Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het goed. Alleen de zin "nou eenmaal niet gemaakt zijn uit en dus niet voor liefde" vind ik vervelend. Ik bedoel: het is een leuke vondst maar als het op zo'n omslachtige manier gebracht wordt dan hoeft het van mij niet meer. Verder vind ik dat je een bijzondere invulling aan de titel hebt gegeven (wat was er het eerst eigenlijk?), maak je mooie vervreemdende vergelijkingen ("Zijn bij haar geboorte behalve de navelstreng//soms ook de banden doorgesneden?") en de derde strofe is mijn favoriet. De witregels tussen de 3e en de 4e strofe zijn erg functioneel, mooi. Nog één ding: ik las de eerste keer de allerlaatste regel als "totdat ze me eindelijk gelooft." en dat vond ik mooier. "Zodat" vind ik iets te direct in dat opzicht. |
![]() |
||
Citaat:
|
Heerlijk om te lezen, ziet er goed doordacht uit, dit is voor het eerst dat ik de volgende uitdrukking gerechtigd vind om te gebruiken: elk woord is zorgvuldig afgewogen (als dat in boeken staat, volgt er vaak alsnog een halfslachtige zin).
Dit vind ik heel bijzonder: "Haar huis is als de bomen op weg naar school waar al zoveel hartenkreten in zijn gekrast" De eerste strofe is erg pakkend, het houdt tot het einde de aandacht. Het leidt ook tot nadenken, tot het overlezen van zinnen. Erg prettig gedicht, daarmee doel ik niet op de zware inhoud natuurlijk. Respect. |
![]() |
|
Een super goed gedicht. Het was interessant om het te lezen, het doet je nadenken.
Prachtige woordspelingen. Een lief gedicht en tegelijkertijd zo'n zware thema. *verlangen*
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Boeken/schrijvers die je leven/wereldbeeld het meest beïnvloed hebben. Verwijderd | 33 | 13-04-2010 15:30 | |
Verhalen & Gedichten |
[kort verhaal] Vogel oeski | 11 | 27-01-2004 18:49 | |
Verhalen & Gedichten |
favoriete boek nellekutje | 47 | 04-01-2004 22:58 | |
Verhalen & Gedichten |
fantasy boeken?? Twijg | 61 | 25-08-2003 06:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Van welk boek waren jullie helemaal ondersteboven? marlies | 133 | 02-03-2003 14:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Jouw top 5 mooiste boeken Anne | 32 | 12-11-2002 21:53 |