Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2009, 16:16
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Omdat het niet altijd handig is alles tegelijk in je mond stoppen moet je wel eens wat bewaren, maar hoe en hoelang dit kan is niet altijd duidelijk.

Ik zelf was vooral benieuwd hoe (koelkast, vriezer etc.) en hoelang je ghb, lsd en (gedroogde) paddo's kunt bewaren, want hoor overral elkaar tegensprekende verhalen

Als er meer vragen zijn misschien handig alle info in een tabbeletje zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2009, 17:40
Verwijderd
volgens mij geldt voor alle ongeveer hetzelfde; koel, donker, en zo lucht- en waterdicht mogelijk

speed kun je het best in de vriezer bewaren, maar dan wel in een gripzakje, anders komt er volgens mij veel te veel vocht bij en wordt het erg droog en brokkelig (heb ik eens gehad). Als je het buiten de vriezer bewaart is het na 1-2 weken kut geworden, is de werking verminderd en brandt het meer in je neus. Maar ook in de vriezer zou ik het niet langer dan een maand of 2 bewaren
mdma kristallen is mss nog wel het simpelste, gooi het in een dichtstripzakje ergens in een laadje/kastje/whatever bij een fatsoenlijke temperatuur en het blijft langer goed dan jij nog te leven hebt. Voor pillen hetzelfde. LSD schijnt juist weer het best in de vriezer goed te blijven.

bij het drogen van paddo's laat je het water eruit verdampen, dus om die zo lang mogelijk goed te houden lijkt het me logisch dat je die zo luchtdicht mogelijk moet verpakken. Maar ik heb geen idee hoe lang ze dan nog goed blijven.

Laatst gewijzigd op 19-01-2009 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:57
Verwijderd
Ik had zegels van ongeveer een jaar oud, gewoon bewaard in alu-foli en zo'n wietzakje in een kast, en die deden het nog prima - en geen ide hoe oud ze waren toen ik ze kreeg, dussss. xD Koel, droog, iig constante temperatuur. Vriezer schijnt het beste te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 20:59
Verwijderd
Koel is nonsens. Donker en luchtdicht is altijd goed. Koel verschilt per soort. Cheryl(voor harm) Mephisto en Ellesdee naamzoek die weten hier alles van.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 00:08
Verwijderd
Stored under argon atmosphere at -20C.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 11:21
Ellesdee
Ellesdee is offline
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=82

Temperature
LSD will degrade even at room temperature, but the hotter the temperature and the longer it is stored in a hot location, the more it will degrade. At room temperature, degredation is quite slow, so a cool room, out of the sun is generally enough to minimize break-down. Storing blotter in the refrigerator or freezer is fine, but is probably unnecessary.
Oud 25-01-2009, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Koel is nonsens. Donker en luchtdicht is altijd goed. Koel verschilt per soort. Cheryl(voor harm) Mephisto en Ellesdee naamzoek die weten hier alles van.
Donker geldt alleen voor wiet. Niet zo zeer voor de andere drugs. Wiet kun je ook het beste bewaren onder een CO2-atmosphere om de volgende vervalreactie tegen te gaan:

THCA --> THC + CO2.

Meer CO2 doet het evenwicht naar rechts lopen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 01:09
Verwijderd
LSD geldt ook voor dat het donker bewaard moet worden. Veel soorten drugs zijn lichtgevoelig
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 01:40
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
Donker geldt alleen voor wiet. Niet zo zeer voor de andere drugs. Wiet kun je ook het beste bewaren onder een CO2-atmosphere om de volgende vervalreactie tegen te gaan:

THCA --> THC + CO2.

Meer CO2 doet het evenwicht naar rechts lopen.
Air & Light
Keeping LSD in an air and light proof container is the most important step. A good option is a dark amber glass container kept somewhere cool. Remember, most plastic (plastic bags) is not air tight, though it's a lot better than nothing. Likewise, keeping blotter in foil isn't going to stop air transfer, but it's also better than nothing. If glass isn't available, a combination of foil and plastic would be more effective than either one alone.

en verder, wat deadlock zegt
Oud 25-01-2009, 01:59
Verwijderd
Citaat:
Air & Light
Keeping LSD in an air and light proof container is the most important step. A good option is a dark amber glass container kept somewhere cool. Remember, most plastic (plastic bags) is not air tight, though it's a lot better than nothing. Likewise, keeping blotter in foil isn't going to stop air transfer, but it's also better than nothing. If glass isn't available, a combination of foil and plastic would be more effective than either one alone.

en verder, wat deadlock zegt
Ja, die zegt ook dat koel onzin is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, die zegt ook dat koel onzin is.
Nee, ik zeg dat het lang niet altijd hoeft. Waaronder MDMA, coke, hasj, en nog een slootje anderen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 17:47
Verwijderd
In de Sirius vertelden ze me dat je gedroogde paddo's in een papieren zak moet bewaren en dan kun je ze een jaar bewaren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 18:48
Verwijderd
Dat klopt niet. Luchtdicht kan wel.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 06:09
Verwijderd
LSD hoeft echt niet in de vriezah!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 23:22
zeehond23
zeehond23 is offline
Pff lsd is zo heet, daar helpt geen vriezer tegen hoor
Oud 29-01-2009, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik zeg dat het lang niet altijd hoeft. Waaronder MDMA, coke, hasj, en nog een slootje anderen.
Coke zou ik wel koel bewaren, maar belangrijker is dat ie in een niet/vochtige omgeving staat. Coke is een ester en reageert onder invloed van zuur of base met water.

Maar zoals ik al zei het beste stored under an argon atmosphere at -20C
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 11:59
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
Oud 31-01-2009, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Precies
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt niet. Luchtdicht kan wel.
Dan ga ik de Sirius eens mailen over wat zij nou aanraden, als ze überhaupt nog uitleg willen geven over zo'n verboden drugs!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Thanks, ligt veilig opgeborgen

Maja, GHB, gewoon koelkast??
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 16:11
Verwijderd
Gewoon koelkast.
Met citaat reageren
Advertentie