Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2008, 09:37
lp-girl
lp-girl is offline
Ik vraag mij af ofdat ik de enige ben die het zo moeilijk heeft om het verleden van mijn vriend te aanvaarden.
Al zijn exen, wat hij allemaal heeft gedaan,.. ik weet dat dat in het verleden ligt mar toch heb ik het er nog vaak moeilijk mee.
Hebben sommigen dit ook of kunnen jullie dat allemaal veel makkelijker loslaten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2008, 10:36
Verwijderd
Hmm ik heb het juist een beetje andersom - op dit punt wil ik wel graag een vriendje dat tenminste een serieuze relatie heeft gehad, zodat hij tenminste een beetje weet hoe het allemaal gaat en dat hij niet meer zo'n ideaalbeeld heeft van het hele gebeuren. Ik heb geen zin meer om iemand alles te 'leren'.

Maar goed, bij mij is het altijd gelijk opgegaan - van mijn eerste serieuze relatie was ik ook de eerste serieuze voor hem, en bij de tweede was ik voor hem de derde. Niet zo veel boeiends dus. Maar goed, het helpt als hij duidelijk maakt dat de voorgaanden echt in het verleden zijn
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 15:05
I C U
I C U is offline
Tja, elk persoon heeft een verleden, of dat nou z'n ex-en zijn of dingen die hem zijn overkomen... Het maakt iemand tot wie hij is (jawel, lekker cliché) en eigenlijk heb je het er maar mee te doen. Het makkelijkst is (lijkt mij) om het er gewoon over te hebben. Vaak zit je jezelf gek te maken met scenario's die waarschijnlijk niet eens kloppen. Door van hem te horen hoe het zit, haal je je in elk geval niets in je hoofd.

Enneh, het zijn niet voor niets ex-vriendinnetjes en hij is niet voor niets met jou samen. Dat is wat je jezelf voor moet houden.
Oud 16-12-2008, 15:15
remy476
remy476 is offline
In het begin had ik daar ook wel moeite mee, je bent dus niet de enige. Zoals al gezegd werd: het zijn niet voor niets exen, en hij is nu bij jou!

Ik had alleen nog het probleem dat ik gek werd dat ze er niet over wilde praten, en ik toch wel graag iets van haar verleden had willen weten. Ik werd er echt gék van. Uiteindelijk heb ik het toch antwoord gekregen (a) en ik was heel opgelucht.

Ik weet niet hoe oud te TS is, maar iedereen heeft op een bepaalde leeftijd een of meerdere ex-en. Tenzij ze voor altijd bij elkaar zijn gebleven sinds de eerste keer.
Oud 16-12-2008, 15:36
lp-girl
lp-girl is offline
Ik ben 19, hij 22.
Ik heb het mss zelf niet zo heel moeilijk met zijn vaste exen maar zo die meisjes tussenin waarmee hij sliep. Er zitten meisjes bij die hij zelf niet eens knap vindt en dat geeft me een slecht gevoel. Ik weet dat onze seks zoveel specialer is omdat het met liefde is maar toch, de gedachte dat hij toch maar iedereen neemt maakt het voor mij minder speciaal.
Ik zie hem enorm graag en weet dat hij volledig voor mij gaat maar ik moet mss meer leren het verleden los te laten. Nu enkel nog een manier vinden
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 15:37
Kitten
Kitten is offline
Het enige waar ik nog problemen mee heb gehad is dat mijn vriendin nog regelmatig contact heeft met haar ex (in het begin, nu niet meer). Wat ze vroeger allemaal met hem heeft uitgespookt vind ik juist erg van belang om te weten, omdat het ook aan mij verteld wat ze allemaal heeft meegemaakt en hoe ze tegen dingen aankijkt.
Oud 16-12-2008, 16:10
Iduna
Iduna is offline
Je bent vast niet de enige. Maar het is nu eenmaal zo gelopen en dit kun je niet veranderen.
Eigenlijk wil ik zo min mogelijk weten over zijn liefdes/seksverleden, dus ik zal er ook niet uitgebreid naar vragen. Ik wil weten wat zijn ervaringen zijn met bepaalde dingen, maar niet met wie en hoevaak. Oh ja en niet te vergeten: een soatest is wel erg gewenst.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 12:37
***ailá***
***ailá*** is offline
tsja ik heb er niet zoveel problemen mee. Mijn vriend heeft een hele rits ex-scharrels en exen weet ik het. Met 1 ex heb ik het zelfs nog aan de stok gehad.

Maar wat geweest is is geweest ik maak me nooit druk uit de meisjes uit zijn verleden
Oud 17-12-2008, 15:42
Verwijderd
Ik weet vrijwel alles van mijn vriendje. Zo is hij in zijn vorige relatie vreemdgegaan, daarom is het uitgegaan. Hij weet ook alles van mij. We kunnen er zelfs heel erg om lachen als we het er over hebben. Weetje, het is nu mijn vriendje, daar hoort zijn verleden nu eenmaal bij. Ik heb ook best wel met wat jogens gezoend, dat weet hij allemaal. En hij maakt er geen probleem van. Ik ben nu zijn vriendin. Wat gebeurd is, is gebeurd. Doe je niks aan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 14:05
luchtballon
luchtballon is offline
Ik vind het ook lastig om dingen te horen over zijn ex(en). Ondertussen weet ik er het meeste wel van, en dat is goed om te weten. Hij weet wel vrijwel alles van mij en we hebben samen gelachen om mijn laatste ex, die zich belachelijk gedroeg. Maar veel details over wat hij allemaal gedaan heeft hoef ik niet te weten. Net zoals dat ik niet hoef te weten wie hij sexy vindt. Ik weet dat het is geweest, dat hij van haar heeft gehouden, waarom het niet goed gelopen is, en meer hoef ik niet te weten.
De precieze tijdslijn van alle exen en mensen met wie we gezoend hebben, hebben we laatst besproken, en hij schrok wel een beetje van mij geloof ik. Maar als we die gesprekken eenmaal hebben gehad is het beter, hoewel ik het tijdens het gesprek moeilijk vind.

Mijn laatste ex is ook weer teruggegaan naar zijn ex voor mij. Dat heeft me meer gekwetst dan me lief is, en daardoor was ik ook weer banger geworden voor herhaling. Dat sloeg nergens op, maar he, stemmetjes in je hoofd die dat roepen
Oud 31-12-2008, 16:11
obiwan
obiwan is offline
Ik ken het... ik heb het ook soms moeilijk als m'n vriendin over haar ex-en praat, zeker de jongen waarmee ze de langste tijd is samen geweest en vooral haar ex-vriendin. Ik ben nogal conservatief opgevoed en 't kwam in 't begin nogal hard aan dat ze bi was, ondertussen kan 'k me daar al een heel klein beetje beter overheen zetten en 'k verwacht dus dat 'k er wel ooit helemaal vrede mee ga maken, maar helemaal gemakkelijk is het op dit moment toch nog steeds niet...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 12:24
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ik vraag mij af ofdat ik de enige ben die het zo moeilijk heeft om het verleden van mijn vriend te aanvaarden.
Al zijn exen, wat hij allemaal heeft gedaan,.. ik weet dat dat in het verleden ligt mar toch heb ik het er nog vaak moeilijk mee.
Hebben sommigen dit ook of kunnen jullie dat allemaal veel makkelijker loslaten?
Oh ja hoor, dat vind ik soms ook nog wel vervelend. Vooral omdat hij dan altijd die "eerste liefde" heeft en soms praat hij daar dan over (als we ergens komen waar zij ook zijn geweest etc.), dan kan ik dat wel eens moeilijk vinden. Zelfs al zijn we nu bijna 5 jaar samen en zij elkaar al jaaaren niet meer hebben gesproken. Eigenlijk weet ik ook wel dat het een beetje stom is en hij pest me er vaak mee, op een lieve en grappige manier. Dan voel ik me wel weer beter.

Achja, zo ben ik nou eenmaal

Overigens ben ik totaal niet jaloers, zeker niet als het om seks e.d. gaat. Maar omdat het dan om een 'oude liefde' gaat, is dat toch weer anders. En het is ook alleen bij die ene, al zijn andere exen kunnen me niet zoveel interesseren want dat was een stuk minder serieus.
Oud 01-01-2009, 18:52
Kathelijn
Kathelijn is offline
Ik moet helaas soms toegeven dat het wel even slikken is, als je dingen hoort over een ex of de "mindere" periode in zijn leven. Maar dat is zijn verleden en het gaat erom hoe hij nu is.

Als hij een strafblad zou hebben, in een hele rare/criminele wereld zou zitten/hebben gezeten, zou ik wel gaan twijfelen of diegene wel bij mij past. Want met dat soort mensen wil ik zelf eigenlijk liever niets te maken hebben.

Als ik heel eerlijk ben, heb ik meer vertrouwen in iemand die juist wel over zijn verleden verteld dan iemand die dat niet doet. Ben wel voor open en eerlijkheid over alles, daar horen dit soort dingen dan ook bij. En sommige dingen kun je beter snel te weten komen dan pas heel laat..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 21:57
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik heb het alleen moeilijk met het verleden van mijn vriendin als het verleden terugkomt in het heden (ex-vriendjes die weer eens wat willen afspreken ed.) Gelukkig valt dit allemaal reuze mee
Oud 04-01-2009, 12:04
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik heb het alleen moeilijk met het verleden van mijn vriendin als het verleden terugkomt in het heden (ex-vriendjes die weer eens wat willen afspreken ed.) Gelukkig valt dit allemaal reuze mee
dat heb ik ook wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 18:07
zoemzoem
zoemzoem is offline
Zolang ik er niet teveel van weet, maakt het me niet uit, hij kiest nu voor mij. Maar soms heb ik de ongezonde behoefte opeens wel meer info te willen, waar hij dan eerlijk op antwoordt en ik dingen te horen krijg die ik niet wilde weten...

Laatst gewijzigd op 04-01-2009 om 19:43. Reden: spelfoutje...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 18:20
jolan
jolan is offline
wij hebben er ook gewoon over gepraat.en ik vind dat het eigenlijk beter is.want hij heeft een naare ervaring gehad en ik ook.dan kun je erop een of andere manier rekening meehouden.mss begrijpen jullie dat wel.ik vind het in ider geval alleen maar fijn.
Oud 21-02-2009, 20:07
Buster
Buster is offline
Zolang je allebei niet te jarloers bent aangelegd, en beide respecteerd dat de ander misschien meer of minder ervaren is zou het geen probleem moeten zijn...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 12:21
wup
wup is offline
Ik weet niet alles en wil denk ik ook niet alles weten. Ik weet wel dat veeeel vrouwen mij voor zijn geweest en dat maakt me wel eens onzeker... Hij praat er altijd heel luchtig over (ow, ja daar ben ik een keer mee gegaan bladiebla) en heeft met veel ook nog gewoon contact geloof ik. Ach, hij heeft nou eenkeer meer vriendinnen dan vrienden, dus ik snap wel dat daar hier en daar wat is voorgevallen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 18:53
miekmuis
miekmuis is offline
Aangezien mijn vriend een kind met zijn ex heeft, word ik nogal betrokken in zijn verleden. Maar meer dan het hoognodige wil ik er niet van weten. Ik heb er niks aan om het te weten en ik zou alleen maar het idee hebben dat ik moet concurreren met exen als hij gaat vertellen over zijn verleden met hen.
Oud 24-02-2009, 11:39
Pars
Pars is offline
Ik vind het soms ook lastig om dingen over zijn ex te horen...
Hij heeft één serieuze relatie gehad voor mij en hij was wel echt verliefd op dat meisje. Toen het uit ging is het ook een hele periode slecht met hem gegaan. Ik vind het op de één of andere manier toch moeilijk om te weten dat hij zoveel om iemand anders heeft gegeven. Terwijl ik wel 100% zeker weet dat hij er overheen is en echt niks meer voor haar voelt. En ook dat wij een veel serieuzere relatie hebben (hij was toen pas 18 of zo) maar toch, soms blijft het moeilijk. En ook seksuele dingen wil ik vaak niet weten. Ik heb er weleens naar gevraagd en sommige dingen had ik toch liever niet geweten.... (nu vraag ik er dan ook niet meer naar )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 20:26
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
owja, ik weet weer waarom ik niet doe aan seks voor trouw enzo.
Oud 25-02-2009, 10:42
Volk
Volk is offline
Zijn verleden maakt hem tot wie hij is. Tot de man waar ik van houd. Ik heb er helemaal geen moeite mee. Sowieso is er een reden waarom het in het verleden ligt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 03:35
Verwijderd
Citaat:
ik kan dat soort dingen heel moeilijk loslaten hoor

maja is niks aan te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten