Advertentie | |
|
![]() |
|
Via stadswonen maakt het echt niet uit waar je zit qua kosten. Ik zou juist zeggen liefst centrum/rand centrum. Net noord is ook prima, maar ik zou niet heel veel noorderlijker willen zitten dan waar ik nu zelf zit. Het stadswonenpand aan de Hofdijk is net noord, maar opzich ideaal. Centrum heb je ook een paar echt leuke. Tussen het centrum en woudenstein is ook prima (het gebouw bij Oostplein heeft echt een onwijs mooi uitzicht <3), maar persoonlijk zou ik de Esch weer wat te ver vinden. Opzich heb je daar ook erg leuke panden hoor, maar s'nachts naar huis zou ik wat minder vinden, dan ben je toch een poosje aan het fietsen.
Zelf zou ik ook minder snel in bepaalde stukken in west gaan wonen als ik de keuze had, maar opzich is dat ook heel goed te doen hoor. Meer een persoonlijke voorkeur. Zuid zou ik als student eigenlijk niet willen wonen, je moet dan altijd de Maas over en zeker als je dan door de maastunnel moet zou ik niet blij worden. Dat is niet mijn favoriete fietsroute en sowieso valt het s'nachts al snel tegen als je naar zuid moet.
|
ik heb gekeken bij stadswonen, het stadscentrum ziet er goed uit en is heerlijk natuurlijk - dicht bij wdka, winkels, alles, maar zag ook dat dat toch behoorlijk duur is en ik geloof dat daar de wachttijden het langst zijn.
bedankt voor de tips, als er nog meer zijn - graag. ik vind het erg lastig om te bepalen wat voor mij nou goed wonen is en wat niet. Het moet wel veilig zijn, ivm geaardheid én ik ben pas net zeventien als ik er ga wonen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb vier jaar 'aan de andere kant van de Maastunnel' gewoond en ik vond het prima aan te fietsen, juist door de Maastunnel. (Maar natuurlijk mag een ander daar anders over denken. ![]() @TS: Het beste kun je gewoon zelf gaan kijken waar je je prettig voelt en waar niet. En iedere wijk heeft goede en slechte delen (er zijn in het centrum en in kralingen ook straten waar ik 's nachts echt niet door heen zou willen lopen/fietsen). |
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik het gewoon een nadeel dat je altijd die Maas over moet, zeker s'nachts en dat is wel iets waar je wel aan moet denken als je kan kiezen. Mijn voorkeur gaat echt uit naar de Noordkant, maar idd, ook daar is het niet overal even fijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Meestal zoeken de bewoners van een unit zelf een nieuwe uit, soms via kamernet, soms via via.
||
Citaat:
http://www.rotterdamveilig.nl/do.php...age&pageId=840 Maar simpeler, zou ik als het gaat om geaardheid, gewoon de simpele formule 'concentratie allochtonen = onveiligheid' nemen. ![]() Triest trouwens dat we in een land leven waar dat überhaupt een reële afweging moet zijn.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, ik heb gister naar stadswonen gebeld voor advies. De vrouw aan de telefoon raadde me ook het stadscentrum aan, en anders centrum noord of Kralingen.. Dat was mijn eigen idee ook.
De prijzen bij stadswonen vind ik best aan de hoge kant. Ik heb een limiet van ongeveer 300 euro per maand, aangezien ik niet wil verhongeren enzo. of maak ik het mezelf daar veel te lastig mee? als iemand ooit nog wat voor me weet, laat het vooral weten |
![]() |
|
Ik vond/vind die kamers van Stadswonen ook wel behoorlijk prijzig. Daarnaast is er als je het via de officiele weg speelt ook een behoorlijke wachtlijst. Ik zou je gewoon inschrijven op kamernet en ter zijner tijd daar veel reageren. Vooral als je vroeg of juist wat later gaat zoeken vind je in Rotterdam wel redelijk snel een kamer. Laat vooral ook overal vallen dat je een kamer zoekt. Mijn eerste kamer had ik via kamernet, de tweede via via.
|
Je kan overwegen om (als je het geld er voor hebt) alvast een kamer te huren vanaf juli. Ik had vorig jaar drie kamers te huur vanaf 1 juli en daar reageerden niet zo gek veel mensen op en er kwamen echt maar heel weinig mensen kijken (vakantieperiode, nog geen hele hoge prioriteit bij mensen) waardoor je ook meer kans maakt.
|
ja, d'r is ook al weleens een kamer vanaf juli langsgekomen op kamernet, maarja dan betaal ik 2 maanden huur voor niks eigenlijk, want in juli werk ik zoveel mogelijk en ik kom half augustus terug van vakantie. Ik kan het overwegen als het op m'n pad komt, maar heeft zeker niet m'n voorkeur.
wat je zegt is wel handig om te weten, die vakantieperiode enzo. nog niet over nagedacht |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Jullie maken me zo wel nieuwsgierig hoor, wat dat nou is met fietsen door de Maastunnel
![]()
|
![]() |
Ik heb vrienden wonen aan de Mathenesserdijk, en ik heb nog noooooit zelf problemen gehad daar in de buurt op straat. Wel 1 keer was er een straat verderop een gijzeling ofzo, maar daar had ik dus niets mee te maken, dat zoeken ze zelf maar uit
![]() Verder heb ik zelf in Charlois 9 maanden lang gewoond, en ook dat was prima te doen... Ik denk dat het gewoon kwestie is van andere mensen lekker laten leven, en vooral niet teveel letten op ze.
|
Ik woon in Centrum West (Nieuwe Binnenweg) en geen problemen mee. Lekker dicht bij Centraal, de stad (kan heel veel lopen behalve naar de uni). Enige nadeel is dat het wel druk is (ook 's nachts) en veel coffeeshops enzo. Maar heb er niet veel last van eigenlijk.
Zou zelf wel in het centrum blijven.. |
![]() |
|
In de Hoge Wiek gaan zitten
![]() (promotieverhaaltje) Vijf min. van de WdkA, dichtbij centrum, eigen douche, super relaxed ![]() Prijs is overigens wel beetje aan de hoge kant...
|
Ik woon zelf op Oostplein, aan de rand van Kralingen en het is echt een super fijne buurt. Veel leuke cafétjes en het is echt de place to be voor studenten. Is genoeg te doen en je hoeft je echt niet onveilig te voelen hier. Alles zit hier in de buurt en je bent zo in het centrum, check it out!
|
Ik ga eens kijken
![]() ik heb me ondertussen ingeschreven bij stadswonen. maar ben nu vooral aan het kijken naar appartementen voor twee personen, omdat een vriendin van me en ik allebei naar rotterdam gaan. dus als iemand tips heeft.. weet iemand hoe het zit bij stadswonen bij bijvoorbeeld een zelfstandig appartement voor 2 personen, of de totaalprijs dan p.p is of in totaal? ik dacht totaal, maar dan is het best wel goedkoop |
![]() |
|
Zelfstandige appartementen krijg je bij stadswonen volgens mij alleen als je eerst al in een onzelfstandige unit van ze gewoond hebt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Ik zoek als (aankoment) student een kamer in Rotterdam, maar waar? Rika2602 | 11 | 15-05-2012 22:26 | |
Studeren |
ik zoek een kamer in Rotterdam, in welke buurt/wijk kan ik het beste gaan wonen? Rika2602 | 3 | 05-03-2012 13:32 | |
Werk, Geld & Recht |
Woon ik in een goeie wijk?(Rotterdam Blijdorp) Lemar | 5 | 20-12-2010 08:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rotterdam pakt overlast huurders aan via ondermeer de Tokkie-toets Gatara | 25 | 12-11-2010 13:47 | |
Rellen in Parijs slaan over naar Rotterdam Supreme Dutch | 26 | 13-11-2005 18:59 | |
Rotterdam : geen asielzoekers meer! Mujahideen | 160 | 09-12-2003 17:41 |