Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2008, 20:15
Mara
Mara is offline
Het bestaat al een tijdje in België, nu is 't ook naar Nederland gekomen - Speculoos.

Speculaas, maar dan smeerbaar, voor op brood.

Voor degenen die 't nog niet gehad hebben: Lijkt 't je lekker?
Als je 't wel al hebt geprobeerd: Is 't lekker?

Oh en voor de discussie: Vinden dit jullie een goed idee, en wat wil je graag nog meer in smeervorm voor op brood zien!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2008, 20:22
Calyx
Calyx is offline
Het is toch al tijden in Nederland? Ik at het voor het eerst deze zomervakantie namelijk, gewoon gekocht bij de Jumbo toen. Ik vind het opzich wel lekker, maar heel zoet.
Ik vind het prima idee! Dan wil ik ook wel bastogekoekensmeersel ofzo..
Oud 05-12-2008, 20:26
Verwijderd
Ik heb het wel eens op maar vond er niet veel aan. Doe mij maar gewoon echte speculaasjes op brood

Maar een goed idee vind ik het wel. Al weet ik niet wat ik verder voor smeerbaars zou willen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 10:28
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Heb 't nog niet op, ben wel benieuwd hoe het smaakt naar alle dingen die ik erover hoorde toen het in belgie was Maar vind het zonde zo'n hele pot te kopen, omdat ik ook al niet zo houd van speculaasjes op brood (A)
Oud 06-12-2008, 16:55
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
ik vind het wel lekker, maar denk dat je het snel beu wordt
Oud 06-12-2008, 17:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Het is toch al tijden in Nederland? Ik at het voor het eerst deze zomervakantie namelijk, gewoon gekocht bij de Jumbo toen. Ik vind het opzich wel lekker, maar heel zoet.
Ik vind het prima idee! Dan wil ik ook wel bastogekoekensmeersel ofzo..
Dan wordt d'r nu pas reclame voor gemaakt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Dan wordt d'r nu pas reclame voor gemaakt
Klopt ja, ik zag 't ook al een tijd staan, en ineens was er ook reclame op tv over

Het lijkt mij overigens niet erg lekker. Ik vind speculaas op brood wél lekker, maar dan heb je ook gewoon knapperige koekjes op brood... zo'n smeersel lijkt me gewoon niet lekker (de smaak misschien wel, maar ik vind juist de knapperigheid zo lekker).
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 20:28
AzN
AzN is offline
Ik heb 't (nog) niet geprobeerd, maar 't lijkt me niet erg bijzonder eigenlijk. 't Doet me aan pindakaas denken.

Ik zou wel 'ns witte chocoladepasta met aardbeien- of bananensmaak willen proeven, lijkt me erg lekker .
Oud 07-12-2008, 02:27
bagel
bagel is offline
Speculoos zijn de Belgische speculaaskoekjes alleen doen ze er in Belgie geen specerijen in en daardoor zijn het net bastognekoeken. Ze hebben ook Mc Flurrys met Speculoos Dat is pas een aanrader

Maar dat meer voor de info..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 09:50
Verwijderd
Ik vind het erg lekker en handig, want dit kan je makkelijk meenemen, speculaasjes worden vies als ze een halve dag in je tas zitten (en jaaaa, dat is wel op te lossen, maar toch).
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 09:56
Verwijderd
Ik vind het heerlijk (heb toevallig net een broodje met speculoos op). Vind het smaken naar
de bodem van een kwark/monchou taart.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 21:03
wup
wup is offline
Ik heb het, maar vind het niet lekker. Mijn zus had laatst een ander ( veel duurder) merk en die was echt super goed te doen. Vergeleken met die is speculoos echt smerig. Ze was er ook van overtuigd dat ze dit 20 jaar geleden ( of nog langer misschien wel) ook al op brood at.

Vind het idee wel goed
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 21:57
Verwijderd
^^Nog duurder dan Speculoos???
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 09:16
Iduna
Iduna is offline
Speculoos is idd niet hetzelfde als speculaas. Ik heb hier beide pasta varianten en vind ze allebei lekker. Maar speculaas op brood is misschien wel lekkerder en daar word je minder snel misselijk van.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 10:55
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ken het idd alleen vanuit belgie, iemand heeft het een keer voor me meegebracht uit antwerpen. Vond het wel lekker, maar niet iets om elke dag op brood te doen. Oh en wel boter op smeren anders vind ik het erg moeilijk om weg te krijgen.
Oud 09-12-2008, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het, maar vind het niet lekker. Mijn zus had laatst een ander ( veel duurder) merk en die was echt super goed te doen. Vergeleken met die is speculoos echt smerig. Ze was er ook van overtuigd dat ze dit 20 jaar geleden ( of nog langer misschien wel) ook al op brood at.

Vind het idee wel goed
Volgens mij had Calvé heel lang geleden ook een speculaaspasta maar zijn ze daar mee gestopt, ik kan me de pot nog herinneren. Ik ga eens opzoeken of het klopt of dat ik het me fout herinner...

edit:
Citaat:
Reeds op het einde van de jaren tachtig van de 20ste eeuw heeft Calvé enige tijd een gamma van vier smeerpasta's op de markt gebracht, waaronder een speculaaspasta, een kokospasta en een witte chocoladepasta.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2008, 14:57
Tessing
Tessing is offline
mijn pa had van z'n werk zo'n hele doos vol met speculoos gehad. allemaal van die voorproefjes.. het is wel lekker opzich XD
Met citaat reageren
Oud 11-12-2008, 15:40
REETSJ
REETSJ is offline
'k vond het opzich wel lekker, maar wel onwijs zoeet.
Dus meer gewoon voor een keertje
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 12:14
Verwijderd
ik ken alleen de koekjes en die zijn best lekker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 22:12
wup
wup is offline
Citaat:
Volgens mij had Calvé heel lang geleden ook een speculaaspasta maar zijn ze daar mee gestopt, ik kan me de pot nog herinneren. Ik ga eens opzoeken of het klopt of dat ik het me fout herinner...

edit:

Het was niet calvé, maar vergeet steeds te kijken welk merk het nou wel was. Hmm, zal er de volgende keer aan denken
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 10:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar ik vind speculaas op brood juist het lekkerst als ze niet meer helemaal knapperig zijn, dat hoort juist

(speculoos nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel oké)
Oud 23-12-2008, 19:54
Lenalotte
Lenalotte is offline
Ik ben echt verslaafd aan speculoospasta
Oud 24-12-2008, 21:44
Miekje*
Miekje* is offline
Ik niet, ik heb het wel geprobeerd, maar ik vind het ranzig. Geef mij masar gewone speculaasjes!
Oud 25-12-2008, 20:44
Verwijderd
Ik kende het nog niet, maar het lijkt me niets. Doe mij maar grote hompen vlees.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 18:45
Miekje*
Miekje* is offline
Vlees
Oud 27-12-2008, 16:07
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik vind de speculaaspasta wel lekker, maar zo verschrikkelijk zoet en plakkerig (dat zoete krijg ik nog wel weg, maar hij plakt zo aan je tanden! ) - ik hou nog altijd meer van boterhammen met boter en speculaasjes, eventueel wanneer ze een paar uur in een brooddoos hebben gezeten, dat ze lekker week worden
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 20:27
Verwijderd
Ik vind speculoospasta echt bah!
En ik weet niet echt wat ik verder nog smeerbaar wil zien, ik hou 't gewoon bij pindakaas xD!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 10:41
Verwijderd
he is RANZIG op brood. veel te veel chemische smaak eraan. alhoewel het eigenlijk helemaal niet zo chemisch is bereid.

maaaaarrr op panne(n )koeken is het wel lekkertjes.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 21:36
Meeryn
Meeryn is offline
ik vind het wel lekker, het is wat anders als specuaas, maar ik raak er wel erg snel op uitgekeken. Het is me ook net iets te zoet..
en k heb geen idee wat ik nog meer smeerbaar zou willen zien..
Oud 01-02-2009, 17:24
Calyx
Calyx is offline
Ik heb iets lekkers ontdekt : Choc chip peanut sensation, het is een soort pindakaas met hagelslag erin, dus soort smeerbare pindarotsjes <3. En oh het is veel minder slecht dan het klinkt, het is van Whole Earth: biologisch en zonder suiker. (btw bij de appie gekocht maar ik zag het ook in de jumbo staan).
Oud 02-02-2009, 17:42
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Ik heb iets lekkers ontdekt : Choc chip peanut sensation, het is een soort pindakaas met hagelslag erin, dus soort smeerbare pindarotsjes <3. En oh het is veel minder slecht dan het klinkt, het is van Whole Earth: biologisch en zonder suiker. (btw bij de appie gekocht maar ik zag het ook in de jumbo staan).
klinkt goed Ik ga eens kijken of ik het kan vinden.

edit: dit? is alleen niet suikervrij, maar dat boeit mij verder eigenlijk toch niet
Oud 02-02-2009, 17:53
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
klinkt goed Ik ga eens kijken of ik het kan vinden.

edit: dit? is alleen niet suikervrij, maar dat boeit mij verder eigenlijk toch niet
Volgens mij is het hetzelde. Deze heb ik: http://whole-earth.sentia.nl/index2.php?page=pindakaas
Het verschilt niet veel, net iets ander etiket. En ik zie het over de suiker (had ik bij het kopen niet opgelet maar las ik gisteren op die site, maar dat klopt dus niet)
Oud 13-02-2009, 21:18
headbangende
headbangende is offline
Speculoooos van lotus

aaah ik ben zo verslaafd aan dat spul
verkrijgbaar bij de AH
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten