Om iets meer te gaan uitwerken op die tweede (en zonder te gaan prutsen met 10 seconden verschuiven zoals hierboven):
Je hebt volgende waarden nodig (mijn indices blijven tellen: subscript 1 geeft voor de eerste 10 seconden, een 2 is daarna)
Na tien seconden is je snelheid de volgende:
Maar op je eindtijdstip, heb je volgende snelheid:
Maar op je eindtijdstip, weet je ook dat je snelheid nul is, dus kan je volgende vergelijking oplossen naar t
eind:
)
Je krijgt dan normaalgezien het volgende:

(Als je die formule een beetje omvormt, kom je trouwens ook hetgene uit wat ik in mijn vorige post gezet had met die 10 seconden bijtellen; als je die breuk in twee breuken splitst, ga je zien dat je ... + 10s uitkomt).
Anyhow, als je zoals overal je twee versnellingen invult, dan bekom je de resultaten die je nodig hebt. Dit is voor opgave C: 30 seconden.
Misschien nog een beetje extra achtergrond over dergelijke problemen: als men vraag om uit te drukken dat iets stilstaat, vraagt men eigenlijk dat v = 0 (op een bepaald moment). Dat wilt NIET zeggen dat op een moment daarna nog steeds v = 0 zou zijn (een voorbeeld: als je een bal omhoog gooit, zal zijn snelheid eerst omhoog gericht zijn, uiteindenlijk vertragen (zwaartekracht!), tot zijn snelheid 0 wordt (helemaal bovenaan), en dan gaat hij weer naar beneden vallen (versnellen met de zwaartekracht)). In dit probleem is dat ook het geval.
Ik heb eventjes in Matlab enkele grafiekjes voor je gemaakt (alsook de berekeningen laten uitvoeren). In de klas heb je misschien ook met x-t, v-t, a-t-grafieken gewerkt; in de bijlage kan je die grafieken vinden voor jouw oefening. Maar normaalgezien moet je niet in staat zijn om die grafieken zelf op te stellen, maar ze zijn vaak wel handig om je het verloop van je versnelling, snelheid en positie te laten zien).
Ik denk niet dat je zelf Matlab zult hebben, maar vermits die code voor andere mensen misschien handig is, staat die ook in de bijlage (extensie .txt moet veranderd worden in .m om bruikbaar te zijn voor MatLab).