Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2009, 22:32
Fosca
Fosca is offline
Vorige week heb ik mijn telefoon in de trein laten liggen. Thuis heb ik direct een nieuwe simkaart aangevraagd via mijndebitel.nl in de veronderstelling dat mijn oude dan ook direct geblokkeerd zou worden. Vanaf dat moment kon ik mijn eigen nummer ook niet meer bellen, ik kreeg dan een tuut dat het nummer niet bereikbaar was.

Vanwege de feestdagen duurde het bijna een week voor ik m'n nieuwe simkaart had. Het lukt me niet mijn nieuwe simkaart te activeren omdat hij volgens het mailtje dat ik van debitel krijg 'niet voldoet aan de voorwaarden van debitel'

Nu keek ik net op mijn telefoonrekening en ik zag dat mijn telefoonrekening richten de 350 euro loopt. Hoe kan dit nou? Normaal zit mijn rekening nooit hoger dan 30. Iemand kan mijn telefoon gevonden hebben ja, maar mijn simkaart was toch geblokkeerd?
Oud 06-01-2009, 22:42
Verwijderd
Je zal gewoon moeten betalen. Je had die maatschappij moeten bellen dat ze die simkaart/telefoon daadwerkelijk blokkeren.

Citaat:
Vanaf dat moment kon ik mijn eigen nummer ook niet meer bellen, ik kreeg dan een tuut dat het nummer niet bereikbaar was.
Waarschijnlijk was ie in gesprek
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 10:11
ganralph
ganralph is offline
nooit zomaar iets veronderstellen. een nieuwe simkaart aanvragen betekent niet dat de oude geblokkeerd wordt, tenzij dit expliciet vermeld staat. volgens mij hebben alle providers een nummer wat je kunt bellen voor het blokkeren, dit zal ook niet via internet kunnen.

ik weet niet of je hier aangifte van kunt doen -je hebt hem immers zelf achtergelaten - maar dat geld zal je iig niet terug krijgen vrees. vraag evt om een gespecificeerde rekening en probeer bij debitel aan te tonen dat jij op die tijden niet hebt kunnen bellen (omdat je de telefoon niet had). verwacht alleen niet dat ze zoiets accepteren zonder een proces verbaal van de politie.
Oud 07-01-2009, 17:06
remy476
remy476 is offline
je kunt proberen dit uit te leggen bij debitel en zeggen dat je had vermeld dat je sin geblokt moest worden, maar die gesprekken worden (bijna) allemaal opgenomen. dus dat is balen.

Wat je ook kunt doen is eerlijk zijn en misschien is er dan wel een oplossing (50-50)
Oud 07-01-2009, 18:28
Fantôme
Fantôme is offline
hmm, debitel is over het algemeen niet zo meewerkend hoor...
hopelijk heb je hem inmiddels geblokkeerd?
Oud 07-01-2009, 18:32
jan_deeg
jan_deeg is offline
Volgens mij moet je dit ook kunnen terugkrijgen bij je verzekering .. uh hoop ik
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 12:56
ganralph
ganralph is offline
verzekering zullen volgens mij ook niets uitkeren zonder enig bewijs. in het geval van diefstal (want je abo is min of meer gekaapt zeg maar) is dat dus een proces-verbaal. then again, als je je huisdeur niet op slot doet, krijg je ook geen rooie cent na inbraak, dus een telefoon vergeten is - vrees ik - een gevalletje dikke pech.
Oud 08-01-2009, 14:18
Lyne
Lyne is offline
Ehm.. je kan toch ook meerdere simkaarten hebben? Nogal achteraf gepraat natuurlijk, maar iedereen weet toch dat je dat soort dingen gelijk moet laten blokkeren.

Anyways, ik denk eigenlijk dat je er niet onderuit komt en toch zal moeten betalen. Bel iig gelijk op dat je telefoon gestolen is (heb je aangifte gedaan?) en misschien dat ze je dan nog kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 16:09
Verwijderd
Als er iemand anders met jou telefoon gebeld heeft zonder jou toestemming dan kun je aangifte doen. Het is namelijk diefstal.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 22:10
BlackTiger
BlackTiger is offline
Je zult het moeten betalen, of je moet bewijs hebben dat jij niet degene bent die gebeld heeft. Maar daar bewijs voor vinden lijkt me erg lastig. Naja, succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 14:37
Fosca
Fosca is offline
Betaalt inmiddels

Debitel heeft een regeling dat zodra je telefoonrekening ongebruikelijk hoog is (mijn telefoonrekening is normaal 1/10 van wat nu in twee dagen is weggebeld) ze je simkaart blokkeren. Alleen had ik de pech dat er nieuwjaar tussen zat dus zagen ze het pas op 2 januari. Nouja, zonde.
Oud 12-01-2009, 17:28
remy476
remy476 is offline
dus hoeveel heb je uiteindelijk betaald?
Oud 13-01-2009, 13:47
Fosca
Fosca is offline
€350 euro, nog te overzien dus
Oud 13-01-2009, 20:05
Mobius
Mobius is offline
Fijn dat mensen tegenwoordig zo aardig zijn om op andermans kosten te bellen.
Oud 13-01-2009, 22:39
Verwijderd
Citaat:
€350 euro, nog te overzien dus
te overzien?!?!

au
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Als er iemand anders met jou telefoon gebeld heeft zonder jou toestemming dan kun je aangifte doen. Het is namelijk diefstal.
nee, dat is het niet. haha heel stom, maar ja..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 11:05
Verwijderd
Citaat:
nee, dat is het niet. haha heel stom, maar ja..
http://jure.nl/bc3449.pdf hier is het bewijs er van.. haha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten