Een regel die ik altijd in mijn achterhoofd houd: als je je zorgen begint te maken over je eigen gebruik, is het tijd om er iets aan te gaan doen (minderen, of in ieder geval eens goed nadenken). Ik denk dat in jouw geval het leed nog niet geleden is, maar ik zou er zeker wel mee oppassen. Het is niet aan mij om te zeggen of je teveel drinkt of niet (dat zou ik nogal hypocriet vinden), maar blijf wel nadenken over waar je mee bezig bent. Als je nu bij elk glas whiskey denkt van ach, eentje, dat kan wel, zou ik zeker wel even bij mezelf te rade gaan. Vicieuze circel blabla.

Hoe het zit met de schadelijkheid van alcohol op jouw leeftijd weet ik niet precies, maar dagelijks twee glazen whiskey is natuurlijk niet het beste voor je lichaam.
Nouja goed ik zou eigenlijk het zekere voor het onzekere nemen en nog wat minderen. Maar ach, als jij zegt van nou als ik een keer drie weken weinig tijd heb, dan drink ik niet en daar heb ik verder ook totaal geen problemen mee, dan zie ik geen probleem. Ik denk ook dat het probleem niet zozeer ligt dat ene (of twee) glas drank per dag, maar wel in het risico op verslaving. En dan heb je wel een probleem.