Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() OT: Men zou mijns inziens beter de ontwikkelingshulp af kunnen schaffen en dan schulden van ontwikkelingslanden afschaffen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Malthus has left the building.
||
Citaat:
2) Kinderen van achterlijke ouders hebben minder recht op leven dan kinderen met "normale" ouders? Waarom?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Niet als het zo gaat:
Fair Trade-organisatie financiële puinhoop door Bart Mos CULEMBORG - Het management van derdewereldorganisatie Fair Trade uit Culemborg, bekend van de 'eerlijke' Max Havelaar-koffie, heeft zich de afgelopen jaren schuldig gemaakt aan wanbeleid. Dit stellen diverse (ex-)werknemers. Hierdoor verkeert de organisatie nu in een diepe financiële crisis. "Het geld ging met bakken de deur uit. Vergaderingen op de duurste locaties, herinrichting van de directiekamer met op maat gemaakte meubels, het kon allemaal niet op", aldus een betrokkene. Afgelopen week bracht Fair Trade zelf het nieuws over de rampzalige financiële situatie naar buiten. Wegens haar eigen succes zou de organisatie aan de rand van de financiële afgrond zijn geraakt. In het nog niet gepubliceerde boekjaar 2006 zou zelfs sprake zijn van een miljoenenverlies. Door de toenemende populariteit van eerlijke handel uit derdewereldlanden had Fair Trade zichzelf uit de markt geprijsd. Een ingrijpende sanering is nodig, waarbij de helft van de tachtig werknemers op straat komt te staan. Malaise Maar insiders weten wat de werkelijke oorzaak van alle malaise is. Aangestuurd door de recent ontslagen directeur Johan Wouters en onder toezicht van de inmiddels opgestapte voormalig Onderneemster van het Jaar Yolanda Eijgenstein, is er bij de organisatie op grote schaal met geld gesmeten. "Schandalig, en dat voor een club die zegt op te komen voor arme ondernemers in ontwikkelingslanden", zegt een werknemer. Terwijl Fair Trade jarenlang had geopereerd met een grote groep vrijwilligers en een bijna krenterig financieel beleid, ging drie jaar geleden met de komst van directeur Wouters het roer volledig om. Tot verbijstering van medewerkers die vaak al tientallen jaren in een 'geitenwollensokkensfeer' hadden meegewerkt aan de opbouw van Fair Trade, moest plotseling alles 'commercieel'. "De nieuwe topman had geen enkele affiniteit met de derde wereld. Hij kende Fair Trade niet eens en vertelde overal dat hij onze koffie en wijn niet om te drinken vond en onze kunstvoorwerpen foeilelijk. Ondertussen liet hij zijn kamer en de ontvangstruimte herinrichten met speciaal op maat gemaakte meubels en prijzige flatscreens. Ook reed hij rond in een dure auto van de zaak, terwijl hij hier gewoon om de hoek woonde", aldus een anonieme werknemer. Fair Trade-producten kregen dure nieuwe verpakkingen en de distributie via de door vrijwilligers gerunde wereldwinkels werd op een laag pitje gezet. "Verkoop gebeurde voortaan via grootwinkelbedrijven, zoals Albert Heijn. Maar omdat de winstmarge in dat verkoopkanaal heel klein is, daalde het resultaat", weet een ingewijde. Ondertussen namen de kosten van de organisatie explosief toe, mede doordat er zwaar betaalde externe adviseurs werden ingehuurd. "Mensen die doodleuk een maandsalaris van enkele tienduizenden euro's in rekening brachten. Dat konden we ons niet veroorloven." De ontslagen directeur Wouters reageert gepikeerd op de kritiek en zegt dat de medewerkers niet weten waar ze het over hebben. "Ik heb me juist ingespannen voor een ingrijpende reorganisatie om Fair Trade weer gezond te maken." Yolanda Eijgenstein weigert ondanks toezeggingen commentaar en vertrok gisteren op vakantie. Volgens de huidige interim-directeur van Fair Trade Peter Scheerder, die er naar eigen zeggen alles aan doet om een faillissement van de organisatie te voorkomen, heeft het niet veel zin om terug te blikken. " Voor zover ik weet is er geen sprake van verwijtbaar handelen." http://www.telegraaf.nl/binnenland/6..._puinhoop.html
||
![]() |
Citaat:
2. met achterlijk doel ik op het feit dat ze zelf hartstikke arm zijn en zelf eigenlijk een *onwaardig* leven hebben en dan gaan ze nog kinderen op de wereld zetten die net zon *** leven kijgen als hun ouders,dus het is nutteloos om geld te geven aan mensen die toch maar meer blijven doorfokken en zieke kinderen kijgen |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
als ik zelf amper kan rondkomen met mijn inkomen dan begin ik zeker weten niet aan kinderen ik ben niet zo dom om maar door te fokken |
![]() |
||
Citaat:
-VMBO -matige intelligentie -zeer beperkt wereldbeeld -beperkte algemene ontwikkeling -christelijk opgevoed -laag inkomen -ontevredenheid troef -xenofobe vrienden -zou stemmen op Wilders mits dit al kon -denkt dat alle politici behalve Wilders zakkenvullers zijn -zondenbok nodig aangezien de werkelijke oorzaken van problemen te gecompliceerd zijn
||
![]() |
Citaat:
2.klopt 3.klopt niet (kan aleen slecht rekenen) 4.klopt ook niet (heb een groter wereldbeeld dan ik zou willen) 5.bedoel je daarme de typfouten? 6.ik ben dankbaar dat dat niet zo is ![]() 7.ben wel ontevreden met de buurt 8.juist niet (halve familie is geadopteerd uit het buitenland) 9.ik ging toch voor partij voor de dieren 10.ik denk dat ze alemaal zakken vullers zijn (en dat dat zou blijven) 11.ik ben er gewoon voor dat elk land eerst alle problemen in eigen land oplost voordat ze gaan proberen andere te helpen |
![]() |
||
Citaat:
Kijk eens bij jezelf thuis: is daar alles in 100% in orde? Je hebt toch ook wel het 1 en aan te merken op de thuissituatie, dan wel het huis waar je woont o.i.d.? Perfect is het toch niet? En breder getrokken: zo is toch ook niet je buurt perfect? En dit kun je breder en breder uit trekken (land, europa, wereld....) dus m.a.w.: waarom zou je anderen niet helpen? Zodat iedereen een beetje beter erop wordt, in plaats van dat wij op een marmeren vloer leven en zij in de beerput?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je nu als voorbeeld had genomen: neonazis die een partij zouden richten waarin gepleit wordt voor een betere situatie van de boeren (een soort boerenpartij), dan was het vergelijkbaar geweest. Ik heb Thiemen nog niet kunnen betrappen op zwaar christelijke uitspraken. Jij?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan komen vele partijprominenten nog uit de hoek van de extremistische dierenrechtenactivisten. Vele van dergelijke organisaties worden door de AIVD in het oog gehouden vanwege activiteiten die zonder overdrijven als terrorisme gezien kunnen worden. Moordaanslagen op agrariërs. Brandstichting.. Niko Koffeman is bijvoorbeeld betrokken bij Kritisch Faunabeheer, tegenwoordig onder de naam Stichting Faunabeheer, die dergelijke terreuracties coördineert door namen en locaties van jagers en andere mensen die hen in de weg zittente publiceren voor hun geweldadige achterban. Zij organiseren soms geweldadige protestacties en procederen zoveel mogelijk. Hoeveel belastinggeld er door hen verspilt is door de jaren heen is waarschijnlijk slechts met zes nullen te meten. Sjoerd Van der Wouw is betrokken bij eenzelfde organisatie, Vereniging Milieu Offensief. Volkert van der Graaf was tevens lid van deze organisatie en ook Van der Wouw is in verband gebracht met de moord op Pim Fortuyn en andere geweldsdelicten. Lijstduwer van de PvdD Maarten 't Hart viel de partij vanwege al deze malafide zaken al publiekelijk af. Ik kan hem daarin weinig anders dan groot gelijk geven. Imagoschade om je met dergelijke sekteleden en terroristen in te laten lijkt me.
Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 19:42. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik geef toe dat er veel haken en ogen aan ontwikkelingssamenwerking zitten. Projecten worden niet goed uitgevoerd, er zitten onvoorziene nadelige gevolgen aan of soms werken dingen zelfs averechts. Maar dat wil niet zeggen dat 'we' niet moeten proberen er iets aan te doen. Het is gewoon onacceptabel dat er elke dag zoveel mensen sterven van de honger terwijl er globaal gezien genoeg voedsel is, of sterven aan AIDS, tuberculose, malaria of welke andere ziekte dan ook waar geweldige medicijnen tegen zijn maar die gewoon niet beschikbaar of te duur zijn. Mijn persoonlijke opvatting is dat onderwijs overal het antwoord op is. Mensen die hoger opgeleidt zijn hebben meer mogelijkheden om in hun eigen onderhoudt te voorzien, krijgen minder kinderen, zijn mondiger (en beter geschikt om tegen incapabele regeringen in te gaan), krijgen minder snel ziektes, voeden hun kinderen beter op (oa als in: sturen ze ook naar school) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
||
Citaat:
Lijkt me duidelijk dat er een combinatie van ontwikkelingshulp sturen in de vorm van geld, kennis en materieel en een leger/veiligheidsorganisatie die de boel onder controle houd moet zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast zijn ouders vaak onbekend met voorbehoedsmiddelen, of is de vrouw vaak onmachtig om daartoe te dwingen,
||
Citaat:
Vaak licht het probleem ook met de godsdienst die gehanteerd wordt.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
G8 Gatara | 70 | 19-07-2005 10:43 | |
173 doden ( ? ) door zware explosies in station Madrid Gatara | 373 | 17-03-2004 21:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Discussie onderwerp: Nederlands blueeyes_jochie | 6 | 08-09-2003 14:10 | |
Algemene schoolzaken |
Etische dilemma's TaTu | 7 | 23-04-2003 18:50 |