Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2009, 20:50
zoemzoem
zoemzoem is offline
Hoi,

Bij mijn vorige mp3-speler (nu gestolen) zat een oplader voor in het stopcontact. Ik heb laatst een nieuwe mp3-speler gekocht (Philips), maar deze kan ik niet met deze oplader (Difrnce) opladen in het stopcontact, wel gewoon via de computer. Is zoiets merkgebonden en heb ik dus gewoon een oplader van Philips nodig? Of is er iets mis met mijn huidige oplader of mp3-speler? Ik kan met google niets vinden, is er hier iemand die dit weet? Alvast bedankt!
Oud 08-01-2009, 23:58
M@rco
M@rco is offline
Je kunt (bij de Media Markt e.d.) een adapter kopen voor in het stopcontact waar je een USB kabel in kunt pluggen, zo kun je je nieuwe MP3 speler ook via het stopcontact opladen
Oud 10-01-2009, 00:02
zoemzoem
zoemzoem is offline
Maar die heb ik dus al, maar die werkt niet bij mijn nieuwe.
Oud 11-01-2009, 14:02
ILUsion
ILUsion is offline
Bij de meeste spelers werkt dat wel (ik heb hier een hele collectie mp3-spelers en die doen het allemaal goed met zo'n merkloze lader; ook iPod e.d.)

Een oplossing weet ik niet direct, spijtiggenoeg.
Oud 11-01-2009, 17:13
zoemzoem
zoemzoem is offline
Heb de oplader geprobeerd met de ipod van mijn huisgenoot en die deed het gewoon, dus dan ga ik maar terug naar de winkel met de mp3-speler. Want ik vind het wel een beetje vreemd, het is gewoon veel praktischer om hem ook via het stopcontact op te kunnen laden, dus misschien is er iets mis met de mp3-speler dan.
Oud 11-01-2009, 18:37
Kali
Kali is offline
Philips heeft een andere voltage...
Oud 11-01-2009, 19:41
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Philips heeft een andere voltage...
Dat zou normaal niet mogen; een USB-poort is gemaakt om 500 mA (maximaal) of 100 mA (normaal, zonder extra elektronica) aan 5V door te jagen. Want op een computer geeft een USB-poort ook steeds 5V. Voor die stromen is er wel af en toe een uitzondering, de MacBook Air heeft bv. een poort die meer kan leveren zodat je er een externe dvd-schrijver van Apple zelf kan aanhangen met slechts 1 poort.

Wat wel zo is, is dat het USB-protocol in feite vereist dat een apparaat 500 mA vraagt als hij dat nodig heeft, en mogelijk loopt er daar iets in de soep (bv. die Philips vraagt dat pas aan als hij een werkelijke connectie als opslagmedium heeft opgezet, maar met een lader kan hij die connectie niet opzetten en dus vraagt hij ook niet genoeg stroom). Ik weet natuurlijk niet wat de exacte oorzaak is; dit is gewoon iets dat bij mij een belletje doet rinkelen. Misschien dat hij bv. wel werkt op een voeding die vanzelf 500mA begint te pompen (hoewel de meeste laders dat misschien wel doen; dat zou namelijk iets goedkoper zijn omdat er minder elektronica voor nodig is).
Oud 11-01-2009, 19:54
Verwijderd
Ik was pas in de winkel waar ik mijn mp3 heb gekocht om te vragen hoe het kan dat ik mijn mp3 speler niet via het stopcontact opgeladen krijg. Na een tijd bleek dat een creative zen alleen opgeladen kan worden door de officiele opladers. De oplader die ik heb is niet de officiele maar wel een waar op stond dat ik er een creative mee op kan laden.... nou, niet dus.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 21:53
zoemzoem
zoemzoem is offline
Als ik op internet zoek zie ik inderdaad berichten dat creative zen + de eerste 3 generaties van ipods niet met elke lader op te laden zijn. Van philips kan ik dit echter niet vinden.
Oh, en voor de volledigheid: het schermpje gaat wel branden als ik hem op het stopcontact aansluit, maar hij laadt dan alleen niet op. Dus blijkbaar heeft hij wel door dat hij met een stroombron verbonden wordt, maar hij kan er niks mee.
Oud 11-01-2009, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Als ik op internet zoek zie ik inderdaad berichten dat creative zen + de eerste 3 generaties van ipods niet met elke lader op te laden zijn. Van philips kan ik dit echter niet vinden.
Oh, en voor de volledigheid: het schermpje gaat wel branden als ik hem op het stopcontact aansluit, maar hij laadt dan alleen niet op. Dus blijkbaar heeft hij wel door dat hij met een stroombron verbonden wordt, maar hij kan er niks mee.
Bij mij reageert de mp3 speler ook maar er gebeurt verder niks.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 13:44
Verwijderd
Ik had idd bij mijn Creative Zen hetzelfde, 't werkt alleen met een officiele lader. Dat zal met jouw mp3-speler ook wel zo zijn, neem ik aan? Misschien dat sommige andere laders toevallig ook werken, maar dan moet je maar net geluk hebben dat je die hebt of dat je weet welke wel werken en dat ze ook nog goedkoper zijn dan de officiele van Philips...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten