Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De enige boeken die ik boos weggegooid heb, waren de 'prequels to Dune' geschreven door de talentloze zoon van Herbert, in samenwerking met een even talentloze, zouteloze semi-schrijver die zich bezig moet houden met X-Files en Star Wars, waar hij vandaan kwam. Ze waren een grove belediging voor het werk van de vader.
Ik heb geen lijst met vijf boeken, omdat dat afhangt van mijn bui. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ok.
Nederlands: 1) Gerard Reve - De Avonden. 2) Willem Frederik Hermans - Nooit Meer Slapen. 3) Piet Paaltjes (François HaverSchmidt) - Snikken En Grimlachjes (Dichtbundel, maar we zijn soepel vandaag). 4) Simon Vestdijk - De Kellner En De Levenden. 5) Willem Elsschot - Kaas. Buitenlands: 1) George Orwell - Nineteen Eighty-Four. 2) Francois Rabelais - Gargantua & Pantagruel. 3) Erasmus - Laus Stultitiae (Lof Der Zotheid). 4) Kurt Vonnegut Jr. - Breakfast Of Champions. 5) Robert Rankin - A Dog Called Demolition. Science Fiction: 1) Frank Herbert - Dune (Complete serie). 2) Douglas Adams - The Hitch-Hikers Guide To The Galaxy (Complete serie). 3) Isaac Asimov - The Foundation Trilogy. 4) Frank Herbert - Dragon In The Seas (A.K.A. Under Pressure). 5) Frank Herbert - The White Plague. (Ik ben fan van Herbert). Maar morgen is het compleet anders. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het wisselt bij mij echt super vaak, maar ik ga op het ogenblik voor:
1. Koekoekskind, van Eloise McGraw (mijn eeuwige favoriet) 2. De regenboog heeft zeven kleuren, van Peter Pohl (sorry als de titel niet precies klopt...) 3. De gelukkige huisvrouw, Heleen van Royen (waarom krijgt die van die slechte recensies hier op scholieren.com? Het is geweldig! Monrath
||
![]() |
Citaat:
"De Avonden" vond ik persoonlijk ongelooflijk saai, hoewel het boek wel zo zijn momenten had. "1984" is een van mijn lievelingsboeken, en ook "the hitch-hikers guide to the galaxy" vind ik magistraal. de rest heb ik niet gelezen vrees ik. maar al bij al komen we dus nog wel een beetje overeen qua smaak ![]() mijn persoonlijke top vijf zou ik nu niet zo kunnen geven, daarvoor heb ik te veel gelezen, maar "1984" en "De ondraaglijke lichtheid van het bestaan" zouden er wel inzitten. En verder nog zowat boeken waarmee ik een beetje een persoonlijke band heb denk ik.
|
![]() |
I never promised you a rosegarden - Hannah Green
Das Parfum - Patrick Suskind De reis van de lege flessen - Kader Abdolah Kruistocht in spijkerbroek - Thea Beckman de ontdekking van de hemel - Harry Mulisch In willekeurige volgorde ![]() alleen, I never promised you a rosegarden, zekers op 1!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Prulleke, Das Parfum is toch dat boek over die jongen die zelf geen geur had, maar wel goed kon ruiken? Die heb ik ook gelezen. Geweldig toen hij parfum van de geur van een deurknop ging maken.
Rozijn, De Avonden is inderdaad verschrikkelijk saai, maar ik moest verschrikkelijk lachen om dat boek. Niet alleen vanwege grappige uitspraken als 'Sommige mensen worden in het begin van hun leven reeds zwaar gestraft; zij worden geboren als vrouw', maar ook de mooie, melancholieke 'Het graf gaapt, de tijd zoemt en nergens is redding'. Daarnaast waren de ouders van Frits grappig en het gedrag van hemzelf ook. Telkens weer dat gedoe over het kaal worden en die verhalen over vreselijke ziektes. Ik vond het leuk. Snikken En Grimlachjes heb ik moeten lezen voor negentiende eeuwse literatuur en ik ben terstond fan van François HaverSchmidt geworden. Het ligt er allemaal zo duimendik bovenop dat je het grappig wordt. Zo heeft hij ook bedoeld, als we zijn medestudenten uit die tijd mogen geloven, want zelf was hij een olijke knul. Hij heeft later echter wel zelfmoord gepleegd in de bedstede. Maar wat kan je anders verwachten als je dominee wordt in zo'n klein dorpje. LUH-3417 - En Douglas Adams is gewoon te goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Had ik Fanny van Marcellus Emans en Werther Nieland (Gerard Reve) al genoemd? Aanraders! Hoewel Fanny ergens wel saai is, staan er zeer mooie uitspraken in!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Dreamland, deel 1 Verwijderd | 28 | 23-05-2004 18:35 | |
ARTistiek |
Mijn verhaal, nieuwe versie en makkelijker te lezen ArvidKeemink | 4 | 04-09-2001 19:57 |