadNation en Paranoide; ik draag zelf wel leren schoenen omdat ik de plastic nep leren laarzen van de schoenenreus slecht voor mn voeten vind en bovendien oerlelijk. Bont zou ik nooit kopen, nepbont vind ik prima hoewel ik het niet vaak mooi vind.
Ik sta wel stil bij de bioindustrie en bont/leer industrie en ik vind mezelf vaak hypocriet omdat ik geen vlees eet en bont draag maar wel leren schoenen en soms vis maar aan de andere kant sluit ik niet mn ogen voor het leed, zoals de meeste mensen wel doen, en werk in er in ieder geval niet compleet aan mee. En om nog even terug te komen op bont; ik vind het totaal achterhaald dat mensen het nog nodig achten om in echt bont rond te lopen als teken van welvarendheid ofzo, en als je het doet omdat je het mooi vindt dan is het natuurlijk helemaal belachelijk aangezien er in nepbont genoeg keus en kwaliteit is. Bovendien snap ik niet dat mensen er gelukkig van worden om een bontjas te dragen als je weet dat die beestjes vaak levend gevild worden.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Moet ik even aan toevoegen dat ik zelf geen voorstander ben van bont. Gebruik je een beest(je) voor het een, gebruik dan ook de rest. Zoals bij koeien. Bont doet me wat dat betreft denken aan ivoor: hele olifant slachten voor 2 stukjes bot. ![]() En wat ik veel hypocrieter vind dan leer dragen én tegen de bio-industrie zijn is vlees eten maar geen slachting aan kunnen zien. Als je niet aan kan zien hoe een dier wordt gedood en vervolgens aan stukjes wordt gesneden vind ik niet dat je het recht hebt om vlees te eten. Dát is pas respectloos tegenover een weerloos dier. |
![]() |
|
ik haat bont, hoe kan je nou iets dragen wat vroeger een dier was
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarbij klopt de hele redenering niet. Denk je echt dat wanneer men een hele bende koeien alleen voor de huid zou fokken, het vlees, de botten, etc. niet gebruikt worden? Zever. Alles van schapen, paarden, koeien, varkens, etc. wordt gebruikt op de een of andere manier. Eten, jassen en schoenen, lijm en winegums, etc. |
![]() |
|
Nou, het hypocriete is dat ik dus van die vosjes, incl. pootjes, wel leuk vind. Maar ik ben bang dat als ik daarmee ga lopen mensen vla gaan gooien of wat ook. Die neiging heb ik namelijk ook als ik een chick met een konijn om dr nek zie.
|
de marktkoopvrouw die leren hoeden verkocht vertelde me dat ze in australie het leer over lieten komen uit europa omdat in australie de koeien in velden omheind met prikkeldraad lopen, en daardoor hun huid eraan gaat. In Europa is het veelal schrikdraad dus gebruiken ze europese koeien.
Waaruit ik kan concluderen dat het dus gewoon melk en vleeskoeien zijn die ze gebruiken voor het leer. (een koe speciaal voor leer ga je niet in een prikkeldraad weiland zetten zodat de waarde van de huid daalt) Maar het kan zijn dat het marktpraatjes waren, je ne sais pas. Maar volgens mij hadden ze op willem wever ook verteld dat leer gewoon van de koeien die voor het vlees geslacht waren kwam. over bont: hm, bont van een dier wat niet gegeten wordt vindt ik in deze samenleving niet echt te verkiezen. Er is ook gewoon wol, katoen, polyester en nepbont. En bont jatten van zeldzame dieren kan helemaal niet. Mocht je ergens wonen waar geen katoen en wol is en het koud is, dan vindt ik het net zo goed een levensbehoefte als eten om een jas voor jezelf te schieten. (maar dan gewoon eentje, en niet vijf) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Vest/bodywarmer van ( nep ) bont Robyn17 | 9 | 25-10-2013 19:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bont: wel of niet? ganralph | 73 | 04-12-2010 11:10 | |
Flora & Fauna |
Dieren gebruiken kimberly-18 | 121 | 24-01-2006 22:18 | |
De Kantine |
Bonte avond Verwijderd | 53 | 14-05-2004 21:47 | |
De Kantine |
Bonte Avond Acire | 16 | 19-04-2003 08:42 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |