Advertentie | |
|
![]() |
|
Probeer het eens in je omgeving, misschien dat je daar meer nuttige antwoorden kan verzamelen.
Overigens ben ik het oneens met de stelling. In 'waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' oid staat wel een mooie theorie over geaardheid.
|
Natuurlijk is je omgeving van belang. Zie seksualiteit bij de oude Grieken.
Maar er is een (begrijpelijke) biologische neiging naar heteroseksualiteit. Daarnaast is er inderdaad een genetische factor aangetoond die het bij sommige mensen waarschijnlijker maakt dat ze een homoseksuele voorkeur ontwikkelen. Echter, niet alle homo's hebben dat gen en niet iedereen die het heeft is homo. Het gaat hier dus echt om waarschijnlijkheid. Al deze invloeden samen zorgen voor de ontwikkeling van je persoonlijke voorkeur. Het lijkt me eigenlijk redelijker om te zeggen dat een zuigeling nog helemaal geen geaardheid heeft, maar op zich zou je 'geen voorkeur' ook bi kunnen noemen natuurlijk.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hier gaan jullie noooit achterkomen.. Dat word een presentatie zonder mooie conclusie, hoogstens een cliche-matige. Er is naar wat ik tot nu toe zie een groooot verschil tussen mannen en vrouwen en hoe ze met sexualiteit omgaan. Wat voor de een geldt gaat omgekeerd niet gelijk op voor de tegensekse.
|
Het gaat ook niet om de conclusie (want die is er idd niet) maar het gaat om hoe mensen er tegenaan kijken waarom de presentatie kan worden uitgebreid met een actieve discussie. Lijkt me eigenlijk wel leuk
![]()
||
volgens mij wordt je vrij a-sexueel geboren en ontwikkel je je seksuele voorkeur pas in de pubertijd, maar kan aan mij liggen natuurlijk...
Citaat:
|
Ik had eens ergens gelezen of op tv gezien dat mensen inderdaad in principe biseksueel zijn en dat er een kleine helling is richting heteroseksualiteit of homoseksualiteit. Om het een beetje beeldend te maken; stel het middelpunt is biseksualiteit (beide geslachten), eronder is heteroseksualiteit en iets erover is homoseksualiteit. Een hele kleine lijn dus.
Ik weet echter niet of deze theorie wel of niet klopt en ik heb er zelf geen mening over, omdat ik er te weinig over weet en er nooit echt over nagedacht heb (al denk ik niet direct dat het aangeleerd gedrag is). Ik zou zeggen: lees je goed in en zoek artikelen/ boeken etc. die dit onderwerp vanuit verschillende standpunten bekijkt (misschien kun je ook wel de bron vinden van mijn voorbeeldje).
|
Ik vind het zelf wel frappant dat juist vrouwen losser tegenover biseksualiteit staan dan jongens. En volgens mij heeft dat niets te maken met sociale acceptatie te maken. Vrouwen staan losser tegenover biseksualiteit omdat ze zelf afentoe lesbische fantasien hebben. En die seksuele flexibiliteit prohecteren op de andere sekse. Maar hetero jongens hebben dat gewoon niet. En bi-seksuele jongens zijn in de minderheid en dat heeft niks met de sociale acceptatie te maken dat durf ik te beweren als jongen zijnde.
Vrouwen projecteren hun eigen sexuele waarden op jongens en noemen ze maar narrowminded als die niet hetzelfde zijn als die van hunzelf. Maar jongens zijn geen vrouwen. Er is wel degelijk verschil en "gelijkheid" moet je niet tever doortrekken tussen de seksen. Durf de verschillen op te zoeken ipv door te zeveren door de bril van "gelijkheid"
Laatst gewijzigd op 02-02-2009 om 17:06. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Homo of bi? Biomo | 32 | 20-03-2013 15:39 | |
Liefde & Relatie |
Bi, lesbisch, hoe wat....? Verwijderd | 23 | 18-01-2010 23:02 | |
Seksualiteit |
wat vinden jullie van homo's? -MBI- | 500 | 03-11-2008 20:33 | |
Seksualiteit |
Even over biseksualiteit. Wat is het toch dat stelletjes daar altijd over struikelen? Scatterheart | 183 | 15-11-2003 19:00 | |
Seksualiteit |
Bi-fiel, bi-sexueel, bi-nieuwsgierig? juno | 40 | 10-11-2003 18:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atlantis & Plato Krastain | 8 | 20-02-2002 12:12 |