Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2008, 10:05
jell
jell is offline
wij maken voor school een presentatie. we hebben hierbij een stelling bedacht en we willen weten hoe andere mensen er over denken.
dit is de stelling: ieder persoon wordt als biseksueel geboren, het ligt aan je omgeving welke voorkeur je ontwikkelt.

willen jullie hier aub op reageren

bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2008, 10:09
Verwijderd
Oneens, en ik heb geen zin om jullie huiswerk te doen dus argumenten verzin je zelf maar
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Oneens, en ik heb geen zin om jullie huiswerk te doen dus argumenten verzin je zelf maar
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 11:52
Verwijderd
oneens.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 11:53
MartinV
MartinV is offline
Uiteraard is dat oneens. Zoek eens op in een groot boek hoe homosexualiteit ontstaat: dit zit em in de genen. Niets omgeving.
En bisexualiteit: daar wordt nog weleens van gezegd dat dit eigenlijk niet bestaat. Het is uiteindelijk het één of het ander; tot iemand echt zijn geaardheid heeft ontdekt kun je hem dan misschien bi noemen. Maar er wordt ook anders over gedacht.
Oud 18-12-2008, 12:25
Kitten
Kitten is offline
Deels eens, deels oneens. Maar doe eerst je huiswerk zelf
Oud 09-01-2009, 13:32
jell
jell is offline
hoe kunnen wij nou meningen van andere mensen bedenken.

Hou op met zeuren over dat huiswerkgedoe, en reageer alleen als je iets nuttigs te zeggen hebt.
Er is trouwens nog niet veel duidelijk over dit onderwerp dus je kan niet zeggen dat dit een heel onzinidee is ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Er is trouwens nog niet veel duidelijk over dit onderwerp dus je kan niet zeggen dat dit een heel onzinidee is ofzo...
Dan zoek je niet goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 14:05
Metal
Metal is offline
Citaat:
hoe kunnen wij nou meningen van andere mensen bedenken.

Hou op met zeuren over dat huiswerkgedoe, en reageer alleen als je iets nuttigs te zeggen hebt.
Nog bijdehand ook haha. Ik denk niet dat je antwoorden kunt verwachten. Prutser.
Oud 09-01-2009, 19:13
I C U
I C U is offline
Probeer het eens in je omgeving, misschien dat je daar meer nuttige antwoorden kan verzamelen.

Overigens ben ik het oneens met de stelling. In 'waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' oid staat wel een mooie theorie over geaardheid.
Oud 09-01-2009, 19:50
mepsteen
mepsteen is offline
oneens, en verder

FAIL.
Oud 09-01-2009, 20:22
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
oneens, en verder

FAIL.
Oud 10-01-2009, 00:13
Verwijderd
modepotten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 00:41
Verwijderd
ik ben het eens met die stelling, maar alleen maar om tegendraads te doen. Want verder zal het me aan mijn achterste oxyderen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 03:26
blurred
blurred is offline
Ik heb nog nooit zulke grote onzin gehoord. Als jullie stelling namelijk waar zou zijn, zou dat betekenen dat kinderen die door een homo-stel geadopteerd worden zelf ook homoseksueel worden. En dat is niet zo.
Oud 10-01-2009, 09:51
Marcade
Marcade is offline
Sjesus wat is scholieren.com tegenwoordig vijandelijk tegen scholieren.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 12:15
Not for Sale
Not for Sale is offline
Natuurlijk is je omgeving van belang. Zie seksualiteit bij de oude Grieken.

Maar er is een (begrijpelijke) biologische neiging naar heteroseksualiteit. Daarnaast is er inderdaad een genetische factor aangetoond die het bij sommige mensen waarschijnlijker maakt dat ze een homoseksuele voorkeur ontwikkelen. Echter, niet alle homo's hebben dat gen en niet iedereen die het heeft is homo. Het gaat hier dus echt om waarschijnlijkheid.

Al deze invloeden samen zorgen voor de ontwikkeling van je persoonlijke voorkeur. Het lijkt me eigenlijk redelijker om te zeggen dat een zuigeling nog helemaal geen geaardheid heeft, maar op zich zou je 'geen voorkeur' ook bi kunnen noemen natuurlijk.
Oud 10-01-2009, 12:20
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit zulke grote onzin gehoord. Als jullie stelling namelijk waar zou zijn, zou dat betekenen dat kinderen die door een homo-stel geadopteerd worden zelf ook homoseksueel worden. En dat is niet zo.
Bron?
Oud 27-01-2009, 12:46
CarSaa
CarSaa is offline
Ik ben het hier mee eens.
Iedereen is gewoon bisexueel.
Als je als jongen opgroeit tussen allemaal meisjes, en je speelt alleen maar met meisjes en doet alleen maar meisjes dingen, dan is de kans groot dat je homo wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard is dat oneens. Zoek eens op in een groot boek hoe homosexualiteit ontstaat: dit zit em in de genen. Niets omgeving.
En bisexualiteit: daar wordt nog weleens van gezegd dat dit eigenlijk niet bestaat. Het is uiteindelijk het één of het ander; tot iemand echt zijn geaardheid heeft ontdekt kun je hem dan misschien bi noemen. Maar er wordt ook anders over gedacht.
ooit gehoord van nature/nurture? volgens mij is dit nog nooit aangetoond. het is niet aangetoond dat het zo is, en ook niet dat het niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Homostellen hoeven toch geen homo-opvoeding te geven?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 14:03
Verwijderd
Citaat:
En bisexualiteit: daar wordt nog weleens van gezegd dat dit eigenlijk niet bestaat.
bron?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 17:24
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Hier gaan jullie noooit achterkomen.. Dat word een presentatie zonder mooie conclusie, hoogstens een cliche-matige. Er is naar wat ik tot nu toe zie een groooot verschil tussen mannen en vrouwen en hoe ze met sexualiteit omgaan. Wat voor de een geldt gaat omgekeerd niet gelijk op voor de tegensekse.
Oud 27-01-2009, 17:42
Qimm
Qimm is offline
Het gaat ook niet om de conclusie (want die is er idd niet) maar het gaat om hoe mensen er tegenaan kijken waarom de presentatie kan worden uitgebreid met een actieve discussie. Lijkt me eigenlijk wel leuk
Oud 30-01-2009, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Als je als jongen opgroeit tussen allemaal meisjes, en je speelt alleen maar met meisjes en doet alleen maar meisjes dingen, dan is de kans groot dat je homo wordt.
bron?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2009, 20:47
arPos
arPos is offline
volgens mij wordt je vrij a-sexueel geboren en ontwikkel je je seksuele voorkeur pas in de pubertijd, maar kan aan mij liggen natuurlijk...

Citaat:
Grappig... toch knap dat ik geen homo geworden ben...
Oud 30-01-2009, 21:32
Verwijderd
Oneens. Genen worden graag overgedragen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 12:03
*oma*
*oma* is offline
Ik had eens ergens gelezen of op tv gezien dat mensen inderdaad in principe biseksueel zijn en dat er een kleine helling is richting heteroseksualiteit of homoseksualiteit. Om het een beetje beeldend te maken; stel het middelpunt is biseksualiteit (beide geslachten), eronder is heteroseksualiteit en iets erover is homoseksualiteit. Een hele kleine lijn dus.
Ik weet echter niet of deze theorie wel of niet klopt en ik heb er zelf geen mening over, omdat ik er te weinig over weet en er nooit echt over nagedacht heb (al denk ik niet direct dat het aangeleerd gedrag is).
Ik zou zeggen: lees je goed in en zoek artikelen/ boeken etc. die dit onderwerp vanuit verschillende standpunten bekijkt (misschien kun je ook wel de bron vinden van mijn voorbeeldje).
Oud 31-01-2009, 19:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja of gewoon goed met vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 17:00
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Ik vind het zelf wel frappant dat juist vrouwen losser tegenover biseksualiteit staan dan jongens. En volgens mij heeft dat niets te maken met sociale acceptatie te maken. Vrouwen staan losser tegenover biseksualiteit omdat ze zelf afentoe lesbische fantasien hebben. En die seksuele flexibiliteit prohecteren op de andere sekse. Maar hetero jongens hebben dat gewoon niet. En bi-seksuele jongens zijn in de minderheid en dat heeft niks met de sociale acceptatie te maken dat durf ik te beweren als jongen zijnde.

Vrouwen projecteren hun eigen sexuele waarden op jongens en noemen ze maar narrowminded als die niet hetzelfde zijn als die van hunzelf. Maar jongens zijn geen vrouwen. Er is wel degelijk verschil en "gelijkheid" moet je niet tever doortrekken tussen de seksen. Durf de verschillen op te zoeken ipv door te zeveren door de bril van "gelijkheid"

Laatst gewijzigd op 02-02-2009 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 00:07
Verwijderd
aha!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 16:38
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Vrouwen staan losser tegenover biseksualiteit omdat ze zelf afentoe lesbische fantasien hebben.
Dat zegt meer over jouw fantasieën denk ik.
Reageren

Regels voor berichten