Advertentie | |
|
![]() |
|
Over dat haar was maar een voorbeeld. Ik bedoel meer hoeveel invloed hebben je hersenen op je lichaam? Alles wat 'biologisch', hangt dat los van je hersenen?
Je bewerkt alle informatie die je krijgt toch via je hersenen? Bijv: 'Niet gelukkig zijn' heeft toch een beetje met je 'hersenen' te maken. Er zijn waarschijnlijk een paar redenen waarom je je niet gelukkig voelt, en die redenen neem je toch waar met je hersenen? Dus als je dan minder serotonine (= maar een voorbeeld) gaat produceren dan hebben je hersenen toch wel enig invloed daarop, al is het indirect? Want ik geloof niet (al kan ik hierin helemaal fout zitten) dat de hersenen en de rest van je lichaam apart werken....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel is het zo dat baby's en jonge kinderen beter groeien als ze meer aangeraakt worden (is ook zo bij dieren) en dat ze gezonder opgroeien, maar dat heeft niet met het denkproces te maken. |
![]() |
||
Citaat:
Dat hersenen ergens effect op hebben, en het op afroep kunnen beïnvloeden zijn trouwens twee verschillende dingen.
||
Citaat:
![]() Nee, ik geloof niet dat dingen als het groeien van je haar en nagels actief beïnvloed kunnen worden. Sommige dingen die je niet direct met je hersenen zou associëren wel, zoals het aanleren van lichamelijke vaardigheden (bijvoorbeeld fietsen of een bal stuiteren), dat soort (vrijwel) automatische handelingen worden voornamelijk geassocieerd met een deel van je hersenen dat het cerebellum heet. Maar dat zijn wel hele andere dingen dan waar jij naar vraagt.
|
Je denkprocessen hebben wel een behoorlijk grote invloed op je lichaam, zo kun je alle(?) zwangersschapskenmerken vertonen als je maar hard genoeg gelooft dat je daadwerkelijk zwanger bent. Dus: opzwellende buik, uitblijvende menstruatie, zelfs de melkklieren kunnen zich ineens gaan ontwikkelen. Ook heb je natuurlijk het wel bekende placebo effect; geef een zeurpiet een stukje kalk met een moeilijke naam en weg zijn al z'n kwaaltjes en klachten.
Dan heb je ook nog het 'positieve denken' wat ervoor zorgt dat je een veel sterker immuunsysteem hebt. Positief denken is zelfs een grote factor om de 100 jaar te kunnen halen. Maar of je je haar en nagels ook sneller kunt laten groeien...? Tijd voor een experimentje!! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Je haar en nagels groeien sneller onder invloed van zonlicht. Ik kan me dus goed voorstellen dat in september, oktober en november je haar minder ver groeide dan in juni, juli en augustus, maar met je hersenen heeft dat niet zo veel te maken.
Je kunt wel andere dingen beïnvloeden. Mensen die depressief zijn hebben bijvoorbeeld minder kans om van kanker te genezen, en dan gaat het om mensen die van te voren al depressief waren. Wat hierboven staat ook: veel mannen krijgen last van ochtendmisselijkheid, vermoeidheid, dikke enkels en soms zelfs een opgezwollen buik als hun partner zwanger is. En een placebo-effect blijft zelfs (in kleinere mate natuurlijk) bestaan als iemand wéét dat het een placebo is. De zaken doelbewust aanpakken is ook mogelijk, zo kun je bewust je hartslag vertragen door je erop te concentreren (kost wel veel oefening, maar bijna iedereen kan het leren). Laatst gewijzigd op 28-11-2008 om 19:02. |
![]() |
||
Ik zei toch dat dat over haar en nagels maar een f*ckin* voorbeeld was!
![]() Niet iedereen hoeft daarop te reageren. Ik heb wel begrepen dat dat onmogelijk is. Maar van wat sommigen hier zeggen doet me wel geloven dat hersenen toch wel enig effect hebben op genezingen van kwaaltjes en zelfs kanker.... Dus dan krijg ik zo'n gevoel van dat mijn theories juist is... Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Proefwerk Thema 6 Regeling mell__ | 2 | 08-06-2009 16:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Toekomst voorspellen Iwein | 49 | 02-11-2008 11:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewustzijn=corticale waarneming Anardo | 49 | 08-03-2006 15:35 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |