Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2008, 21:20
Sgooll
Sgooll is offline
Ik heb een moedervlek ongeveer tussen mijn balzak en mijn lies. Het zit meer de kant op van de lies, dan van mijn balzak. Het is een soort moedervlek, alleen wat donkerder volgens mij. Ik maak me daar erg zorgen over, ik denk steeds het het bijv. teelbalkanker is ofzo.

Wie weet er meer van, of kan mij gerust stellen? Naar de huisart ofzo gaan liever niet.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 22:14
Ieke
Ieke is offline
Waarom denk je dat dat teelbalkanker zou kunnen zijn?

Moedervlekken kunnen heel licht zijn, maar ook vrij donker.
Oud 14-11-2008, 22:35
Sgooll
Sgooll is offline
Citaat:
Waarom denk je dat dat teelbalkanker zou kunnen zijn?

Moedervlekken kunnen heel licht zijn, maar ook vrij donker.
Ik hoor daar wel eens wat over, en ik ben dan wel zo'n type die vaak denk dat ie het zelf ook krijgt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 22:53
Laisve
Laisve is offline
Jij hebt meer vertrouwen in, met alle respect, complete leken op medisch gebied dan in jouw huisarts ? Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit op gaat lossen wanneer na intensieve beraadslagingen op dit forum blijkt dat het teelbalkanker is...

De dokter is echt de enige die je op dit soort gebieden gerust kan stellen, ga d'r heen!
Oud 14-11-2008, 23:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik geloof dat moedervlekken die muteren bij wijze van spreke alleen huidkanker kunnen zijn, maar daar vergis ik me vast in. Iemand?

Anyways. Als je het niet vertrouwt zou ik naar de dokter gaan!
Oud 14-11-2008, 23:10
Ieke
Ieke is offline
Teelbalkanker zit zoals het al zegt in de ballen, een vlekje op je huid dat in dat gebied associeren met iets wat uitgaat van de ballen is opzich onwaarscheinlijk. Pas als je echt een grootteverschil tussen de ballen ontdekt, of bobeltjes, hobbeltjes op je ballen zelf (dus niet in de huid, maar op de ballen, je kan er neem ik aan gewoon zelf naar voelen. Ze horen gewoon glad en vastelastisch te zijn.Is het veranderd ten opzichte van eerder?) etc ga je meer in die richting denken, hoewel zelfs als dat zo zou zijn het ook nog zeker niet acuut betekend dat je ook werkelijk wat ernstigs hebt.
Maar goed, ik kan het niet zien, het is een half verhaal en ik ben nog iets minder dan 2 jaar verwijderd van mijn artsexamen. Naar de huisarts gaan kan altijd, die weet meer en die kan het ook zien.
Oud 16-11-2008, 17:54
Verwijderd
En moedervlekken zijn een gevaar wanneer ze groeien, niet rond zijn. Je mag ze dan ook niet kapotkrabben oid, dan gaan ze groeien.

Als het gewoon rond is, vrij plat is en niet groter wordt zou ik me geen zorgen maken.

Dit gaat over huidkanker, niet over teelbalkanker.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 10:55
Elite!
Elite! is offline
Als er haar groeit op de moedervlek is het waarschijnlijk niks. Dit is mij verteld toen ik een moedervlek liet weghalen Als je je er echt zorgen over maakt moet je echt een afspraak maken met een dermatoloog.

Check ondertussen of er haar op groeit, of hij groter wordt of donkerder en of het pijnlijk is.
Oud 14-12-2008, 14:58
crazycat
crazycat is offline
Citaat:
En moedervlekken zijn een gevaar wanneer ze groeien, niet rond zijn. Je mag ze dan ook niet kapotkrabben oid, dan gaan ze groeien.

Als het gewoon rond is, vrij plat is en niet groter wordt zou ik me geen zorgen maken.

Dit gaat over huidkanker, niet over teelbalkanker.
ik ga echt geen moederflek openkrabben die op me balle zit,
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt meer vertrouwen in, met alle respect, complete leken op medisch gebied dan in jouw huisarts ? Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit op gaat lossen wanneer na intensieve beraadslagingen op dit forum blijkt dat het teelbalkanker is...

De dokter is echt de enige die je op dit soort gebieden gerust kan stellen, ga d'r heen!
Ik snap best dat hij het eerst even hier vraagt, ik zou als ik een jongen was ook niet bij elk vlekje met m'n ballen op tafel gaan bij de huisarts. ;x
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 21:43
Elite!
Elite! is offline
Ik snap dat ook wel, al is het voor een huisarts niet gek als je het wel doet. Je kan maar beter voor de zekerheid gaan dam dat je straks echt iets hebt... denk ik dan maar
Oud 20-12-2008, 16:03
Diplex
Diplex is offline
Maak je er maar geen zorgen over, het is gewoon een moedervlek. Moedervlekken kun je overal hebben
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten