Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Volgens mij klopt het wel:
Citaat:
Bron: http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=53254 en http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=8899 |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het wettelijk minimumloon was per 1-1-2009 €7,97, en dan 61,5% hiervan is €4,90 + 19,49% (even ervanuitgaande dat die 11,49% niet over het vakantiegeld is) = €5,86 Zo kom ik er dus op uit ![]() Ik heb zelf nooit in de horeca gewerkt, maar ik vind dit over de wachtperiodiek, en dat lijkt mij toch heel duidelijk, en ook van toepassing op Fosca: Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-02-2009 om 13:21. |
![]() |
|||
Citaat:
schandalige shizzle Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-02-2009 om 00:11. |
![]() |
|
Hmm nou ik heb gemaild. Het ligt inderdaad aan de wachtperiodiek die in dit geval twee maanden duurt. Wat er dus wel op neer komt dat als ik straks na die twee maanden loonsverhoging krijg dat die dan maar 60ct/u in houdt.
€6,78 per uur is toch behoorlijk weinig voor een horeca baan of heb ik gewoon verkeerde voorbeelden gehad?
|
Horeca betaalt lang niet altijd goed hoor. Horeca staat er juist om bekend dat je voor weinig geld hele lange dagen moet maken. Maar soms tref je het en krijg je ergens wel flink betaald. Of je werkt ergens waar je veel fooi ontvangt, waardoor je je loon prima aanvult.
En al met al is het toch nog wel ietsje meer dan de detailhandel (volgens mij?).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Door de fooi, die in het eerste bedrijf ongeveer 1.25 per uur was (veel medewerkers, heel groot bedrijf) en in het tweede bedrijf ongeveer 2.25 was, was het netto uurinkomen dus toch ongeveer 10 euro per uur en de meeste mensen om mij heen die ook in de horeca werken verdienen ook ongeveer eenzelfde bedrag. Jij verdient dus inderdaad niet heel veel denk ik, maar als je fooi krijgt dan is het netto ook niet heel weinig..
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Vragen mbt horeca Fosca | 13 | 22-09-2010 11:12 | |
Werk, Geld & Recht |
lonen mcdonalds? Verwijderd | 2 | 24-02-2010 10:14 | |
Werk, Geld & Recht |
horeca personeel wordt onder betaald! horecaman | 48 | 11-06-2009 06:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Bijbaantje MC Donalds? *Daantje* | 16 | 25-07-2008 00:26 | |
Werk, Geld & Recht |
Wat zijn de bestverdienende baantje(R)S................... mumumumumugen | 21 | 22-11-2005 12:22 | |
Werk, Geld & Recht |
horeca ChinoMoreno666 | 14 | 05-09-2003 19:56 |