Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat mensen denk ik afschrikt, is dat ze denken van 'oe als het ooit overgaat tussen ons, gaat ze dat misschien weer doen'. Maar als je dit goed uitlegt aan diegene, en erbij vertelt dat je daar nu niet meer last van hebt, of in ieder geval niet in die mate, dan moet dat goedkomen.
Ik zou het gewoon vertellen als ik jou was. |
![]() |
|
Zodra je iemand vertrouwt, kun je het vertellen. Tenminste, aan personen die enigszins op mij lijken.
![]()
|
Ik zou het pas vertellen als je elkaar echt vertrouwd, maar zeker niet op een eerste date. Ook hangt het er denk ik vanaf hoe heftig je zelfmoordpoging was. Heb je ook in het ziekenhuis gelegen of was het niet zo 'ernstig' (begrijp me niet verkeerd, een eind aan je leven willen maken is sowieso ernstig)?
|
Ik denk dat als je elkaar goed vertrouwd dat het je het best een keer kunt vertellen. Misschien gaat een gesprek zelfs wel een keer "vanzelf" in die richting. Zou het geen gesprek vinden voor de eerste date maar als je elkaar een beetje kent en leuk vind kan ik me niet voorstellen dat het een reden is om op af te knappen, zeker niet als je je nu wel een stuk beter voelt.
|
Hm, ik heb sinds kort verkering en ik heb hem ook verteld over mijn ik-voel-me-zo-kut-ik-wil-dood tijd. Ook over mijn gevoelens nu daarover. Hij reageerde heel lief, gelukkig. Ik denk dat als je voelt dat je iets voor hem verzwijgt, en je voelt je er niet prettig bij, je het gewoon kunt vertellen. Anders gaat het alleen maar tussen jullie instaan, als een geheim ofzo.
||
![]() |
Dankjullie wel voor de reacties allemaal!
@ Commando: ik begrijp je reactie niet zo goed, ik moet het dus eigenlijk maar altijd voor me houden? Of is er nog een verschil tussen na 6 maanden en gelijk? Je reactie laat me wel heel goed zien hoe mensen dus kunnen schrikken.. Citaat:
![]() Het gaat me meer om het feit dat ik ooit wel graag zou willen vertellen over.. naja.. de tijd dat ik het gevoel had dat het leven niet meer ging en zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is misschien goed (en was ook de bedoeling) dat je van mijn reactie schrikt zodat jij niet schrikt als je vriend schrikt van jouw verhaal. (lekkere woordspeling ![]() |
![]() |
|
Ik zou aan het begin van je relatie af en toe laten doorschemeren dat je uit een zware periode komt, maar dat je er weer bovenop komt. Dan komt het niet zo als een klap ineens en heb je ook kans dat wat weken/maanden later dat onderwerp toch weer boven komt en de gelegenheid er toe is om hem er meer over te vertellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb na een paar weken aan mijn vriend verteld dat ik er al jaren niet goed bij zit. Als je een lieve jongen aan de haak slaat is dat geen probleem. Mijn vriend is zelfs bij me gebleven terwijl ik in een psychose zat. Ik weet niet, maar ik vind de liefde wel erg zwak als een jongen je meteen zou dumpen om iets wat je in het verleden was.
|
![]() |
|
![]() |
Nog een keertje bedankt voor de reacties!
@ Commando: Mja, aan de ene kant snap ik wel dat het kan voelen als 'bedrog', maar moet iedereen dan gelijk alles van elkaar weten? En moet je dan dus eigenlijk vanaf date#1 alles vertellen, om te voorkomen dat de ander zich bedrogen voelt? Ook dat je koekjes stal toen je klein was, want misschien wil hij geen relatie met een mogelijke dief? Maar goed.. bedankt voor je reactie En vooral dat laten doorschemeren wat Balance zegt vind ik wel een goed idee. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
[Vriendschap] Mijn 'beste vriend.' Au | 131 | 02-09-2008 18:09 | |
Psychologie |
Hoe en Wanneer vertel je het? Mirre014 | 11 | 22-06-2005 12:04 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Gootsteenontstopper Verwijderd | 10 | 13-12-2004 14:35 | |
Liefde & Relatie |
mijn vriendje had een "effect" bijeen ander meiske Verwijderd | 25 | 27-05-2003 17:41 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Psychologie |
Ik vind het moeilijk en daarom heb ik gelogen... wat moet ik doen? NoNameGiven | 10 | 18-01-2002 14:56 |