Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEn...lheden+per+dag kun je zien wat normale hoeveelheden zijn om op een dag te eten. Als je minder eet, ga dan eens na wat de reden is dat je minder eet. Daarnaast gaat een eetstoornis niet alleen om hoeveel je weegt en hoeveel (of hoe weinig) je eet maar ook over je gedachten. Je zou eens kunnen kijken op www.sabn.nl of je je er in herkend. Een eetstoornis kan verder alleen vastgesteld worden door een arts (psychiater).
Waar zou je tips voor willen hebben? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
maar dit was het laatste op deze topic dat ik type voor ik hem verziek
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Oh sorry dat ik pas zo laat reageer, ik was gewoon offline.
Maar de sites waren wel goed. Ik vind niet dat ik super dik ben, maar ik heb ook niet echt het gevoel dat ik slank ben ofzo. Ik heb wel vaker gehoord dat je 5 boterhammen moet eten per dag, maar dat kan ik gewoon niet op!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ook al heb ik precies hetzelfde, en is het dus tamelijk hypocriet dat ik dit post. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als jij zelf niet het gevoel hebt dat je weinig eet omdat je af wil vallen, dan zou ik me niet druk maken als ik jou was. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je het echt niet op kunt heb je waarschijnlijk geen eetstoornis. Daar kan niemand iets definitiefs over zeggen, alleen een psycholoog kan dat, maar een goede gooi doen kunnen we wel, en daar is dit forum ook voor bedoeld. Let echter wel heel goed op jezelf. Je eet echt heel weinig, dus vraag jezelf elke dag af of je iets echt niet op kunt, of dat je het niet opeet omdat je om je figuur wilt denken. Als ergens, of het nu helemaal bewust of of niet, dat laatste het geval is, ga dan direct met iemand praten. Better safe than sorry. Kijk ook heel kritisch naar je gezondheid. Is je weerstand goed? Ben je vaak ziek? Heb je wel een goede conditie? Kun je je goed concentreren op je huiswerk en in de klas? Als je problemen hebt met één van die dingen, probeer dan toch wat meer te eten. En dat hoeft niet in één keer, een paar kleine tussendoortjes op een dag kunnen al heel veel helpen. Gewoon een mandarijn om een uur of vier erbij, en een week later kijken of je nog eens wat extra's kunt eten. Zelf at ik als kind heel weinig, en ik wilde echt niet dunner zijn (sterker nog: ik wilde juist dikker zijn dan ik was). Maar ik kon gewoon niet meer eten. Iedereen maakte zich veel zorgen om mij, en ik heb me vaak misselijk zitten eten om mijn ouders en oppas maar tevreden te stellen. Geen toffe situatie, maar ik kan me dus levendig voorstellen dat je weinig eet zonder het bijpassende dik-lichaamsbeeld te hebben. Maar zoals ik dus al zei: blijf kritisch kijken naar jezelf!
|
ik denk niet dat je een eetstoornis hebt. ik kan me zelf ook nog goed herrinneren dat toen ik dertien was ik gewoon kon leven op 3 boterhammen en avondeten. maar langzamerhand begon ik te groeien en kreeg ik vaker honger.
ik denk dat je op den duur wel merkt dat je (vooral nu je in de pubertijd zit) meer eten nodig hebt.
|
Niet genoeg eten kan ervoor zorgen dat je ook weinig energie hebt, energie die gebruikt wordt bijvoorbeeld om je lichaam warm te houden. Voor een meisje in de groei is een stuk fruit, een boterham en avondeten wel erg weinig, vind ik. Het kan wel zijn dat je alsnog niet echt honger hebt daarna maar dat je lichaam wel meer eten nodig heeft, ofzo. Ik weet het niet precies. Het is in elk geval wel verstandig denk ik om gewoon 3 keer per dag een maaltijd te hebben, zoals boterhammen of cornflakes of muesli bij het ontbijt, brood bij de lunch en avondeten wat je ouders je voorzetten.
![]()
|
Verwijderd
|
Offtopic: Wow als ik kijk naar die webiste van het voedingcentrum over wat je als volwassene mag eten, dan eet ik ook echt véél te weinig.
![]() Ik eet wel veel meer groente en fruit dan op die website staat, maar brood en aardappels enzo eet ik nooooit zoveel ![]() Maargoed OT: Als je gewoon niet meer op kunt, wat ik overigens betwijfel, want dit is wel heel erg weinig, hoef je je verder geen zorgen te maken. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de TS eet zonder meer veel te weinig. 1 snee brood 65kcal 1 stuk fruit, uitgaande van een appel die ongeveer het meeste bevat, 60 kcal. Avondeten kan nooit meer zijn dan 1000 kcal (en da's een fors bord vol), sommigen rekenen met 500-600 kcal voor avondeten. Dus eet de TS maximaal 1200 kcal per dag. Da's bijna de helft van de 2000 die nodig is voor een vrouw om gezond te zijn. Ik zou de TS aanraden eens haar BMI te berekenen. http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html Bovendien is een ontbijt echt essentieel. Zonder dat komt je energieverbruik niet op gang, en heb je geen concentratie. Resultaten op school en op het werk gaan achteruit als resultaat daarvan.
|
Je eet idd wel erg weinig, wat natuurlijk niet meteen betekent dat je anorexia hebt. Je lichaam kan een hele tijd leven op ongezonde hoeveelheden voedsel, omdat je went aan te veel of te weinig, je hebt dan bijvoorbeeld niet door wanneer je vol zit of wanneer je iets moet eten. Een gezond eetpatroon zal in eerste instantie moeilijk zijn omdat je lichaam aan te weinig eten gewend is, maar daar moet je even doorheen.
Als je last hebt van vermoeidheid, concentratieproblemen, en kou, is het verstandig wat meer te gaan eten. Niet omdat je anderen vinden dat je weinig eet, maar om je lijf gezond te houden. Dus begin eens met ontbijten, als je 's ochtends geen brood wegkrijgt kun je yoghurt met fruit ofzoiets proberen. Als je echt twijfelt over je geestelijke of lichamelijke gezondheid gewoon even langs de huisarts gaan.
|
Om eerlijk te zijn snap ik niet dat jij op 1 stuk fruit 1 boterham en een bord avondeten kan leven.
ik eet namelijk 10 tot 13 boterhammen per dag. 6 stuk fruit. 2 of soms 3 borden avond eten. en dan ook nog tussen door naar de mac voor 20euro kopen en dan naar de plus en daar de halve plus leegkopen! nou denk je misschien: PFOOEE!? ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik weet ongeveer wel wat je bedoelt ![]() Als jij, volgens jezelf genoeg eet vind ik dat er geen probleem is. Misschien kun je wat meer gezond voedsel eten? Dan eet je gewoon net wat meer zonder dat je heel veel suikers hoeft te eten... (anders zegt je moeder dat je te veel snoept ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gewoon met gewicht bezig of verdacht dicht bij een eetstoornis? AnneDM | 25 | 11-06-2014 16:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik een eetstoornis of niet? xeenmeisjex | 11 | 14-06-2011 15:28 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #101 Verwijderd | 498 | 30-06-2007 19:16 | |
Psychologie |
Grote-lucht-je-hart-topic! #88 Verwijderd | 499 | 07-03-2007 12:25 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart Topic #87 Miracle | 496 | 27-02-2007 22:11 |