Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2009, 12:12
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik ben toegelaten voor lifestyle&design in Rotterdam, maar nu moet ik nog een kamer regelen vanaf augustus ongeveer.
Duurt nog lang, maar ben toch al een beetje aan het kijken, want een kamer is echt nodig.
Ik wil me dus ook al inschrijven bij stadswonen, maar daar moet je twee wijken aangeven waarin je wilt wonen. Ik ben niet zo bekend in Rotterdam, maar ik hoor van meerdere kanten dat ik wel moet uitzoeken welke wijken ik wel en juist niet moet zitten.

kan iemand me hier een beetje vertellen welke wijken ik wél en niet moet zitten? Dan kan ik ook wat gerichter op zoek..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2009, 17:47
Verwijderd
iig niet in zuid
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 17:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het zelf nogal meevallen en als je echt snel op zoek bent naar iets zou ik niet al te kieskeurig zijn. Ik hoorde eerst allemaal slechte verhalen over allerlei wijken maar inmiddels woon ik in het Oude Noorden (een van de probleemwijken van minister vogelaar) en ik woon er echt heel graag. Ik zou zelf niet in de paradijsbuurt in Crooswijk willen wonen en voor mij is Zuid gewoon niet praktisch (omdat ik in Delft werk) maar dat zou ik ook niet perse gelijk helemaal uitsluiten. West vind ik persoonlijk niet zo'n fijne buurt, daar voel ik me minder fijn dan in Noord maar dat is persoonlijk.
Oud 01-02-2009, 20:16
ecrivaine
ecrivaine is offline
Los van wat 'veilig' is en wat niet: redelijk in het centrum wonen is volgens mij gewoon het leukst en meest praktisch. De meeste gebouwen van Stadswonen liggen in het directe centrum of net daarbuiten en dat is prima.
Gewoon iets aanvinken van Centrum, Centrum West, Centrum Noord of Kralingen: allemaal leuk. Ik weet niet waar je opleiding zit, daar kan je het natuurlijk ook van laten afhangen.
Oud 03-02-2009, 14:33
Sjoerd
Sjoerd is offline
mijn opleiding zit op Blaak. Dus ook echt in het centrum. Ik zal me dan maar eens gaan inscrhijven, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 17:08
Verwijderd
Er is helemaal niets mis met zuid, iig niet met heel zuid. Ik woon er inmiddels ruim zes jaar en heb het er nog steeds prima naar mijn zin (en er zijn ook daar best stations die heel handig zijn voor als je in Delft (of Den Haag ) werkt ).

Maar als student is Kralingen of Centrum het leukst, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 15:22
Kommunist
Kommunist is offline
ik heb zelf bijna een jaar in deelgemeente Delfshaven gewoond, dat is in west, maar ik zat wel heel dicht tegen het centrum aan, de Claes de Vrieselaan voor de geďnteresseerde ( deze straat heeft ook een gelijknamige website, voor als je s een kijkje wil nemen)

er is wel wat criminaliteit, er zijn zeer veel kroegen en veel coffeeshops in de buurt, en helemaal na het rookverbod, zijn hierdoor veel mensen buiten aan het rondhangen, wat wel wat overlast bezorgd, maar dan moet je niet aan extreme dingen denken hoor.
ik heb t er als jonge vrouw zijnde, zeer naar mijn zin gehad, de binnenstad is gewoon cool om te wonen, veel uitgaansmogelijkheden ed
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 22:26
Verwijderd
ik woon aan de schiedamseweg en hier vind ik t ook prima, redelijk rustig voor een straat die overdag zo druk is, geen hangjeugd (of iig niet hier) en weinig gezeik
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 00:14
arPos
arPos is offline
Noord is verreweg je beste bet
als iets verder niet erg is of je hebt een auto dan is net buiten de stad (barendrecht) wel geslaagd.

Citaat:
Los van wat 'veilig' is en wat niet: redelijk in het centrum wonen is volgens mij gewoon het leukst en meest praktisch.
ach als je een doorlopende bouwput en veel te hoge huurkosten en betaald parkeren met chip en telefoon praktisch noemt welja.

ik zou zeggen alles behalve het centrum.
blaak is ook erg fijn alleen wel een tik duurder dan wat de meeste studenten wenselijk vinden.

heb je geen auto dan moet je gezellig bij mij in oud-west komen wonen.
hier vlakbij dus:
Citaat:
Delfshaven gewoond, dat is in west, maar ik zat wel heel dicht tegen het centrum aan, de Claes de Vrieselaan voor de geďnteresseerde
Citaat:
ik heb t er als jonge vrouw zijnde, zeer naar mijn zin gehad
respect hoor, middeland/mathenesserbuurt e.o. raad ik meestal af voor vrouwen
-------

Laatst gewijzigd op 09-02-2009 om 00:19.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 12:59
Ieke
Ieke is offline
Via stadswonen maakt het echt niet uit waar je zit qua kosten. Ik zou juist zeggen liefst centrum/rand centrum. Net noord is ook prima, maar ik zou niet heel veel noorderlijker willen zitten dan waar ik nu zelf zit. Het stadswonenpand aan de Hofdijk is net noord, maar opzich ideaal. Centrum heb je ook een paar echt leuke. Tussen het centrum en woudenstein is ook prima (het gebouw bij Oostplein heeft echt een onwijs mooi uitzicht <3), maar persoonlijk zou ik de Esch weer wat te ver vinden. Opzich heb je daar ook erg leuke panden hoor, maar s'nachts naar huis zou ik wat minder vinden, dan ben je toch een poosje aan het fietsen.
Zelf zou ik ook minder snel in bepaalde stukken in west gaan wonen als ik de keuze had, maar opzich is dat ook heel goed te doen hoor. Meer een persoonlijke voorkeur.

Zuid zou ik als student eigenlijk niet willen wonen, je moet dan altijd de Maas over en zeker als je dan door de maastunnel moet zou ik niet blij worden. Dat is niet mijn favoriete fietsroute en sowieso valt het s'nachts al snel tegen als je naar zuid moet.
Oud 09-02-2009, 13:08
Mobius
Mobius is offline
Rotterdam is één groot probleem.
Oud 09-02-2009, 17:12
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik heb gekeken bij stadswonen, het stadscentrum ziet er goed uit en is heerlijk natuurlijk - dicht bij wdka, winkels, alles, maar zag ook dat dat toch behoorlijk duur is en ik geloof dat daar de wachttijden het langst zijn.
bedankt voor de tips, als er nog meer zijn - graag. ik vind het erg lastig om te bepalen wat voor mij nou goed wonen is en wat niet. Het moet wel veilig zijn, ivm geaardheid én ik ben pas net zeventien als ik er ga wonen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:35
Ieke
Ieke is offline
Stadswonen is toch meer een via-via verhaal om ergens in te komen, zo strak zijn die wachttijden meestal niet. Mensen kennen die dan een kamer op hun unit vrij hebben werkt vaak het beste.
Oud 09-02-2009, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Zuid zou ik als student eigenlijk niet willen wonen, je moet dan altijd de Maas over en zeker als je dan door de maastunnel moet zou ik niet blij worden. Dat is niet mijn favoriete fietsroute en sowieso valt het s'nachts al snel tegen als je naar zuid moet.
Ik heb het in een ander topic ook al eens gezegd: er is naar mijn mening niets mis met de Maastunnel en met de beveiliging vind ik het juist behoorlijk veilig. En het is niet ver fietsen (natuurlijk verder dan centrum, maar ik denk dat het echt niet verder is dan de gemiddelde studentenwoning in Kralingen).

Ik heb vier jaar 'aan de andere kant van de Maastunnel' gewoond en ik vond het prima aan te fietsen, juist door de Maastunnel. (Maar natuurlijk mag een ander daar anders over denken. ) Inmiddels woon ik in een ander deel van zuid, beter, maar minder makkelijk aan te fietsen.

@TS: Het beste kun je gewoon zelf gaan kijken waar je je prettig voelt en waar niet. En iedere wijk heeft goede en slechte delen (er zijn in het centrum en in kralingen ook straten waar ik 's nachts echt niet door heen zou willen lopen/fietsen).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 22:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik heb het in een ander topic ook al eens gezegd: er is naar mijn mening niets mis met de Maastunnel en met de beveiliging vind ik het juist behoorlijk veilig. En het is niet ver fietsen (natuurlijk verder dan centrum, maar ik denk dat het echt niet verder is dan de gemiddelde studentenwoning in Kralingen).

Ik heb vier jaar 'aan de andere kant van de Maastunnel' gewoond en ik vond het prima aan te fietsen, juist door de Maastunnel. (Maar natuurlijk mag een ander daar anders over denken. ) Inmiddels woon ik in een ander deel van zuid, beter, maar minder makkelijk aan te fietsen.
Ik vind dat roltrapverhaal met een fiets gewoon het grote drama van de maastunnel, als het even kan ga ik daar niet doorheen. De tunnel zelf valt vanwege die beveliging idd wel mee, maar de stukken er naartoe en zeker aan de centrumkant vind ik ook minder prettig.
Verder vind ik het gewoon een nadeel dat je altijd die Maas over moet, zeker s'nachts en dat is wel iets waar je wel aan moet denken als je kan kiezen. Mijn voorkeur gaat echt uit naar de Noordkant, maar idd, ook daar is het niet overal even fijn
Oud 10-02-2009, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Stadswonen is toch meer een via-via verhaal om ergens in te komen, zo strak zijn die wachttijden meestal niet. Mensen kennen die dan een kamer op hun unit vrij hebben werkt vaak het beste.
er staat wel dat je een wachttijd hebt maar als je gewoon reageert op t aanbod heb je meestal vrij snel een kamer, ik heb na 2 weken inschrijving een keer voor de lol gereageerd en had gelijk iemand aan de t elefoon
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 09:38
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
er staat wel dat je een wachttijd hebt maar als je gewoon reageert op t aanbod heb je meestal vrij snel een kamer, ik heb na 2 weken inschrijving een keer voor de lol gereageerd en had gelijk iemand aan de t elefoon
Dat ja, de lijsten die de bewoners van stadswonen krijgen kloppen vaak amper, veel mensen schrijven zich ook meteen opnieuw in als ze een kamer hebben om evt te kunnen verhuizen als ze dat willen.
Meestal zoeken de bewoners van een unit zelf een nieuwe uit, soms via kamernet, soms via via.
Oud 10-02-2009, 16:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik heb gekeken bij stadswonen, het stadscentrum ziet er goed uit en is heerlijk natuurlijk - dicht bij wdka, winkels, alles, maar zag ook dat dat toch behoorlijk duur is en ik geloof dat daar de wachttijden het langst zijn.
bedankt voor de tips, als er nog meer zijn - graag. ik vind het erg lastig om te bepalen wat voor mij nou goed wonen is en wat niet. Het moet wel veilig zijn, ivm geaardheid én ik ben pas net zeventien als ik er ga wonen.
Hmm, Rotterdam publiceert die cijfers als een grote chaotische lijst uitgesplitst per wijk, die vergelijkingen lastig maakt, maar als je de tijd wil nemen om het door te spitten:
http://www.rotterdamveilig.nl/do.php...age&pageId=840

Maar simpeler, zou ik als het gaat om geaardheid, gewoon de simpele formule 'concentratie allochtonen = onveiligheid' nemen.

Triest trouwens dat we in een land leven waar dat überhaupt een reële afweging moet zijn.
Oud 11-02-2009, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Verder vind ik het gewoon een nadeel dat je altijd die Maas over moet
Als je nou moest zwemmen...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 20:48
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Als je nou moest zwemmen...
Fietsen tegen de wind in over die bruggen is al drama genoeg
Oud 11-02-2009, 21:22
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Hmm, Rotterdam publiceert die cijfers als een grote chaotische lijst uitgesplitst per wijk, die vergelijkingen lastig maakt, maar als je de tijd wil nemen om het door te spitten:
http://www.rotterdamveilig.nl/do.php...age&pageId=840

Maar simpeler, zou ik als het gaat om geaardheid, gewoon de simpele formule 'concentratie allochtonen = onveiligheid' nemen.

Triest trouwens dat we in een land leven waar dat überhaupt een reële afweging moet zijn.
thanks! die site is best handig, vrij onoverzichtelijk met miljard wijken, maar per deelgemeente is wel handig. Geeft in ieder geval een redelijk beeld van de veiligheid en percentage allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Fietsen tegen de wind in over die bruggen is al drama genoeg
Daarom dus: Maastunnel! Geen/weinig wind en, niet geheel onbelangrijk, een heel stuk altijd droog! (Maar laten we er maar over ophouden, van ons allebei is de mening inmiddels vast wel duidelijk. )
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 02:24
Verwijderd
Ik denk dat Kralingen en centrum wel het leukst is, veel studenten/yuppen en weinig allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:18
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ja, ik heb gister naar stadswonen gebeld voor advies. De vrouw aan de telefoon raadde me ook het stadscentrum aan, en anders centrum noord of Kralingen.. Dat was mijn eigen idee ook.
De prijzen bij stadswonen vind ik best aan de hoge kant. Ik heb een limiet van ongeveer 300 euro per maand, aangezien ik niet wil verhongeren enzo. of maak ik het mezelf daar veel te lastig mee?

als iemand ooit nog wat voor me weet, laat het vooral weten
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:22
Verwijderd
300 incl. of excl.?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2009, 10:27
Verwijderd
ik huurde voor 310 incl en met snel internet en mn kamer was 18m2
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:47
Sjoerd
Sjoerd is offline
300 inclusief.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 15:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond/vind die kamers van Stadswonen ook wel behoorlijk prijzig. Daarnaast is er als je het via de officiele weg speelt ook een behoorlijke wachtlijst. Ik zou je gewoon inschrijven op kamernet en ter zijner tijd daar veel reageren. Vooral als je vroeg of juist wat later gaat zoeken vind je in Rotterdam wel redelijk snel een kamer. Laat vooral ook overal vallen dat je een kamer zoekt. Mijn eerste kamer had ik via kamernet, de tweede via via.
Oud 13-02-2009, 21:09
Sjoerd
Sjoerd is offline
ja ik ben al lid van kamernet, ik wordt overspoeld met mails, maar zijn nu nu geen kamers voor augustus natuurlijk. Komt vanzelf, maar ik laat inderdaad overal vallen dat ik een kamer zoek en ben flink aan het netwerken, mijn kansen zoveel mogelijk spreiden in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 21:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan overwegen om (als je het geld er voor hebt) alvast een kamer te huren vanaf juli. Ik had vorig jaar drie kamers te huur vanaf 1 juli en daar reageerden niet zo gek veel mensen op en er kwamen echt maar heel weinig mensen kijken (vakantieperiode, nog geen hele hoge prioriteit bij mensen) waardoor je ook meer kans maakt.
Oud 13-02-2009, 22:41
Sjoerd
Sjoerd is offline
ja, d'r is ook al weleens een kamer vanaf juli langsgekomen op kamernet, maarja dan betaal ik 2 maanden huur voor niks eigenlijk, want in juli werk ik zoveel mogelijk en ik kom half augustus terug van vakantie. Ik kan het overwegen als het op m'n pad komt, maar heeft zeker niet m'n voorkeur.
wat je zegt is wel handig om te weten, die vakantieperiode enzo. nog niet over nagedacht
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 09:15
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ja, d'r is ook al weleens een kamer vanaf juli langsgekomen op kamernet, maarja dan betaal ik 2 maanden huur voor niks eigenlijk, want in juli werk ik zoveel mogelijk en ik kom half augustus terug van vakantie. Ik kan het overwegen als het op m'n pad komt, maar heeft zeker niet m'n voorkeur.
wat je zegt is wel handig om te weten, die vakantieperiode enzo. nog niet over nagedacht
Maar ja, als dat ervoor zorgt dat je een leuke kamer hebt is het echt een overweging waard. Stadswonen is idd relatief duur, maar ze hebben ook echt leuke kamers. Het zijn geen enorm kleine hokjes in de meeste gevallen en je kan ook best gunstig zitten qua plek.

Citaat:
Daarom dus: Maastunnel! Geen/weinig wind en, niet geheel onbelangrijk, een heel stuk altijd droog! (Maar laten we er maar over ophouden, van ons allebei is de mening inmiddels vast wel duidelijk. )
Dat is geen redelijk alternatief, met je fiets de diepe roltrappen af is een drama
Oud 14-02-2009, 13:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vica versa kun je het zien als geld uitgeven voor de garantie dat je een kamer zult hebben. Ik heb het vorig jaar februari bij hospiteren verloren van VWO scholieren voor een kamer die vanaf 1 maart beschikbaar was, terwijl ook zij pas in september konden beginnen.
Oud 15-02-2009, 08:06
Verwijderd
Citaat:

Dat is geen redelijk alternatief, met je fiets de diepe roltrappen af is een drama
Dat is heel goed te doen? Als je maar weet hoe het moet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 11:53
Verwijderd
heb dat 1 jaar gedaan maar elke keer was ik weer bang dat ik naar beneden zou storten
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 18:36
Verwijderd
Ik heb het vier jaar gedaan en ben geen enkele keer naar beneden gestort (ja, ik ben super ) en ook nooit iemand anders naar beneden zien storten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 19:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jullie maken me zo wel nieuwsgierig hoor, wat dat nou is met fietsen door de Maastunnel Als ik naar Zuid fiets dan fiets ik altijd over de Erasmusbrug en zelfs ik vind dat nog goed te doen.
Oud 16-02-2009, 20:33
Verwijderd
Er is niets, ze stellen zich gewoon aan.

()
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 20:34
Verwijderd

Geweldig toch, dat iemand dat heeft bedacht?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 09:36
JustADreamer
JustADreamer is offline
Ik heb vrienden wonen aan de Mathenesserdijk, en ik heb nog noooooit zelf problemen gehad daar in de buurt op straat. Wel 1 keer was er een straat verderop een gijzeling ofzo, maar daar had ik dus niets mee te maken, dat zoeken ze zelf maar uit

Verder heb ik zelf in Charlois 9 maanden lang gewoond, en ook dat was prima te doen... Ik denk dat het gewoon kwestie is van andere mensen lekker laten leven, en vooral niet teveel letten op ze.
Oud 24-02-2009, 12:23
Lyne
Lyne is offline
Ik woon in Centrum West (Nieuwe Binnenweg) en geen problemen mee. Lekker dicht bij Centraal, de stad (kan heel veel lopen behalve naar de uni). Enige nadeel is dat het wel druk is (ook 's nachts) en veel coffeeshops enzo. Maar heb er niet veel last van eigenlijk.

Zou zelf wel in het centrum blijven..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 09:26
Sjoerd
Sjoerd is offline
ja! Nieuwe binnenweg zag ik ook een appartement op internet laatst, heel mooi. Lijkt me ook tof om te wonen Dus als er nog wat vrij komt daar.. let me know!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 13:40
sicilion
sicilion is offline
In de Hoge Wiek gaan zitten

(promotieverhaaltje) Vijf min. van de WdkA, dichtbij centrum, eigen douche, super relaxed

Prijs is overigens wel beetje aan de hoge kant...
Oud 25-03-2009, 15:07
sabrosa
sabrosa is offline
Ik woon zelf op Oostplein, aan de rand van Kralingen en het is echt een super fijne buurt. Veel leuke cafétjes en het is echt de place to be voor studenten. Is genoeg te doen en je hoeft je echt niet onveilig te voelen hier. Alles zit hier in de buurt en je bent zo in het centrum, check it out!
Oud 27-03-2009, 13:16
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik ga eens kijken
ik heb me ondertussen ingeschreven bij stadswonen. maar ben nu vooral aan het kijken naar appartementen voor twee personen, omdat een vriendin van me en ik allebei naar rotterdam gaan. dus als iemand tips heeft..
weet iemand hoe het zit bij stadswonen bij bijvoorbeeld een zelfstandig appartement voor 2 personen, of de totaalprijs dan p.p is of in totaal? ik dacht totaal, maar dan is het best wel goedkoop
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 18:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zelfstandige appartementen krijg je bij stadswonen volgens mij alleen als je eerst al in een onzelfstandige unit van ze gewoond hebt.
Oud 28-03-2009, 09:55
Sjoerd
Sjoerd is offline
ohh, dat is dan weer jammer!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten