Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2009, 17:40
Stealo
Stealo is offline
Heyy ik heb een algemene vraag..

Stel je voor dat 2 mensen elkaar helpen tijdens een toets door elkaars blaadje aan elkaar te geven.. De gene die sulvieert merkt hier niets van.. Maar achteraf blijkt dat de laatste 4 vragen precies hetzelfde zijn.(gewoon een 5 woorden zin exact hetzelfde) Mag de docent(die het vak geeft maar niet gesurvieerd heeft) de 2 dan een 1 geven?

Mvg E
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2009, 18:04
Poeperd
Poeperd is offline
Sulvieert?

Ik denk dat het er een beetje aan ligt of je achteraf nog kan vaststellen of de twee naast elkaar zaten. Hoewel dat op zich ook wel duidelijk moet zijn als het woord voor woord hetzelfde is.
Oud 27-01-2009, 18:44
Vinniebar
Vinniebar is offline
Als je zo stom bent verdien je ook gewoon een 1
mafkees
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 19:41
Verwijderd
Als de laatste vier antwoorden op open vragen precies hetzelfde zijn, lijkt me dat wel voldoende bewijs. En je zegt zelf toch ook dat er gespiekt is? Dus tja, je bent gepakt, dikke pech.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 22:28
Nona
Nona is offline
Je hebt gespiekt, je verdient een 1. Kijken of er nog stomme regeltjes zijn die leerlingen eigenlijk zouden moeten beschermen alleen om er misbruik van te maken in een situatie waar jij fout zit is wel één van de laagste vormen van handelen.
Oud 28-01-2009, 08:16
Kitten
Kitten is offline
Als je in een werkstuk een stuk tekst plakt dat precies hetzelfde is als een website krijg je ook een aantekening van plagiaat. Ja, een docent mag van duidelijke fraude ook zonder dat je op heterdaad betrapt bent een straf maken door een 1 te geven.

(Daarnaast heb ik nogal gemerkt dat dingen die afgekeken of ge-copy-paste worden nogal eens fout zijn. Over het algemeen krijg je meer punten als je je eigen antwoord invult.)
Oud 28-01-2009, 17:39
Balance
Balance is offline
Bij ons mocht het niet.
Spieken moest op heterdaad betrapt worden; achteraf beschuldigen gebeurde niet.
We hebben wel eens gehad dat een lerares van binnen best wist dat het niet klopte (en dat sprak ze ook uit) maar zij kon er niks tegen doen, want dan had ze zelf beter moeten opletten.

En wat een brave antwoorden hier. Bijna iedereen heeft toch wel eens gespiekt en word je betrapt, dan baal je gewoon. Natuurlijk. En kijken of je er onderuit kan komen is echt geen doodzonde. Maar soms heb je dan wel gewoon pech..
Oud 28-01-2009, 19:03
marrel
marrel is offline
Ik heb geen idee of er regels voor waren. Ik ben nooit betrapt (a) Risico van het vak dan maar ofzo
Oud 29-01-2009, 11:52
Nona
Nona is offline
Citaat:
Bij ons mocht het niet.
Spieken moest op heterdaad betrapt worden; achteraf beschuldigen gebeurde niet.
We hebben wel eens gehad dat een lerares van binnen best wist dat het niet klopte (en dat sprak ze ook uit) maar zij kon er niks tegen doen, want dan had ze zelf beter moeten opletten.

En wat een brave antwoorden hier. Bijna iedereen heeft toch wel eens gespiekt en word je betrapt, dan baal je gewoon. Natuurlijk. En kijken of je er onderuit kan komen is echt geen doodzonde. Maar soms heb je dan wel gewoon pech..
Natuurlijk hebben heel veel mensen wel eens gespiekt. Maar op het moment dat er dit soort regels zijn, zijn die er voornamelijk om leerlingen te beschermen tegen fouten van docenten en niet om hen vrijuit te laten gaan als ze daadwerkelijk iets gedaan hebben. Misbruik van dat soort regels maken vind ik erg laf, je hebt het risico genomen betrapt te worden en als je een beetje je mannetje staat draag je de gevolgen ook gewoon. Bovendien loop je het risico dat die regels geschrapt worden als er misbruik van gemaakt wordt, wat ten nadele is van leerlingen die wel gewoon goed leren en door toeval overeenkomsten laten zien met een ander.
Oud 29-01-2009, 14:29
Verwijderd
Nee dat mag niet. De docent weet namelijk niet hoe het is gegaan. In andere woorden, wie bij wie heeft gespiekt. Het zou goed kunnen zijn dat persoon A gewoon bij B heeft gespiekt, daar kan persoon A niets aan doen. Daarnaast bestaat er ook de mogelijkheid dat je gewoon letterlijk dezelfde antwoorden geeft.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 16:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Natuurlijk hebben heel veel mensen wel eens gespiekt. Maar op het moment dat er dit soort regels zijn, zijn die er voornamelijk om leerlingen te beschermen tegen fouten van docenten en niet om hen vrijuit te laten gaan als ze daadwerkelijk iets gedaan hebben. Misbruik van dat soort regels maken vind ik erg laf, je hebt het risico genomen betrapt te worden en als je een beetje je mannetje staat draag je de gevolgen ook gewoon. Bovendien loop je het risico dat die regels geschrapt worden als er misbruik van gemaakt wordt, wat ten nadele is van leerlingen die wel gewoon goed leren en door toeval overeenkomsten laten zien met een ander.
Maar toen ik op de middelbare school zat dacht ik zo echt niet hoor. Toen misbruikte ik de regels maar ook al te graag om onder een consequentie uit te komen.
Oud 30-01-2009, 09:29
Nona
Nona is offline
Citaat:
Maar toen ik op de middelbare school zat dacht ik zo echt niet hoor. Toen misbruikte ik de regels maar ook al te graag om onder een consequentie uit te komen.
Prima. Maar dan hoef ik het nog niet toe te juichen.
Oud 31-01-2009, 01:00
Loveley
Loveley is offline
In mijn klas zat iemand die had gespiekt en in plaats van haar eigen naam ook de naam over te schrijven waarvan ze had gespiekt. Ze hadden ook dezelfde punten. Lijkt me wel overduidelijk, maar ze behield gewoon haar punten...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 06:25
arPos
arPos is offline
ik spiek niet
Oud 31-01-2009, 12:21
Femic
Femic is offline
Citaat:
In mijn klas zat iemand die had gespiekt en in plaats van haar eigen naam ook de naam over te schrijven waarvan ze had gespiekt. Ze hadden ook dezelfde punten. Lijkt me wel overduidelijk, maar ze behield gewoon haar punten...
Dan ben je wel extreem dom.
Oud 31-01-2009, 19:50
Verwijderd
hahaha dope!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 19:56
Angelzz
Angelzz is offline
Tja, ik vind het gewoon eigen risico...
Maar wel een beetje lullig als ook degene bij wie iemand heeft gespiekt (zonder dat die er wat vanaf wist) ook een 1 krijgt. Maar als je elkaar gewoon helpt, vind ik dat het gewoon pech is. Maar je gaat het toch ook niet precies overschrijven?!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 20:06
Kristiaan
Kristiaan is offline
Ik moet je hierin toch teleurstellen, ik ben namelijk ervaringsdeskundige op dit gebied

Ik heb vorig jaar expres laten afkijken (ik weet het zeer dom(A)) de surveillant had niks door, gelukkig. Maar naderhand flink gezeik gehad.. Er werd een mail gestuurd naar alle leerkrachten dat zij hun toetsen nog is goed na moesten kijken. 3 Dagen bij de conrector moeten langskomen, uiteindelijk had ik wel mazzel.. ik had geen 1, ze dachten dat dit wel een waarschuwing was.. Degene die afgekeken had had natuurlijk wel een 1..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten