![]() |
|
En wat ook handig is: smeer zo'n vette creme (merken zoals hierboven genoemd) op je handen voordat je gaat slapen en doe dan katoenen handschoentjes aan, dan kan het de hele nacht lekker intrekken en door de handschoenen smeer je het ook niet af aan je beddengoed of jezelf.
|
Verwijderd
|
Volgens mij is het per persoon verschillend wat goed werkt? Bij mij is Glycerona bv. het enige wat werkt tegen wondjes ed (heb ook al heel veel uitgeprobeerd). Je hebt ook Glycerona met calendula, die heb ik nu en die vind ik erg fijn. Ik denk dat je dus 'gewoon' moet blijven uitproberen tot je iets vind wat bij jou goed werkt.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb zelf altijd in de winter extreem droge handen met als gevolg wondjes en scheuren in mijn huid ![]() Als ik een nachtje slaap met flink veel creme gaat het gelijk een stuk beter Ik heb zelf altijd vaseline cetomacrogol creme of vaseline lanette creme. Dat is een basiscreme met extra veel vaseline maar wel enigszins smeerbaar doordat het een creme is. Handschoenen kun je ook in de apotheek kopen, die hebben ze meestal wel op voorraad. Ze hebben verschillende maten dus vraag even of je ze mag passen succes edit volgensmij is een tube van 100 g ongeveer 7/8 euro |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik smeer vaseline lanette crème twee maal per dag op mijn gezicht en heb het, door het smeren, ook direct op mijn handen. Ik vind dat het best aardig intrekt, hij is lang niet zo dik als purol bijvoorbeeld. En het overtollige vet kun je er heel makkelijk met een tissue afhalen of je wast even je handen (wat je nodig had is toch al ingetrokken).
Mijn handen blijven er in elk geval erg soepel van. En als ik op mijn werk mijn handen veel heb gewassen (in de horeca, dus voortdurend in de spoelbak) dan gebruik ik nivea, vind ik ook wel prettig.
|
Verwijderd
|
Ik heb in de winter snel last van droge handen (en dan vooral de knokkels en die randjes langs m'n nagels), die smeer ik 's avonds (twee keer per week ofzo, dus niet iedere dag) flink in met purol en dat laat ik de hele nacht intrekken; overdag smeer ik soms ook nog een beetje op m'n knokkels, een dun laagje stoort me helemaal niet (en vooral ook omdat 't alleen op m'n knokkels zit).
|
![]() |
||
Citaat:
Gisteren in de DA zag ik een crème waar in principe alleen maar Aloë Vera in zat, misschien dat het beter werkt als er niet allerlei toevoegingen inzitten zoals bijvoorbeeld parfum etc.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Blijven smeren met de creme'tjes die je al hebt, gewoon na het handen wassen meteen (Of mag dat niet in het lab?) En ze 's avonds als je gaat slapen lekker dik insmeren met uierenzalf of vaseline. MIjn mams heeft ook last van drogen handen en die doet het ook met uierzalf, soms doet ze het ook overdag en dan doet ze van die ziekenhuishandschoenen aan, zodat niet alles vet wordt in huis.
|
![]() |
|
Ik ben erg fan van
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben erg fan van de gewone handcreme van het huismerk van de hema.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Overdag op m'n werk kan ik m'n handen niet insmeren want ik mag niet met nog niet helemaal ingetrokken spul op m'n handen op het lab rondlopen. We hebben idd een handwasprotocol dat je telkens wanneer je het lab af gaat, naar de wc gaat, gaat eten, voelbaar/zichtbaar in contact bent gekomen met patiëntenmateriaal je handen wast. Minder m'n handen wassen is niet echt een optie. Insmeren met handalcohol doe ik juist wel omdat daar een spulletje inzit wat zorgt dat m'n handen juist niet zo droog worden als van alleen zeep.
||
Citaat:
![]() ![]() (groene verpakking) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zere nagel Magaline | 3 | 22-10-2010 18:45 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eczeem? Daantje_0705 | 4 | 16-05-2010 11:27 | |
Drugs & Alcohol |
roken verbergen pluk-pluk-473 | 24 | 15-04-2010 23:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Droge huid Daantje_0705 | 42 | 17-02-2006 16:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Brief aan God Verwijderd | 8 | 28-12-2005 12:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vaak je handen wassen zonder droge handen te krijgen? Miracle | 26 | 24-10-2004 18:03 |