Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2007, 19:21
senorita_01
senorita_01 is offline
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar mensen die pedagogiek of SPH studeren die mij iets over deze studies kunnen vertellen. Zelf twijfel ik namelijk heel erg welke studie ik moet kiezen, en de scholen zijn al gesloten dus hier kan ik niet meer terecht. Ik wil later graag werken met kinderen en vraag mij af welke studie hier het beste bij past. Ik hoop dat er mensen zijn die mij hier meer over kunnen vertellen.
groetjes!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2007, 19:33
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Hoi,

'later graag met kinderen willen werken' is wel een beetje vaag eerlijk gezegd. Dan kan je misschien beter een mbo opleiding doen en op een kinderdagverblijf gaan werken.
Als je pedagogiek of SPH doet is het ook niet zo dat je altijd alleen maar kinderen werkt, en met wat voor kinderen wil je eigenlijk werken? Kleine kinderen, jongeren?

Je kan trouwens op de websites van hogere scholen over het algemeen veel informatie vinden over opleidingen.

Misschien kan je iets duidelijker omschrijven wat je precies wilt weten,
je kan me ook pm'en
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:45
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
senorita_01 schreef op 23-07-2007 @ 20:21 :
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar mensen die pedagogiek of SPH studeren die mij iets over deze studies kunnen vertellen. Zelf twijfel ik namelijk heel erg welke studie ik moet kiezen, en de scholen zijn al gesloten dus hier kan ik niet meer terecht. Ik wil later graag werken met kinderen en vraag mij af welke studie hier het beste bij past. Ik hoop dat er mensen zijn die mij hier meer over kunnen vertellen.
groetjes!!
Je kunt het beste kijken naar de sites die er voor de studenten zijn (voor studenten die er al studeren), daar vind je namelijk vakinformatie.

Wat dacht je van de Pabo? Dan werk je met kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:48
senorita_01
senorita_01 is offline
mmm nee, daar heb ik inderdaad ook al over nagedacht maar dat is alleen lesgeven. Ik wil meer richting van kinderdagverblijf op.. of naschoolse opvang die kant.. maar in ieder geval bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 22:07
Pater Noster
Pater Noster is offline
Dan zou ik toch kiezen voor MBO SPW of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 23:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 23-07-2007 @ 20:45 :
Wat dacht je van de Pabo?
Me dunkt dat veel mensen na alle publiciteit en het huidige niveau eerder euthanasie zouden overwegen.

Maar inderdaad 'werken met kinderen is te vaag'. Op wat voor manier? Aan kinderen les geven? Kinderen verzorgen? Kinderen opvoeden? Kinderen verplegen?
Nogal belangrijke vragen als je een opleiding moet kiezen en echt ten koste van alles aan dat met kinderen vast wilt houden.
Oud 24-07-2007, 13:50
Verwijderd
Ik heb HBO pedagogiek gedaan, mijn moeder en mijn zusje SPH.

'Werken met kinderen' is heel ruim: wat wil je precies doen? Als je voornamelijk met 'gewone kinderen' wilt werken op bijvoorbeeld een naschoolse opvang of een kinderdagverblijf, dan is pedagogiek (HBO dus), denk ik, het meest geschikt, maar SPH kan zeker ook (alleen is die opleiding gericht op heel veel leeftijdsgroepen en voornamelijk op mensen die 'iets' hebben (denk aan een handicap, een stoornis, dementie, enz.)).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 16:43
Verwijderd
Ikh eb 2 jaar SPH gedaan in Leiden. Kom eens met gerichte vragen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 10:55
Verwijderd
Ik ben de SPH in Groningen gedaan en ben net afgestudeerd. Dus als je vragen hebt kan je altijd PM'en.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 17:53
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Citaat:
senorita_01 schreef op 23-07-2007 @ 20:48 :
Ik wil meer richting van kinderdagverblijf op.. of naschoolse opvang die kant..
Een vriendin van mij studeerd pedagogiek en loopt stage op een soort naschoolse opvang waar de kinderen ook kunnen slapen.. Dat is dus wel een richting die je kunt kiezen
Oud 26-07-2007, 19:17
senorita_01
senorita_01 is offline
ow okee dat is wel leuk! zoiets wil ik dus inderdaad ja.. of op een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal ofzo lijkt me ook erg leuk. Maar ik ben er al uit trouwens welke studie ik ga doen.. ik ga gewoon SPH doen, lijkt ook het meest op MWD dus is makkelijk overstappen voor mij. Bedankt voor alle reacties!!
x sharon
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 20:01
Verwijderd
Citaat:
senorita_01 schreef op 26-07-2007 @ 22:47 :
ow okee dat is wel leuk! zoiets wil ik dus inderdaad ja.. of op een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal ofzo lijkt me ook erg leuk. Maar ik ben er al uit trouwens welke studie ik ga doen.. ik ga gewoon SPH doen, lijkt ook het meest op MWD dus is makkelijk overstappen voor mij. Bedankt voor alle reacties!!
x sharon
Leuk! Waar ga je SPH doen dan?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 20:51
senorita_01
senorita_01 is offline
Aan de hogeschool van Amsterdam Zat daar afgelopen jaar ook al, wel gezellige school. Moet alleen nog ff regelen dat ik dan in het 2e jaar kan instromen, want ik heb m'n Propedeuse pas vanaf 1 september, maar waarschijnlijk gaat dat wel lukken
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 09:42
Verwijderd
Citaat:
senorita_01 schreef op 26-07-2007 @ 20:17 :
ik ga gewoon SPH doen, lijkt ook het meest op MWD dus is makkelijk overstappen voor mij.
Om eerlijk te zijn denk ik dat pedagogiek meer op MWD lijkt...

Niet dat je dan geen SPH mag gaan doen, hoor. Die keuze maak je niet voor niets, dus dat zou ik gewoon gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 10:16
Rachel
Rachel is offline
Ik vind dat het allebei niet echt op MWD lijkt. Wel is het zo dat je van SPH makkelijker naar MWD over kan gaan, omdat dat vaak aan dezelfde school gegeven wordt (of het is al Social Work).

Maar je kan niet zomaar met een P in het 2e jaar instromen hoor? Bij mijn Hogeschool in ieder geval niet, omdat je heel veel belangrijke vakken krijgt in het eerste jaar - en dat is volgens mij overal wel.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 13:52
Verwijderd
Volgens mij wordt pedagogiek vaak ook aan dezelfde school gegeven (als het aangeboden wordt dan natuurlijk) en behoort pedagogiek vaak ook tot social work...? Natuurlijk zijn er verschillen tussen SPH/pedagogiek en MWD, anders hadden ze er wel één opleiding van gemaakt, maar MWD richt zich voor zo ver ik weet vooral op individuen, pedagogiek doet dat ook, SPH veel minder (dit naar verhalen die ik van mensen gehoord heb en nav voorlichtingen van hogescholen).

Op de Hogeschool Rotterdam kan je met je propedeuse iig bij pedagogiek (en volgens mij ook bij SPH) in het tweede jaar instromen: dat heb ik namelijk gedaan.

Laatst gewijzigd op 27-07-2007 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 18:33
senorita_01
senorita_01 is offline
Op mijn school kun je zo instromen bij SPH omdat je in het 1e jaar bij mwd, sph & cmv allemaal dezelfde vakken krijgt. Met pedagogiek zou ik het 1e jaar moeten doen alleen zou ik dan een paar vrijstellingen krijgen voor bepaalde vakken omdat ik dat op mwd al gehaald heb.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 05:45
Verwijderd
Ik vind het altijd weer stom hoe dat soort dingen per school kunnen verschillen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten