Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 18:32
smile_girl
smile_girl is offline
Wat vinden jullie ervan dat zelfs mensen die iets ernstigs hebben gedaan een taakstraf krijgen opgelegd?

Tussen de circa 43.000 taakstraffen die veroordeelden vorig jaar kregen opgelegd, zaten 883 mensen die schuldig waren bevonden aan zedenmisdrijven (waarvan 54 verkrachters en 225 aanranders), 10 personen voor poging tot moord, 183 mensen voor poging tot doodslag en 270 personen voor zware mishandeling. 2000 personen kregen meer dan eens een taakstraf opgelegd.

Want dat gebeurt nu hier in nederland, ik vind dat egt niet kunen!! En jullie??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2009, 23:42
Verwijderd
En alle inbrekers bij de mensen thuis?
Verliezen als boete hun eigen huis.
Met de hele teringzooi erop en eraan
en komen van voor af aan op straat te staan
Als die etters het dan weer proberen,
dan zal een afgehakte hand het wel afleren
Bespaar me je gelul over mensenrechten,
want jullie vechten meer voor de rechten van de slechten
Zelden hoor je iemand over alle slachtoffers,
daarom maak ik simpelweg de straffen wat 'rougher'

TBS moet naar mijns inzien echt weer Ter Beschikkingstelling van de Staat worden. Dus mensen die zware misdrijven plegen, boevenpak aan en lekker naar buiten onder begleiding en geboeid vuil prikken ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 11:35
marrel
marrel is offline
Is dat de enige straf die ze keregen of een onderdeel van de straf. Nah verder vind ik dat er regelmatig straffen gegeven worden die naar mijn inzien wel hoger mogen maar vind het ook wel moeilijk soms om te bepalen. Wat ik wel af en toe wazig vind is dat iemand die zich netjes en lief heeft gedragen jaren eerder de gevangenis uit mag. Die straf is toch niet helemaal voor niks gegeven denk ik dan maar blijkbaar is dat hier normaal.
Oud 22-01-2009, 11:45
Verwijderd
Ik weet niet of hogere straffen effectief zijn, want in amerika is de gevangenis behoorlijk vol en daar zijn de straffen niet mild. Wat marrel zegt ben ik mee eens betreft dat laatste.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 13:18
Femic
Femic is offline
Citaat:
Tussen de circa 43.000 taakstraffen die veroordeelden vorig jaar kregen opgelegd, zaten 883 mensen die schuldig waren bevonden aan zedenmisdrijven (waarvan 54 verkrachters en 225 aanranders), 10 personen voor poging tot moord, 183 mensen voor poging tot doodslag en 270 personen voor zware mishandeling. 2000 personen kregen meer dan eens een taakstraf opgelegd.
Deze cijfers an sich zeggen me niet zoveel. Ik weet niets van de feiten en omstandigheden van de diverse zaken en de redenen voor deze specifieke strafoplegging. Volgens mij kun je hier pas iets zinnigs over zeggen als je uitgebreid onderzoek doet (of dergelijke onderzoeksresultaten bestudeert) naar de vraag in welke specifieke omstandigheden taakstraffen worden opgelegd voor dergelijke misdrijven.
Oud 03-02-2009, 21:11
smile_girl
smile_girl is offline
Citaat:
Deze cijfers an sich zeggen me niet zoveel. Ik weet niets van de feiten en omstandigheden van de diverse zaken en de redenen voor deze specifieke strafoplegging. Volgens mij kun je hier pas iets zinnigs over zeggen als je uitgebreid onderzoek doet (of dergelijke onderzoeksresultaten bestudeert) naar de vraag in welke specifieke omstandigheden taakstraffen worden opgelegd voor dergelijke misdrijven.
Ja maar Poging tot moord en doodslag, er zouden dus gewoon bijna mensen overleden zijn! Dan maakt het echt niet uit wat voor omstandigheden daarbij zijn...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 23:08
arPos
arPos is offline
zware mishandeling is in de regel een vechtpartij en daarvoor is het prima, alles daarvoor is belachelijk zelfs met de voorwaardelijke bajesstrafjes erbij.
Oud 04-02-2009, 00:03
Femic
Femic is offline
Citaat:
Ja maar Poging tot moord en doodslag, er zouden dus gewoon bijna mensen overleden zijn! Dan maakt het echt niet uit wat voor omstandigheden daarbij zijn...
Dat ben ik niet met je eens. De dader kan verminderd toerekeningsvatbaar zijn, er kunnen allerlei verzachtende omstandigheden een rol spelen, om maar eens iets te noemen. Ik ben dan wel benieuwd wat die tien zaken zijn, misschien kun je er iets over vertellen?
Oud 04-02-2009, 12:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er is natuurlijk een verschil tussen in woede een pistool trekken en iemand neerschieten, of na een verkeersruzie in emotie semi-per ongeluk op iemand inrijden.

Beide is echter 'poging tot doodslag', dus...

Wie zedendelinquenten bestraft wil zien worden hoeft alleen maar geen CDA, CU of PVDA te stemmen (de partijen achter het beschermen van de daders van verkrachting en aanranding in familiesfeer). Zo moeilijk is dat niet.
Oud 04-02-2009, 12:30
Elle
Elle is offline
Citaat:

Wie zedendelinquenten bestraft wil zien worden hoeft alleen maar geen CDA, CU of PVDA te stemmen (de partijen achter het beschermen van de daders van verkrachting en aanranding in familiesfeer). Zo moeilijk is dat niet.
en hoe zit het met SGP dan?
Oud 04-02-2009, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Er is natuurlijk een verschil tussen in woede een pistool trekken en iemand neerschieten, of na een verkeersruzie in emotie semi-per ongeluk op iemand inrijden.

Beide is echter 'poging tot doodslag', dus...
Ligt er weer aan welke situatie. Noodweerexces kan ook snel van toepassing zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 22:23
Femic
Femic is offline
Maar dat maakt het niet minder poging tot doodslag. Er is alleen een strafuitsluitingsgrond van toepassing.
Oud 04-02-2009, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Maar dat maakt het niet minder poging tot doodslag. Er is alleen een strafuitsluitingsgrond van toepassing.
Oke, als we moeten kwalificeren klopt dat wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten