Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 14:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De laatste tijd is mijn huid best wel heel erg droog. Vooral mijn handen en mijn gezicht en dan vooral als ik gedoucht heb of van buiten kom. Door mijn studie moet ik heel vaak mijn handen wassen en daar wordt het niet echt beter van. Ik kan dus ook niet de hele dag met handcreme smeren. Bodylotion enzo werkt niet echt omdat het alleen maar heel langzaam intrekt maar mijn huid wordt er niet minder droog van. Tips?
Oud 08-02-2006, 14:42
Lente
Lente is offline
waarom kun je je handen insmeren als je ze gewassen hebt?
en gebruik je dagcreme voor een droge huid?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 14:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lente schreef op 08-02-2006 @ 15:42 :
waarom kun je je handen insmeren als je ze gewassen hebt?
en gebruik je dagcreme voor een droge huid?
Ik moet schone handen hebben en handcreme trekt te langzaam in, dan zijn mijn handen vettig en dat kan ik niet gebruiken. Dagcreme gebruik ik al.
Oud 08-02-2006, 14:45
Lente
Lente is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-02-2006 @ 15:43 :
Ik moet schone handen hebben en handcreme trekt te langzaam in, dan zijn mijn handen vettig en dat kan ik niet gebruiken. Dagcreme gebruik ik al.
uhhm misschien kun je ander soort zeep gebruiken?
en als je gezicht heel droog is zou ik het met niet te warm water wassen, wassen met creme waar geen zeep in zit en een andere (vettere) creme proberen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 14:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lente schreef op 08-02-2006 @ 15:45 :
uhhm misschien kun je ander soort zeep gebruiken?
en als je gezicht heel droog is zou ik het met niet te warm water wassen, wassen met creme waar geen zeep in zit en een andere (vettere) creme proberen
Zeep gebruik ik al zelden, meestal douchegel ofzo. Mijn gezicht was ik alleen met water. Als ik een vettere creme gebruik krijg ik weer puistjes of het trekt niet in en dat vind ik zo vies.
Oud 08-02-2006, 15:22
Verwijderd
Vaseline smeren. Werkt goed. (Bij mij dan.)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:27
Roos
Roos is offline
Ik heb dat ook al-tijd. Ik werk in een ziekenhuis dus dan was ik ook heel vaak mijn handen.

Misschien moet je opzoek gaan naar een handcreme die wel snel intrekt. Ik heb zelf handcreme van de Hema (witte fles met een pompflacon), maar dat kan je weer niet handig meenemen. Die creme trekt wel snel in

Wij hebben ook handenalcohol om onze handen te desinfecteren, met "terugvettende werking". Als je je handen lang genoeg blijft wrijven met dat spul, worden ze een klein beetje vettig. Misschien hebben jullie dat ook op je opleiding?

Anders kan je misschien handschoenen dragen maar daar kunnen je handen ook geirriteerd van raken, weet ik uit ervaring

Sowieso een goede tip: smeer 's avonds je handen lekker dik in met Nivea ofzo.

Voor je droge gezicht is een goede creme gebruiken het beste, het is helaas een beetje uitvinden wat voor jou fijn werkt.
Oud 08-02-2006, 15:31
Verwijderd
Je handen iig insmeren op momenten dat het wel kan (en) liefst voordat je naar bed gaat, dan heeft het de tijd om in te trekken zonder dat het er weer afgehaald wordt. Ik heb zelf ook heel vaak hele droge en daardoor ook kapotte handen. Zelf heb ik nu Glycerona Hand & Nail cream (een blauw potje, gekocht bij het Kruidvat, maar de Bas van der Heyden heeft het volgens mij ook, kostte maar iets van 3 euro oid), prikt even als je het er op dit, maar het verzorgt en herstelt echt . Ik smeer er ook mijn benen wel eens mee in, omdat dit ook erg droog zijn, maar dat doe ik meestal toch met Zwitsal crème (ook uit zo'n potjesachtig iets).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:34
Verwijderd
Mbt je gezicht: je hoeft niet per se je hele gezicht in te smeren, toch? Ik smeer altijd alleen de stukken in die droog zijn, werkt heel goed en je hebt minder last van puistjes daardoor of heel de tijd een klef en plakkerig gezicht. Ik heb dagcrème van Kneipp (dacht iig dat het daar van was, maar ik zeg het uit m'n hoofd en dat soort dingen wil ik nog wel eens vergeten) en die vind ik echt , hij trekt snel in, prikt niet, maakt je huid lekker zacht en ik vind hem ook nog eens lekker ruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bedankt voor alle tips, ik ga alle merken eens onthouden die hier genoemd zijn, als ik dan eens in de drogist ben ga ik eens kijken. Ik heb nu op zich wel goede handcreme, zo'n roze tube van Vaseline Intensive care Hand en Nail, werkt wel goed en trekt snel in maar overdag werkt dat echt niet voor mij dus dan maar als ik in de trein zit en als ik ga slapen.

Iemand nog meer tips voor creme voor je gezicht? Ik heb nu dagcreme van het kruidvat maar die is niet speciaal voor een droge huid maar ik was bang dat ik anders heel veel puistjes zou krijgen. Die tip van Leonoor ga ik eens proberen om niet alles in te smeren. Die creme van Kneip, wat kost die ongeveer?

Vaseline werkt bij mij juist averechts, daar dek je het alleen maar mee af heb ik het idee. Wij hebben op school geen handalcohol en met handschoenen aan krijg ik weer andere dingen met mijn handen dus dat is ook niets
Oud 08-02-2006, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-02-2006 @ 16:49 :
roze tube van Vaseline Intensive care Hand en Nail
Heb ik eerst ook gebruikt, maar ik vond het niet echt herstellen. (Ik weet niet hoe droge handen zich bij jou precies uiten? Gewoon alleen droogheid of gaan je handen ook kapot ed? En het zal ook wel per persoon verschillend zijn.)

Citaat:
Die creme van Kneip, wat kost die ongeveer?
Die was vrij prijzig (vond ik ), ik geloof een euro of 8 oid. Zelf smeer ik m'n gezicht niet elke dag in en als ik hem insmeer dus niet m'n hele gezicht, dat scheelt een hoop.

Ik heb ff gekeken: 'tis dag- en nachtcrème, amandelbloesem, van Kneipp.
http://www.kneipp.com/NL_nl/care-product.do?pid=422954

En ze hebben er ook zeep en handcrème van, wie weet zijn die ook wel fijn?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-02-2006 @ 16:58 :
Heb ik eerst ook gebruikt, maar ik vond het niet echt herstellen. (Ik weet niet hoe droge handen zich bij jou precies uiten? Gewoon alleen droogheid of gaan je handen ook kapot ed? En het zal ook wel per persoon verschillend zijn.)

Die was vrij prijzig (vond ik ), ik geloof een euro of 8 oid. Zelf smeer ik m'n gezicht niet elke dag in en als ik hem insmeer dus niet m'n hele gezicht, dat scheelt een hoop.

Ik heb ff gekeken: 'tis dag- en nachtcrème, amandelbloesem, van Kneipp.
http://www.kneipp.com/NL_nl/care-product.do?pid=422954

En ze hebben er ook zeep en handcrème van, wie weet zijn die ook wel fijn?
Als ik droge handen heb dan scheuren de randjes aan de zijkant van mijn nagels en mijn knokkels en omgeving voelen aan als schuurpapier. Die handcreme werkt idd niet echt heel snel, je moet wel een paar nachten smeren voor het een beetje werkt.

Acht euro is wel duur vind ik ook ja. Hoe lang doe je er dan ongeveer mee? Ik ga eens kijken op de site
Oud 08-02-2006, 16:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bedenk me trouwens net: zou een ander product met amandel, advocado en jojoba hetzelfde werken ongeveer want dat hebben ze wel van het huismerk van de kruidvat geloof ik.
Oud 08-02-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-02-2006 @ 17:01 :
Als ik droge handen heb dan scheuren de randjes aan de zijkant van mijn nagels en mijn knokkels en omgeving voelen aan als schuurpapier. Die handcreme werkt idd niet echt heel snel, je moet wel een paar nachten smeren voor het een beetje werkt.
Ik heb bij de muis van mijn hand, maar dan aan de buitenkant (heeft dat ook een naam?) vaak plekken die 'kapot' zijn van de droogte en verder 'de normale dingen' (droog, schuurpapier, enz.) met de crème die ik heb is het na een nacht vrijwel weg. Het komt dan overdag wel weer, maar het is iig ook een tijdje een stuk minder, wat toch wel fijn is. Met andere crème had ik dat niet.

Citaat:
Acht euro is wel duur vind ik ook ja. Hoe lang doe je er dan ongeveer mee?
't is niet zo'n heel groot potje, maar ik heb hem nu toch al zeker een half jaar (misschien nog wel langer) en hij is nog lang niet leeg. Maar misschien gebruik ik het gewoon niet genoeg oid. (Het potje zit vrijwel altijd in m'n sporttas, omdat ik na het zwemmen vaak last hebt van een 'trekkend gezicht' en dat is meestal het moment waarop ik smeer of na het douchen ofzo, omdat ik dan vaak veel last heb.)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-02-2006 @ 17:03 :
Ik bedenk me trouwens net: zou een ander product met amandel, advocado en jojoba hetzelfde werken ongeveer want dat hebben ze wel van het huismerk van de kruidvat geloof ik.
Geen idee, kan je altijd proberen natuurlijk.

Ik ben fan van Kneipp en Weleda ed...en ik wilde een keer een goede gezichtscrème en ik kreeg een keer cadeaubon van de Etos, dus toen heb ik dat er maar van gehaald.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga gewoon wel eens een keer kijken als ik in de drogist ben. Acht euro is ook wel te doen als je er zo lang mee doet. Het tubetje wat ik nu heb was misschien 1,50 maar is ook na een maand wel al bijna op.

Meer tips zijn nog altijd welkom
Oud 08-02-2006, 16:18
Verwijderd
Als je elke dag smeert gaat het natuurlijk wel een stuk harder.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 17:44
Nijn*
Nijn* is offline
Heb niet de hele topic doorgelezen dus weet niet of het al gezegt is maar: als ik droge handen heb (en die heb ik heel vaak) dan smeer ik er vaak wat babyolie van zwitsal op. Aangezien je dat niet zoveel kunt doen vanwege je opleiding is het misschien goed om een goede zeep te zoeken die hydrateert. En op de momenten dat je het wel kunt insmeren: doen met olie! En op mijn gezicht smeer ik vaak 'op 't wangetje'( ) van zwitsal of multi-radiance van oil of olaz (daar ziet je gezicht er ook meteen gezonder en stralender van uit). Misschien dat je er wat aan hebt
Oud 08-02-2006, 19:55
Verwijderd
Ik heb handcreme van atrix (zo'n groene platte pot) en die vind ik heel goed werken. Wel heel erg vet, dus doe het alleen voordat ik ga slapen, maar dat is bij mij voldoende.
Heb op het moment ook heel erg droog gezicht. Denk dat het komt doordat ik diane-35 gebruik, maar zoek ook nog een creme die dat dus verhelpt, maar er niet voor zorgt dat ik weer meer puistjes krijg. Daar ben ik namelijk bang voor als ik iets vets ga smeren. Heb nog wel een vochtinbrengde fluid van clerasil staan en die werkt ook wel redelijk, maar wil eigenlijk iets beters en ben geen clerasilfan (staat er nog uit de tijd dat ik vanalles tegen m'n puistjes probeerde )
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:32
Verwijderd
Atrix vind ik echt vreselijk... Het doet pijn en verder doet het niets.

Ik heb ook Diane35 geslikt, slik het nu niet meer (niet omdat de puistjes helemaal over waren, maar om andere redenen), maar die crème van Kneipp vind ik echt fijn en als je er geen dikke lagen over je hele gezicht van smeert, dan is de kans, denk ik, best klein dat je er meer puistjes van krijgt. Ik heb daar dan iig geen last van.

Maar bij dit soort dingen is het, denk ik, ook vooral een kwestie van uitproberen. Bij de één werkt dit en bij de ander dat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Atrix vind ik ook verschrikkelijk. Dat is veel te vet en trekt voor geen meter in. en mijn oma gebruikte het altijd en ze rook er altijd naar en ze is nog maar pas overleden dus alleen uit die associatie zal ik het al niet gaan gebruiken
Oud 08-02-2006, 21:17
Verwijderd
Ik heb als handcreme Unicura. Dat vind ik ook lekker spul, het ruikt lekker, trekt redelijk snel in. Helpt bij mij in ieder geval wel tegen droge handen. Maargoed, hangt natuurlijk ook van de persoon af.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-02-2006 @ 21:32 :
Maar bij dit soort dingen is het, denk ik, ook vooral een kwestie van uitproberen. Bij de één werkt dit en bij de ander dat.
Het jammere is wat dat betreft alleen dat die cremes enzo best wel duur zijn. Heb een halve kast vol met spul wat ik allemaal niet gebruik omdat het niet beviel (geen cremes, maar wel conditioners, ontharingscremes, spul tegen puistjes enz.). Is op die manier best wel een dure hobby.

Vandaar ook dat ik gewoon benieuwd was wat de ervaringen hier waren. Maar ik ga denk ik ook maar eens kijken naar de spul van kneipp.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 05:07
Apomes
Apomes is offline
Je handen in een kommetje olie (olijfolie) leggen! 15 minuten in het kommetje en wat laten inwerken ( niet volledig, dat lukt bijna niet). Dat 1 a 3 keer per week!

Je handen worden soepel en heel zacht!

Voor het gezicht dacht ik aan een snel intrekkend hydraterende huidcreme (VICHY?). En 2 x per week een hydraterend maskertje!
Oud 09-02-2006, 11:06
Myuki
Myuki is offline
Je kunt iets kopen waarbij je een creme op je handen smeert en er daarna handschoentjes overheen doet. Dat moet je dus 's nachts doen...

Volgens mij vind je dat bij de Body Shop.

Ik heb me laten vertellen dat dat erg goed werkt bij mensen die vreselijk droge handen hebben.
Oud 09-02-2006, 11:46
Verwijderd
Ik gebruik body silk creme van de etos, is net als dove body silk maar dan goedkoper volgens mij werkt dat wel, in ieder geval voor je handen. Maar ik heb niet zulke veeleisende handen dus wellicht ook niet. Het is niet zo duur en wel fijn spul, dus het is altijd fijn.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 08-02-2006 @ 23:32 :
Het jammere is wat dat betreft alleen dat die cremes enzo best wel duur zijn. Heb een halve kast vol met spul wat ik allemaal niet gebruik omdat het niet beviel (geen cremes, maar wel conditioners, ontharingscremes, spul tegen puistjes enz.). Is op die manier best wel een dure hobby.
Dat probleem heb/had ik ook...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:07
Verwijderd
Hebben ze geen monsters van al die dure cremes dan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 09-02-2006 @ 12:06 :
Je kunt iets kopen waarbij je een creme op je handen smeert en er daarna handschoentjes overheen doet. Dat moet je dus 's nachts doen...

Volgens mij vind je dat bij de Body Shop.

Ik heb me laten vertellen dat dat erg goed werkt bij mensen die vreselijk droge handen hebben.
ik heb zelf in de winter vaak hele droge handen(mijn huid barst regelmatig open en dan krijg je van die fijne wondjes ) en slaap daarom soms 's nachts met handschoentjes aan

ik heb van de apotheek een tube vaseline creme cetomacrogol (oid) en katoenen handschoentjes. ik heb geen idee hoe duur het is, krijg het altijd gratis van mijn papa ik smeer altijd een hele dikke laag op mijn handen en dan handschoentjes aan en dan kan het lekker de hele nacht intrekken en 's ochtens zijn je handen echt heerlijk zacht (het teveel aan vet wat nog op je handen zit was je ervanzelf af).

het werkt voor mij behoorlijk goed (zou het eigenlijk vaker moeten doen). als ik 's avonds hele zere handen heb omdat ze zo droog zijn is dat de volgende dag vrijwel over

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 13:43
paarden_girly
paarden_girly is offline
een handcreme met siliconen gebruiken voor je handen...maar voor je gezicht weet ik zelf ook niets want ik heb het zelf ook vaak dat ik uit de douche stap en dat ik een verschrikkelijk droog gezicht heb!
Oud 13-02-2006, 21:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 10-02-2006 @ 10:58 :
ik heb van de apotheek een tube vaseline creme cetomacrogol (oid) en katoenen handschoentjes.
Ja dat sort tubes zijn fijn. In het ziekenhuis waar ik werk gebruiken we er een met vaseline en lanette basiscreme. Is wel vettig, maar voor 's nachts echt ideaal. Ik gebruik het voor mijn droge ellebogen en bikinilijn.
Oud 15-02-2006, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn gezicht is nu zo droog dat ik zelfs een wondje heb Net naast mijn lip. Wat is nou verstandig om daarmee te doen? Het lijkt me niet verstandig om met zalf en creme te smeren in een open wondje maar wat kan ik er dan het beste aan doen en wat om te voorkomen dat het erger/meer wordt?
Oud 15-02-2006, 21:34
Verwijderd
Huisarts.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 06:41
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-02-2006 @ 22:11 :
Mijn gezicht is nu zo droog dat ik zelfs een wondje heb Net naast mijn lip. Wat is nou verstandig om daarmee te doen? Het lijkt me niet verstandig om met zalf en creme te smeren in een open wondje maar wat kan ik er dan het beste aan doen en wat om te voorkomen dat het erger/meer wordt?
kijk in een topic over acne ==> zoek voor Roacctune gebruikers ==> vraag wat zij gedaan hebben tegen de droge huid!
Oud 16-02-2006, 17:16
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
Ik heb door verbouwing op het moment altijd droge handen, zo erg soms dat mn huid gewoon openbarst (ok, genoeg vieze details ) iig gewone vaseline uit een potje werkt fantastisch! het prikt niet en als je het 's avond dik insmeert dan is je hand de volgende ochtend hersteld! Echt een aanrader! Voor overdag, het trekt bijzonder langzaam in, dus neem de tijd.
Succes Xx
Oud 16-02-2006, 20:19
Nienna*
Nienna* is offline
Als je gaat douchen, gebruik dan geen zeep meer of speciale vettige, want daar wordt je huid ook heel droog van.
Als je in bad gaat, kun je er olie in doen. Zelf gebruik ik heel dure (22 euro), maar ik heb dan ook eczeem en dat is medicinale olie Balneum Hermal (geloof ik).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 20:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 16-02-2006 @ 21:19 :
Als je gaat douchen, gebruik dan geen zeep meer of speciale vettige, want daar wordt je huid ook heel droog van.
Als je in bad gaat, kun je er olie in doen. Zelf gebruik ik heel dure (22 euro), maar ik heb dan ook eczeem en dat is medicinale olie Balneum Hermal (geloof ik).
Ik gebruik geen zeep bij het douchen maar wel douchegel, oa Dove en FA met yoghurt. Kan ik dat beter ook niet doen dan? En wat kan ik dan wel nog gebruiken? In bad ga ik nooit.
Oud 16-02-2006, 21:45
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-02-2006 @ 21:34 :
Ik gebruik geen zeep bij het douchen maar wel douchegel, oa Dove en FA met yoghurt. Kan ik dat beter ook niet doen dan? En wat kan ik dan wel nog gebruiken? In bad ga ik nooit.
Ik gebruik dat niet omdat ik daar erg veel last van heb. Misschien dat dat bij jou anders is.
Van Nivea heb je een speciale douche"olie", die is wat vettiger en speciaal voor de droge huid.
Ook oppassen met afdrogen, droog niet te ruw af, maar dep meer, zodat je huid wat minder te verduren heeft. Verder schijnt het ook te helpen niet te heet te douchen, maar wanneer iets te heet is... geen idee, ik let er zelf niet speciaal op.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 22:08
rare kwast
rare kwast is offline
kamferspitirus..
staat iig op t flesje; verzorgt en verzacht handen en voeten vooral bij extreme kou..

ken t zelf verder niet hoor..

en ik gebruik atrix of zwitsal
Oud 17-02-2006, 15:00
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hemp handen creme (ofzo) bij de bodyshop in een metalen tube. Die's echt heel fijn voor droge handen! Hij werkt ook een beetje als handprotector, dus dat is ook wel fijn!
Oud 17-02-2006, 15:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-02-2006 @ 22:11 :
Ik zou het vet houden met iets zuivers, dus niet zo'n rommelcremetje, maar gewoon wat pure vaseline ofzo. Ik had een keer een gescheurde mondlip omdat mijn lippen zo droog waren. Als je daar niks aan doet, kan je je mond niet meer open doen
Oud 17-02-2006, 15:58
Verwijderd
Vet houden idd, met vaseline of Blistex (dat vind ik veel fijner bij droge lippen - het prikt alleen wel, maar het helpt veel beter tegen droge lippen) of calendula er op smeren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 16:21
Estar
Estar is offline
Olijfolie proberen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten