Advertentie | |
|
![]() |
|
Zelf kan ik je niks inhoudelijks over de opleidingen vertellen, maar ik denk dat de verschillen op de volgende site wel goed staan uitgelegd. Kijk hier voor de hbo-opleiding Pedagogiek en en voor Sociaal Pedagogische Hulpverlening kijk je hier.
Kijk voor de aardigheid ook nog eens hier. Ik kan je wel zeggen dat SPH op bijna iedere hogeschool in Nederland aangeboden wordt. Pedagogiek wat minder, namelijk op zeven hogescholen in Nederland. Neem een kijkje op de site van de hogeschool naar jouw voorkeur en je ziet of een van deze opleidingen er bij staat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk eens op http://www.gobnet.nl/ Daar kun je veel informatie vinden en je kunt ook vinden waar je een opleiding kunt studeren.
Pedagogiek is inderdaad gericht op kinderen/jongeren en hun opvoeders (ouders, leerkrachten, groepsleiders, …), wat een verschil is met SPH, hierbij is de doelgroep veel breder (eigenlijk alle leeftijdsgroepen wel). SPH is met name gericht op mensen met problemen, terwijl pedagogiek gericht is op alles met kinderen/jongeren en hun opvoeders te maken heeft. Een ander verschil is dat SPH vooral gericht is op groepen, terwijl pedagogiek zich juist vooral richt op individuen. En SPH is een stuk creatiever. Het verschil tussen de studie is voor veel mensen lastig te beoordelen, omdat veel mensen maar één van de twee opleidingen volgen en dus eigenlijk niet kunnen vergelijken. ![]() Als je het nog niet weet kan social work inderdaad een goede optie zijn. Dan kan je je eerst wat beter oriënteren ed. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel. Laatst gewijzigd op 05-01-2009 om 20:02. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
pedagogiek, SPH of nog iets anders....? xXmathXx | 10 | 18-11-2010 15:39 | |
Studeren |
Gezocht: Iemand die pedagogiek of SPH studeert senorita_01 | 17 | 28-07-2007 05:45 | |
Studeren |
HBO Pedagogiek Rotterdam swolha | 3 | 09-04-2007 13:25 | |
Algemene schoolzaken |
SPH?, Pedagogiek?, wie kan me helpen? Marijke19 | 3 | 14-04-2005 15:24 | |
Studeren |
[HBO] pedagogiek Chloe Siere | 24 | 15-02-2005 19:08 | |
Psychologie |
geen mwd doen, omdat ik zelf niet spoor. Fantôme | 58 | 30-10-2003 21:27 |