Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2009, 10:49
Verwijderd
Ik heb mijzelf het afgelopen weekend verbrand :

Nu heb ik van de EHBO (want het was midden in de nacht dus maar even langs spoedhulp ) een ding erop gehad en heb ik net van de huisarts flammazine gekregen voro erop. Maar zijn er mensen met ervaringen met zo'n wond? Ik vraag mijzelf echt af hoelang het duurt bij de EHBO zeiden ze "zware 1e graads" en huisarts "tweedegraads, want blaar".

En; ik moet smeren met vaseline vanaf vrijdag i.p.v flammazine. maar moet ik dat dan ook weer afdekken? Lijkt mij opzich logisch omdat het op mijn arm zit en anders mijn truitjes steeds vies worden?!

Nouja, even wat vragen waarvoor ik de huisarts niet op ga bellen nu. Alvast bedankt voor jullie advies!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 11:50
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik heb ooit mijn handen heel erg verbrand door een soort synthetische stof die in brand gevlogen was. Dit was beginnen smelten, is dan op m'n handen teruggekomen en mja zo'n plakkerige brandende brij krijg je niet makkelijk van je handen 'n Minuutje later kreeg ik enorme witte vlekken op m'n handen en begon het errrrg pijn te doen. Meteen naar de spoed ermee en die hebben m'n handen in verband gewikkeld met veel flammazine.

Toen ik de volgende dag m'n verband ging verversen viel m'n mond echt open. Gigantische blaren op m'n beide handen... Dat was dus echt wel een vrij serieuze brandwonde

Ik heb dit elke dag overvloedig ingesmeerd met flammazine (niet zuinig zijn ), dan'n vetverbandje erop en dan gewone verbanden. Dit ben ik blijven herhalen tot de blaren genezen waren. Ik heb dus een aantal weken met van die "bokswindels" rond m'n handen gelopen

Het is nu perfect genezen, je ziet er echt zo goed als niks meer van. Ik zie nog héééééél vaag iets omdat ik weet dat ik er ooit zware wondes gehad heb maar 't is eigenlijk niet meer zichtbaar voor andere mensen. Dit is nu 2 jaar geleden gebeurd ofzo.

Dus gewoon veel flammazine gebruiken en dan komt het wel goed!

Die flammazine moet je wel in de koelkast bewaren denk ik.

Oh en je beide handen verbranden is ECHT niet leuk, ik kon met moeite een bekertje vasthouden In bad gaan was een hel!!! Mja, dan pas besef je hoe belangrijk gezonde handjes zijn

edit: Ik verwisselde mijn verbanden 2 keer per dag (met de hulp van anderen natuurlijk) maar misschien dat voor'n redelijk oppervlakkige wonde één keer ook wel goed is. Als je er geen litteken aan wilt overhouden => gewoon goed verzorgen

Laatst gewijzigd op 02-02-2009 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 13:50
sicilion
sicilion is offline
Ik zou het in ieder geval niet 24 uur per dag verbonden houden. Zalfgaas voelt lekker aan voor de huid en zorgt ervoor dat je zalf en niet meteen wordt afgeveegd, maar je huid moet ook lucht hebben. Je kunt bijvoorbeeld overdag plakken en 's avonds luchten of vice versa.

Maar in general is het gewoon: veel smeren! het gaat vanzelf wel over en je zal er niks meer van zien straks (kan wel een tijdje duren btw).
Oud 02-02-2009, 15:28
Verwijderd
Mja, die flammazine hoeft dus niet meer in de koelkast, gwoon bewaren bij 15-25 graden staat er op de verpakking. Maar bij zowel het ziekenhuis als de huisarts kwam hij uit de koeling, alleen bij de apotheek zeiden ze dat het niet nodig was.

Ik zal het overvloedig insmeren en het af en toe laten luchten, ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 16:11
Martiño
Martiño is offline
Puur uit interesse, maar wat heb je in hemelsnaam tegen je arm gehouden?
Oud 02-02-2009, 16:18
Martiño
Martiño is offline
Oh wacht, ik heb het al gelezen (http://forum.scholieren.com/showthre...4#post28831654).
Oud 07-02-2009, 21:26
Verwijderd
Nog een vraagje, er zitten nu halve korstjes op en die korstjes vallen er heel snel af. Er is dan geen open wond maar meer van die rode huid met witte schilfertjes. Ik moet het nog wel afdekken denk ik want het doet pijn als er een shirtje langs schuurt. Maar moet ik het ook veel luchten?

Ik merkte vandaag dat het wel pijn deed als ik er tegen aan ging zitten in de trein (dus gewoon tegen die schouder aan leunen) en ik weet du sniet wat verstandig is. Ik smeer nu trouwens vaseline, leek mij wel prima
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 11:45
Mobius
Mobius is offline
WTF heb je gedaan?
Oud 08-02-2009, 12:15
marrel
marrel is offline
Citaat:
Nog een vraagje, er zitten nu halve korstjes op en die korstjes vallen er heel snel af. Er is dan geen open wond maar meer van die rode huid met witte schilfertjes. Ik moet het nog wel afdekken denk ik want het doet pijn als er een shirtje langs schuurt. Maar moet ik het ook veel luchten?

Ik merkte vandaag dat het wel pijn deed als ik er tegen aan ging zitten in de trein (dus gewoon tegen die schouder aan leunen) en ik weet du sniet wat verstandig is. Ik smeer nu trouwens vaseline, leek mij wel prima
met lucht heelt het wel sneller maar je moet even balans zoeken idd. Als het open schuurt of pijn doet met een shirt kun je het veel beter afdekken en dan 's avonds/ 's nachts open houden denk ik.

Je hebt trouwens dezelfde badjas als ik <3
Oud 08-02-2009, 22:42
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zat even te kijken welk lichaamsdeel dat was maar nu zie ik het. Ik had ook eens een eerste-tweedegraads brandwond op mijn schoot, ik moest het ook insmeren met flammazine of iets dergelijks en dan afdekken. Vaseline denk ik dat je ook moet afdekken ja, anders gaat het in je kleren zitten en dat is ook rottig. Bij mij heeft het wel maanden geduurd voor de wond helemaal weg was, hoewel ik er na iets van 2 weken geen pijn meer aan had. Het blijft wel lang rood.

Regels voor berichten