Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2008, 20:44
Claire!
Claire! is offline
Ik wil graag ontwikkelingshulp doen in Afrika, maar het is blijkbaar erg moeilijk om sites via internet te vinden die ontwikkelingshulp aanbieden voor jongeren - ik ben 17 - voor enkele weken of maanden (max. 3 maanden).
Weet iemand goede* sites voor mij om mijn verlangen de wereld 'one hand at a time' te verbeteren?
Gr. Claire (uit NL)
*Sites die aan bovenstaande vraag voldoen en een beetje overzichtelijk zijn, want ik heb er een paar gezien waar echt geen touw aan vast te knopen was...
Advertentie
Oud 25-08-2008, 21:34
Verwijderd
www.travelactive.nl
o, hier ben je te jong voor.
Oud 26-08-2008, 11:55
Delius
Delius is offline
Beste Claire,

Een aantal lastige punten:

1. Je leeftijd. Omdat de wereld nou eenmaal besloten heeft dat je op je 18de pas volwassen bent hebben veel organisaties die leeftijd aangehouden als aanmeldingsgrens. Los van Afrika wens ik je veel succes met het vinden van een organisatie die uberhaupt iets doet buiten Europa met mensen jonger dan 18. (jaartje highschool in de VS daargelaten)

2. Afrika. Ik weet niet hoe je het voor je ziet maar Afrika is over het algemeen niet gezellig. De landen waar ze behoefte hebben aan je zogenaamde ontwikkelingshulp zijn over het algemeen corrupt en meestal uit elkaar gescheurd door meerder burgeroorlogen. Zelfs de wat rustigere landen (minder oorlog, stabielere economie, geen dictator aan de macht, geen groepjes rebellen die door de jungle zwerven) zijn denk ik niet helemaal wat jij je er bij voorstelt. Ik zou eerst maar eens gaan praten met een paar mensen die een tijdje vrijwilligerswerk hebben gedaan in die regio.

3. De periode die je weg wil. Die lijkt me wat kort. Alleen een ticket kost je waarschijnlijk al enkele honderden euro's. Voordat je van het vliegveld naar de plek bent gereisd waar je moet zijn, zijn er zo weer een paar dagen voorbij. Eer dat je daar dan weet wat je moet doen en het ook goed kan uitvoeren zijn er weer een paar dagen voorbij. Op die manier blijven er van een maand zo nog maar 2 weken effectief vrijwilligerswerk over. De meeste organisaties willen dus ook pas als vrijwilliger in jou investeren als je voor een langere periode gaat. (langer dan 3 maanden dus..)

Mijn advies: Zoek het iets dichterbij. In het voormalig Oostblok valt er ook nog genoeg te verbeteren.
Oud 27-08-2008, 22:44
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Vandaag toevallig nog een presentatie gekregen van Adventure 'n Beyond. Ze werken alleen in Zuid Afrika en combineren outdoor sports (kajaken, boogschieten, abseilen, etc) met praktische hulp (samenwerken, budgetering, koken, tent opzetten) en evengalisatie.
Je kan al vanaf 3 weken met hun mee.

Maar goed, het is dus een christelijke organisatie dus gaan mensen alleen mee als ze zelf ook christen zijn. En het is puur op kinderen/jongeren gericht.

Al ben ik het grotendeels wel met Delius eens wou ik wel toevoegen dat het zeker niet onmogelijk is om een goede organisatie te vinden waarmee je korte periodes mee kan draaien. Moeilijk te vinden, maar ze zijn er zeker.
Oud 28-08-2008, 20:07
Breg
Breg is offline
www.be-more.nl. Ook hier moet je minimaal 18 of 21 zijn, maar misschien heb je er volgend jaar wat aan.
Oud 31-08-2008, 12:39
Kemical
Kemical is offline
Ik weet niet of dit ook in dit topic mag, maar: zijn er nog mensen met tips voor vrijwilligerswerk/ontwikkelingshulp in Azië of Zuid-Amerika? Of evt. Europa? Dat wil ik namelijk volgend jaar gaan doen, dus als iemand daar een goede site/organisatie van heeft, hoor ik het graag!
Oud 31-08-2008, 19:28
Breg
Breg is offline
In Midden-Amerika hebben de meeste taalscholen die Spaanse les organiseren ook connecties met lokale projecten waar je vrijwilligerswerk kunt doen. Zij organiseren dit vaak kosteloos (alleen moet je dan dus wel voor je eigen onderdak + eten) betalen of voor een kleine bijdrage. Over het algemeen een stuk goedkoper dan wanneer je het voor vertrek via een grote organisatie regelt.
Oud 10-09-2008, 11:22
suusopreis
suusopreis is offline
De organisatie waar je ook 17 mag zijn!!!

www.projects-abroad.nl

Ik ben zelf met deze organisatie meegegaan naar Afrika toen ik 17 was. Er zijn zelfs 2-week sprecials. Dus je kunt vanaf 2 weken al mee tot een jaar. Echt een aanrader...ze bieden zelfs begeleiding ter plaatse. Dit was zeker een belangrijk punt voor mijn ouders toen .

Veel succes en laat nog even weten wat je keus is geworden!
Oud 02-02-2009, 19:59
loortje183
loortje183 is offline
hej!
ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in ontwikkelingshulp maar ik wordt wel nog maar 16 dit jaar dus ik kan pas volgende zomer meegaan...
ik ben op die site van projects abroad gekomen en zou iemand miss hier wat meer over kunnen vertellen? omdat er ook iemand al meegeweest is daarom...
X Lore
Oud 02-02-2009, 20:46
Verwijderd
Ik vind het wel echt een verschrikkelijk dure organisatie!
Oud 23-02-2009, 19:48
Solid
Solid is offline
Kijk eens op http://cambodjaproject.hyves.nl! Is een vrijwilligersproject in Cambodja voor een maand van Stichting En Route in Rotterdam
Weliswaar voor een maand en geen Afrika, maar misschien vind je het wel wat, het is geschikt voor jouw leeftijd, je doet echt wat nuttigs en het is betaalbaar! Het is van de zomer, er gaan groepen in juni, juli en augustus
Het project is een mooi en eerlijk project waarbij je samen met andere jongeren aan de slag gaat en de cultuur echt beleeft! Zo verblijf je bv bij een Cambodjaans gezin met zn allen. Cambodja is arm maar een bijzonder land met vriendelijke mensen. Van tevoren en na het project ben je bezig met geld inzamelen en draagvlak activiteiten. Tijdens de reis ga je aan de slag met een mooi project in een dorp en zie je ook nog wat van het land, zoals de eeuwenoude tempels van Angkor Wat, de hoofdstad Phnom Penh en de mooie kust met vele stranden!

Regels voor berichten