Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een paar vrienden waar ik close mee om ga. Er zijn er twee ooit verliefd op me geworden, maar daar heb ik niks mee gedaan. Toen heb ik duidelijk aangegeven dat het niks werd, en dat ik zeker wel vrienden wilde blijven, maar dat ik geen relatie wilde. Daarna was het contact een tijd minder, van mijn kant uit maar ook van hun kant uit. Uiteindelijk is dat wel weer rechtgetrokken. Waarschijnlijk hadden die jongens gewoon wat tijd nodig om over die verliefdheid heen te komen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doordat ik bepaalde dingen absoluut niet wil, sluit ik mezelf in zekere zin af voor verliefdheid. Ik word dus niet zo makkelijk op basis van gevoel verliefd, omdat ik dat direct met mijn verstand kapot beredeneer. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
wat doen jullie overigens met hinten gevende vrienden? de hinten negeren of er duidelijk afwerend op in gaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben zeer romantisch aangelegd, en projecteer dan ook graag mijn romantische gevoelens op leuke jongens, maar verliefd wordt ik geloof ik echt niet. Maar hoe kom ik er achter of jij gelijk hebt of ik? Hoe weet ik of ik aan een bepaald gevoel wat er misschien zou zijn toe zou moeten geven en hoe zou ik moeten weten hoe ik dat zou moeten doen. wat ik me in de algemeniteit nog afvroeg: is het wel de bedoeling dat mannen en vrouwen vrienden worden. Ik bedoel, in andere culturen is dat vaak not done. Het is duidelijk dat het in principe wel mogelijk is, maar is het wel de bedoeling en kan het eigenlijk wel écht of zitten man+vrouw vrienden gewoon de hele tijd gevoelens weg te drukken? (ik weet het echt niet hoor, het is een vraag, zelf heb ik dat gevoel niet, maar spui alsjeblieft al je wijsheid omtrent relaties) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zodra ik doorkrijg dat jongens meer willen dan wat er is, zeg ik van joh, je weet toch dat ik echt alleen vriendschap wil? De ervaring leert dat hoe langer je vaag over zoiets blijft, hoe lastiger het wordt. Van te voren kun je ook duidelijkheid scheppen door grenzen aan te geven: tot hier en niet verder. Maar goed, het blijft lastig en situatie afhankelijk, denk ik.
|
Ik heb meer vrienden dan vriendinnen, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat er eentje verliefd op me was (of dat hebben ze dan heeel goed verborgen). Ik ben ook echt meer 'one of the guys' dus ik heb niet het idee dat ze mij als vriendinnetjes materiaal zien. Ooit zat ik bij een gesprek dat zo ging van 'Ja die wijven, allemaal kut, blablabla' en toen zei ik 'ja eh, hallo, ik ben er ook een' en toen kreeg ik te horen: 'Jaaa, maar jij telt niet.'
![]() Verder heb ik tegenover mijn vrienden zo'n ontzettende "I don't need a maaan" instelling dat ik mannen eerder bangmaak dan dat ze verliefd op me worden.
Laatst gewijzigd op 03-01-2012 om 05:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over dat andere gaik nog even nadenken, daar ben ik nog niet helemaal uit. |
![]() |
|
herkenbaar, ik word ook niet snel verliefd, heb veel mannelijke vrienden.
Ach tsja het heeft zo z'n voordelen en nadelen,ik zit er niet zo heel erg mee, maar misschien komt dat ook omdat ik wel een keer echt goed veriefd ben geweest, nu weet ik tenminste dat ik het wel 'kan' ![]() Heb wel vaker gehad dat vrienden verliefd op me werden, maar dat komt binnen onze vriendengroep zo vaak voor dat ik het maar als bevliegingen zag. Gewoon een beetje afstand nemen, vaak genoeg zeggen dat alles puur vriendschappelijk is en toen ging het vanzelf weer over (geloof ik). Dat ik niet snel verliefd word komt denk ik deels door mijn rationele karakter en deels door zelfbscherming |
![]() |
||
Citaat:
Het vervelende is dat de jongens van wie ik zou willen dat ze me wel opmerken dat dus niet doen, en dat de jongens met wie ik gewoon 'buddies' ben juist wel meer willen. Ik ben van nature een persoon die plagerige geintjes maakt en kan goed luisteren, maar aan de andere kant ben ik rampzalig slecht in het ontcijferen van hints. Ook heb ik niet altijd even goed door hoe ikzelf over kom. Dat heeft dus al eens tot een pijnlijk misverstand geleid, waar ik pas veel te laat doorhad dat hij dacht dat we goed op weg waren om een koppel te worden. Toch blijven de meeste van mijn goede vrienden jongens, omdat ik meestal wat te 'no nonsense' ben voor meiden en ze meestal ook gewoon niet zo goed snap.
|
Verwijderd
|
ik heb veel jongens vrienden, en daar ben ik extreem diepe gesprekken mee/geestelijke intimiteit, lekker lomp doen en bier drinken etc. voor mij is het lastig om dan echt verliefd te worden op een jongen, omdat ik ze in eerste instantie zie als gewoon een vriend.
als ik verliefd wordt is het meestal op iemand die ik al kende, en waarvoor ik dan 'per ongeluk' gevoelens ontwikkel, hehe. het is nog maar één keer gebeurd dat een jongen verliefd op me werd, maar daar was ik eigenlijk blij om, omdat hij nogal worstelde met zijn gevoelens voor jongens/meisjes, en voor hem werd het toen duidelijk dat hij blijkbaar ook verliefd kon worden op meisjes. verder bleven we gewoon normaal met elkaar omgaan, maar het was wel bespreekbaar. |
![]() |
|
|