Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 18:36
MoonFairy
MoonFairy is offline
Hey allemaal,

Ik heb nu een half jaar met een hele lieve jongen, en ik zie echt een toekomst met hem. Het heeft een heel tijdje geduurd voordat hij en ik echt een stel werden omdat zijn vrienden niet een hoog petje van mij op hadden en hij misschien ook wel daarom. Ze zeiden dat ik een slet was ookal hadden ze daar niet echt goede aanwijzingen voor. Ik vond hem echt leuk en wou ook wat met em en heb dus zegmaar een beetje me verleden verzwegen door hem het tegenovergestelde te bewijzen. Nu komt dat stukje bij beetje boven water en verwijt hij mij tegenhem gelogen te hebben. Ik moet wel zeggen dat dat verleden helemaal niet zo uitbundig was maar toch heb ik daar stukjes van verzwegen omdat ik zo graag met hem wou. Nu zijn we maanden verder en ik zou nooit vreemdgaan maar ik zou zo graag willen dat ik eerlijk kon zijn want zo erg is het helemaal niet, maar ik heb wel dingen verzwegen. Ik weet wel dat hij en ik echt van elkaar houden en het zelfs over een toekomst hebben.

Vinden jullie dat je partner alles over je verleden moet weten of is dat niet van belang? Zou ik hem alles moeten vertellen en het risico moeten nemen dat hij het uitmaakt doordat ik in het begin heb gelogen over mijn verleden (zodat hij toch met me wou nemen) ? Ze zeggen wel dat eerlijkheid alles is in een relatie, maar hoord daar ook bij dat diegene alles moet weten met wie je wat, wanneer heb gedaan? Me verleden is van mij, en ik heb ook geexperimenteerd zoals velen doen, die tijden zijn over. Ik wil hem absoluut niet kwijt, hij is alles voor me! Geef me aub raad!

Thx voor het lezen van me verhaal alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 18:42
Loezzel
Loezzel is offline
Een verleden is een verleden.
Ik heb 3,5 jaar verkering gehad met een jongen, wat begon toen ik 15 was. Dan heb je nog niets echt een liefdesverleden en ben je helemaal nieuw en "onbeschreven" voor elkaar.
Sinds kort heb ik een nieuwe relatie. Beiden hebben we een lang liefdesverleden achter de rug. Maar ik vind niet dat we elkaar ALLES moeten vertellen daarover. Natuurlijk is het fijn om in grote lijnen te weten wat de ander vroeger heeft uitgespookt, omdat dat mede helpt in het elkaar leren kennen. Maar ik vind niet dat je alles moet vertellen. Soms is dat toch persoonlijk? Soms wil je toch dingen achter je laten? En om ze achter te kunnen laten, hoef je ze niet allemaal te vertellen.

Het is niet slim geweest om een beetje te liegen over je verleden. Maar als je alleen dingen hebt verzwegen, vind ik dat anders dan liegen. Vooral als het dingen zijn die jij achter je wilt laten...
Oud 04-05-2005, 18:44
Fainne
Fainne is offline
Ik zou gewoon helemaal vertellen waar het om gaat. Dat je onterecht bestempeld bent als slet.
Zeg dat je heus geen uitbundig verleden hebt, leg kort uit wat het dan wel was (hij hoeft ook niet aaalles te weten). Het is toch normaal dat je, in het begin of voor je een relatie begint met iemand, je niet je gehele verleden moet opbiechten?

Je zegt het prima in je beginpost, zeg het ook zo ongeveer tegen hem.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:47
Verwijderd
Ik ben zelfs na het verlezen van je verhaal al nieuwsgierig naar je verleden, dus ik kan me helemaal voorstellen dat je vriend het wilt weten.

Je zou hem af en toe wat kunnen vertellen, maar echt gaan opsommen met wie je wat gedaan hebt is ook niet bepaald je van het.

Als je je verleden niet verteld hebt, dan zie ik er eigenlijk weinig verkeerds in. Hij ontdekt nu gewoon dingen die hij niet wist, en die zijn misschien voor hem wel minder leuk.
Heb je gelogen tegen hem over je 'verleden', of de waarheid daarover heel vreemd verdraait, dan kan ik me wel voorstellen dat hij boos raakt zodra hij er achter komt.

Ik zou hem niet alles tegelijk vertellen, als ik jou was, maar af en toe wel een beetje, zodat hij je gewoon nog een stukje beter leert kennen.
En probeer hem er van te overtuigen dat je om hem geeft, en niet iemand anders, en dus ook niets in je hoofd zal halen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:56
Smobbo
Smobbo is offline
Het is een oubollig spreekwoord, maar toch:

'Eerlijkheid duurt het langst'.

Het ligt er heel erg aan of je alles moet vertellen. Wat heb je te vertellen?
Dingen die sterk invloed op je hebben moet je imo wel vertellen, dat mag je als vriend(in) wel verwachten.
En het klinkt heel zoetsappig, maar als ie echt van je houdt dan zal ie het wel begrijpen. Al weet ik natuurlijk niet hoe bont jij het vroeger gemaakt hebt .
Oud 04-05-2005, 20:24
Verwijderd
Ik hoef niet alles te horen te krijgen en ik ben ook niet bereid alles zomaar te vertellen. Je moet helemaal niets maar als hij er specifiek om vraagt zie ik geen reden het niet te vertellen.

Dingen achterhouden en/of iets niet vertellen omdat het niet ter sprake is gekomen/niet nodig is geweest zijn twee verschillende dingen. Dat is geen liegen. Zou een beetje dom zijn van hem het om die reden uit te maken.

Ik begrijp best waarom hij zo nieuwsgierig is, en ik zou er persoonlijk geen kwaad in zien zn vragen te beantwoorden. Het is natuurlijk voor jou ook maar wat je wel en niet wil vertellen. Misschien, als je het eng vindt alles te vertellen, moet je maar aan hem vragen jou vragen te stellen over wat hij wil weten ipv dat je zelf een verhaal aan elkaar moet breien...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Olafant schreef op 04-05-2005 @ 19:47 :
Ik ben zelfs na het verlezen van je verhaal al nieuwsgierig naar je verleden, dus ik kan me helemaal voorstellen dat je vriend het wilt weten.

Je zou hem af en toe wat kunnen vertellen, maar echt gaan opsommen met wie je wat gedaan hebt is ook niet bepaald je van het.

Als je je verleden niet verteld hebt, dan zie ik er eigenlijk weinig verkeerds in. Hij ontdekt nu gewoon dingen die hij niet wist, en die zijn misschien voor hem wel minder leuk.
Heb je gelogen tegen hem over je 'verleden', of de waarheid daarover heel vreemd verdraait, dan kan ik me wel voorstellen dat hij boos raakt zodra hij er achter komt.

Ik zou hem niet alles tegelijk vertellen, als ik jou was, maar af en toe wel een beetje, zodat hij je gewoon nog een stukje beter leert kennen.
En probeer hem er van te overtuigen dat je om hem geeft, en niet iemand anders, en dus ook niets in je hoofd zal halen.
Wat hij zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 22:35
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
MoonFairy schreef op 04-05-2005 @ 19:36 :
Hey allemaal,

Ik heb nu een half jaar met een hele lieve jongen, en ik zie echt een toekomst met hem.

Nu zijn we maanden verder en ik zou nooit vreemdgaan

Ik weet wel dat hij en ik echt van elkaar houden en het zelfs over een toekomst hebben.

Vinden jullie dat je partner alles over je verleden moet weten of is dat niet van belang? Ik wil hem absoluut niet kwijt, hij is alles voor me! Geef me aub raad!

van mij krijg jij raad waar je nieteens om vroeg; ik heb de zinnen uit je verhaaltje geselecteerd die echt heeeeel eng zijn om te lezen, mijn raad is dat je die nog eens doorleest en ofwel jezelf uitlacht ofwel iets minder naief gaat denken. het liefst beide.
Oud 05-05-2005, 09:34
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 04-05-2005 @ 23:35 :
van mij krijg jij raad waar je nieteens om vroeg; ik heb de zinnen uit je verhaaltje geselecteerd die echt heeeeel eng zijn om te lezen, mijn raad is dat je die nog eens doorleest en ofwel jezelf uitlacht ofwel iets minder naief gaat denken. het liefst beide.
verliefdheid is mooi, en naieviteit is niet altijd slecht.

Ontopic: Als ik een vriend zou krijgen zou ik niet zomaar uit mezelf alles gaan vertellen. Als hij erom vraagt zou ik het zonder problemen beantwoorden.
Als je maar eerlijk blijft. En eerlijk zijn betekent niet dat je direct alles moet vertellen...
Oud 05-05-2005, 09:38
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Multilot schreef op 05-05-2005 @ 10:34 :
verliefdheid is mooi, en naieviteit is niet altijd slecht.

maar wel heel gevaarlijk.

ontopic; ik vind niet dat je je vriendje alles over je verleden hoeft te vertellen
Oud 07-05-2005, 10:48
WolterB
WolterB is offline
Dingen niet vertellen is imo anders dan liegen.

Je hoeft niet alles te vertellen aan hem, maar dingen niet zeggen terwijl hij erom vraagt of dan een andere waarheid zeggen is anders.
En als je hem vertrouwt en hij jou, dan kan je gewoon eerlijk zijn als hij je dingen vraagt
Oud 07-05-2005, 11:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Multilot schreef op 05-05-2005 @ 10:34 :
Ontopic: Als ik een vriend zou krijgen zou ik niet zomaar uit mezelf alles gaan vertellen. Als hij erom vraagt zou ik het zonder problemen beantwoorden.
Als je maar eerlijk blijft. En eerlijk zijn betekent niet dat je direct alles moet vertellen...
Precies, maar als hij ernaar vraagt vind ik dat je het hem wél moet zeggen. Je moet in ieder geval niet meer liegen. Want dat zal hem dwars blijven zitten. En als jij zo duidelijk dingen gaat verzwijgen, gaat hij zijn eigen verhaal over jou verleden maken en dat zal niet positief uitvallen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 22:16
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 05-05-2005 @ 10:38 :
maar wel heel gevaarlijk.
ligt eraan hoe je ermee omgaat...
Oud 08-05-2005, 00:32
Verwijderd
Ik wil wel graag veel weten over haar verleden, want ik wil weten wat voor soort meisje het is.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:07
Retteketet
Retteketet is offline
Ik denk dat je alleen hoeft te vertellen als er gevraagd wordt. tenzij je zelf iets kwijt wil. en inderdaad: niet liegen. dat is het niet waard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten