Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 16:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vroeg me eigenlijk af waarom jullie alcohol drinken; om los te komen, omdat je het lekker vindt of om dingen te vergeten? Drink je vooral alcohol als je je kut voelt of juist als je het gezellig hebt, zodat je het nog gezelliger hebt? Drink je eerder sterke drank als je je slecht voelt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 16:21
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Ik drink omdat het lekker is en omdat het er af en toe gezelliger van wordt. Ik hoef echter niet te drinken óm het gezelliger te krijgen. Als ik me kut voel kan het overigens wel zo zijn dat ik er extra veel zin in heb maar dat is dan alleen omdat je wat minder over dingen nadenkt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 17:41
Verwijderd
Omdat het soms gewoon lekker is (na een dag hard werken, op een warme zomeravond op een terrasje), voor de gezelligheid, om de gelegenheid nog leuker te maken, of gewoon om gek te doen

Ik drink nooit om mijn zorgen weg te zuipen, als ik bijvoorbeeld op een uitgaansavond toch al niet zo lekker in mijn vel zit heb ik na een aantal bier alleen nog maar minder zin om verder te drinken omdat ik me veel minder chill dan aan het begin van de avond voel.
Nee, als ik even weg zou willen van de realiteit steek ik liever een joint op; als ik stoned ben boeien al mijn zorgen me vrij weinig meer.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:14
b00mbap
b00mbap is offline
Om zat te worden.
Oud 03-02-2009, 18:15
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Gebruik gelukkig niets als ik me kut voel, en zal je ook aanraden met dit gedrag heel erg op te passen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:19
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Het allerleukste is met een club vrienden bij iemand thuis of in de kroeg. Komen de beste gesprekken uit voort .
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:56
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Omdat het soms gewoon lekker is (na een dag hard werken, op een warme zomeravond op een terrasje), voor de gezelligheid, om de gelegenheid nog leuker te maken, of gewoon om gek te doen

Ik drink nooit om mijn zorgen weg te zuipen, als ik bijvoorbeeld op een uitgaansavond toch al niet zo lekker in mijn vel zit heb ik na een aantal bier alleen nog maar minder zin om verder te drinken omdat ik me veel minder chill dan aan het begin van de avond voel.
Nee, als ik even weg zou willen van de realiteit steek ik liever een joint op; als ik stoned ben boeien al mijn zorgen me vrij weinig meer.
zo jong nog en toch al zo verstandig.
Oud 03-02-2009, 19:02
Wammus
Wammus is offline
Alcohol drink ik voornamelijk omdat ik het lekker vind. Denk aan speciaal biertjes in de kroeg en een goede wijn bij lekker eten. Als het gezellig is wil ik nog wel eens wat te veel drinken, niet om het gezelliger te maken, maar omdat het al gezellig is en het dan veel sneller gaat. Bijvoorbeeld op feestjes/partijen of een goede zaterdagavond in de kroeg. De donderdagavond van Lowlands is voor mij ook de drankavond en meestal zuip ik dan in een avond meer dan dat ik normaal in een maand doe.

Als ik alleen ben drink ik zelden tot nooit alcohol. Eigenlijk alleen als het over is gebleven van een feestje maar zelfs dan in beperkte mate. Drinken om mijn problemen te vergeten doe ik niet.
Oud 03-02-2009, 19:12
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Alcohol drink ik voornamelijk omdat ik het lekker vind. Denk aan speciaal biertjes in de kroeg en een goede wijn bij lekker eten. Als het gezellig is wil ik nog wel eens wat te veel drinken, niet om het gezelliger te maken, maar omdat het al gezellig is en het dan veel sneller gaat. Bijvoorbeeld op feestjes/partijen of een goede zaterdagavond in de kroeg. De donderdagavond van Lowlands is voor mij ook de drankavond en meestal zuip ik dan in een avond meer dan dat ik normaal in een maand doe.

Als ik alleen ben drink ik zelden tot nooit alcohol. Eigenlijk alleen als het over is gebleven van een feestje maar zelfs dan in beperkte mate. Drinken om mijn problemen te vergeten doe ik niet.
Donderdag op Lowlands is sowieso naar de klote gaan door de alcohol De dagen erop houd ik me in omdat ik graag alles helemaal nuchter wil meemaken. Zo zie ik mijn omgaan met alcohol ook, wanneer ik er zin in heb dan drink ik en anders niet. Ik vind dat je fout bezig bent wanneer je drinkt om het gezellig te hebben of omdat anderen het doen.

Daarbij kan het leuk zijn om teveel te drinken maar het wordt al veel minder leuk wanneer je na afloop kotsend buiten het café of boven de wc-pot moet worden geholpen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:36
Verwijderd
Citaat:
zo jong nog en toch al zo verstandig.
ja behalve soms
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 00:01
Verwijderd
Zoals bOOMbap zegt: om zat te worden.

Om gek te doen, te schreeuwen, leip te doen en soms ook om te kosten. Alleen als ik vrolijk ben en in feeststemming ben en er een feestje gebouwd moet worden drink ik alcohol. Als ik me kut voel of niet goed, dan drink ik niet; geen druppel; heb dan geen zin.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 13:49
Uice
Uice is offline
Ik drink alcohol omdat het lekker is, en/of omdat het de boel gezelliger maakt.
Oud 04-02-2009, 14:41
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

Precies dit
Oud 04-02-2009, 22:39
Briseďs
Briseďs is offline
Ik drink om dronken te worden. Een tijd geleden zou ik mensen die dit zeiden ontzettend lame hebben gevonden, maar het is gewoon zo. Ik vind alcohol wel lekker, maar niet zo ontzettend veel lekkerder dan gewoon drinken dat ik er de calorieën of het geld voor over heb. Ik lust ook geen bier of wijn, de dingen die je meestal voor het lekker drinkt en de dingen die meestal nog wel een beetje te betalen zijn. Ik drink dus ook nooit één glaasje, want dat vind ik zonde. Als ik drink wil ik dronken worden, of nouja aangeschoten (echt dronken word ik niet, of ik ben het igg nog nooit geweest, omdat ik daar echt heel veel alcohol voor nodig heb), omdat het soms wel eens leuk is om aangeschoten te zijn. Ik drink ook alleen als ik uitga of met feestjes ofzo, maar lang niet altijd hoor. Ik gok dat ik zo een derde tot de helft van alle keren dat ik uitga drink en dus aangeschoten ben.
Oud 04-02-2009, 23:34
Verwijderd
om los te komen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 23:51
Verwijderd
Meestal omdat het lekker/gezellig is, soms om dronken te worden. Want eens in de zoveel tijd moet je op je sokken door het centrum van Amsterdam lopen met een klein groepje vrienden, af en toe een nieuw euroshopperbiertje pakkend uit een op mysterieuze wijze verkregen picknickmand, 'Warriors of the World' van Manowar zingend en positieve waardeoordelen tegen elkaar brallend. Om de dag erop op één of ander brak luchtbedje wakker te worden met een tong die aanvoelt als schuurpapier en dan kreunend en steunend met diezelfde vrienden richting het koffiezetapparaat te kruipen. Dat is gezond. Behalve als je tijdens die wandeling aangereden wordt door Commando die dronken terugrijdt van het uitgaan, dat is minder bevorderlijk voor het welzijn.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 14:55
capibara
capibara is offline
Koning, keizer, admiraal; Baron zuipen ze allemaal.
Oud 05-02-2009, 18:34
Blaf
Blaf is offline
Vroeger in mijn jonge jaren wel eens geprobeerd om mijn problemen te vergeten door alcohol te drinken of iets anders te roken maar ik kwam er vrij snel achter dat het niet erg goed of zelf averechts werkte
en nu doe ik het alleen om los te komen
Oud 05-02-2009, 18:46
John Frum
John Frum is offline
alcohol bij liefdesverdriet werkt als een tierelier
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 18:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik vroeg me eigenlijk af waarom jullie alcohol drinken; om los te komen, omdat je het lekker vindt of om dingen te vergeten? Drink je vooral alcohol als je je kut voelt of juist als je het gezellig hebt, zodat je het nog gezelliger hebt? Drink je eerder sterke drank als je je slecht voelt?
Ik drink alcohol om diverse redenen... Omdat het 'gezellig' is: het neemt toch wat remmingen weg waardoor alles wat leuker, losser & lolliger is.. Ik drink soms alcohol om mijn (tamelijk chronische) slapeloosheid tegen te gaan.. Laatstgenoemde werkt natuurlijk matig: je valt soms makkelijker in slaap, maar na een uur of twee ben je weer klaar wakker en lukt het helemaal niet om de slaap te hervatten. Heel sporadisch drink ik alcohol omdat ik een intens extreme kut-dag heb gehad. Meestal doe ik dan andere dingen, zoals chocola eten in combinatie met scheld- en vloekkanonnades bij een random vriendin . Dat wat ik drink, is afhankelijk van wat ik open heb/ wat ik in huis heb/ waar ik zin in heb. Normaliter drink ik wijn (ongeacht het seizoen, drink ik veel rosé en rode wijn). Daarnaast kan ik whisky, bacardi en meer gedestilleerde dranken waarderen. Ik vind mijzelf geen mega emo-drinker
Oud 06-02-2009, 15:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Meestal omdat het lekker/gezellig is, soms om dronken te worden. Want eens in de zoveel tijd moet je op je sokken door het centrum van Amsterdam lopen met een klein groepje vrienden, af en toe een nieuw euroshopperbiertje pakkend uit een op mysterieuze wijze verkregen picknickmand, 'Warriors of the World' van Manowar zingend en positieve waardeoordelen tegen elkaar brallend. Om de dag erop op één of ander brak luchtbedje wakker te worden met een tong die aanvoelt als schuurpapier en dan kreunend en steunend met diezelfde vrienden richting het koffiezetapparaat te kruipen. Dat is gezond. Behalve als je tijdens die wandeling aangereden wordt door Commando die dronken terugrijdt van het uitgaan, dat is minder bevorderlijk voor het welzijn.
Gotsamme Para, wat ben jij grappig
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 21:51
LilyB
LilyB is offline
Citaat:
alcohol bij liefdesverdriet werkt als een tierelier
Ja! maar niet in doorslaan. al heb je op dat moment wel andere dingen aan je hoofd.
Oud 09-02-2009, 11:23
Wammus
Wammus is offline
Ik heb een aantal offtopic posts weggehaald omdat die werkelijk niets toe voegden. Gelieve het ontopic te houden.
Oud 09-03-2009, 13:07
Douwee
Douwee is offline
Citaat:
Ik drink om dronken te worden. Een tijd geleden zou ik mensen die dit zeiden ontzettend lame hebben gevonden, maar het is gewoon zo. Ik vind alcohol wel lekker, maar niet zo ontzettend veel lekkerder dan gewoon drinken dat ik er de calorieën of het geld voor over heb. Ik lust ook geen bier of wijn, de dingen die je meestal voor het lekker drinkt en de dingen die meestal nog wel een beetje te betalen zijn. Ik drink dus ook nooit één glaasje, want dat vind ik zonde. Als ik drink wil ik dronken worden, of nouja aangeschoten (echt dronken word ik niet, of ik ben het igg nog nooit geweest, omdat ik daar echt heel veel alcohol voor nodig heb), omdat het soms wel eens leuk is om aangeschoten te zijn. Ik drink ook alleen als ik uitga of met feestjes ofzo, maar lang niet altijd hoor. Ik gok dat ik zo een derde tot de helft van alle keren dat ik uitga drink en dus aangeschoten ben.
Jou kan ik de hand schudden, helemaal precies hetzelfde!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 21:16
mepsteen
mepsteen is offline
vooral omdat ik het leuk vind om los en aangeschoten te zijn denk ik, ik denk dat die rede voor de meeste mensen wel geld.
Oud 12-03-2009, 13:33
Mephisto
Mephisto is offline
Ik drink mijn dagelijkse biertjes omdat ik geniet van elke pislauwe euroshopper die ik naar binnen spoel.

En ik drink om aangeschoten te worden maar dat wordt steeds lastiger.
Oud 12-03-2009, 15:13
John Frum
John Frum is offline
Citaat:
Ik drink mijn dagelijkse biertjes omdat ik geniet van elke pislauwe euroshopper die ik naar binnen spoel.

En ik drink om aangeschoten te worden maar dat wordt steeds lastiger.
weleens gehoord van die methode met een tampon?
Oud 12-03-2009, 15:25
capibara
capibara is offline
Citaat:
Ik drink mijn dagelijkse biertjes omdat ik geniet van elke pislauwe euroshopper/baron die ik naar binnen spoel.
Oud 12-03-2009, 15:36
Verwijderd
Citaat:
nee, vertel?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 17:21
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Nee, maar je kan wel tamponpoepen met een krat bier gevuld met water als variant op het spijkerpoepen
Oud 12-03-2009, 18:11
John Frum
John Frum is offline
Citaat:
nee, vertel?
http://www.whitelinefirm.nl/node/192874

schijnt wel effectief te zijn.

wodka verhitten in een steelpannetje en erboven hangen met een handdoek over je hoofd ook trouwens.
Oud 13-03-2009, 12:10
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
http://www.whitelinefirm.nl/node/192874

schijnt wel effectief te zijn.

wodka verhitten in een steelpannetje en erboven hangen met een handdoek over je hoofd ook trouwens.
dat is gewoon alcohol inhaleren

Wat ook prima werkt is om je glas sterke drank aan te steken, afdekken met een bierviltje en daarna met een rietje boven het vloeistofniveau hangen als je het viltje een klein beetje optilt.
Oud 14-03-2009, 09:59
coopergirl
coopergirl is offline
Mkay, genoeg trends opgesomd ^_^
Oud 16-03-2009, 17:06
Vice
Vice is offline
Ik voel me nu wel een freak, maar ik drink toch echt alleen omdat ik het lekker vind. Van alcohol word ik niet gezelliger en om eerlijk te zijn vind ik andere mensen er ook niet toffer van worden.
Oud 16-03-2009, 17:59
Verwijderd
Hoezo voel je je dan een freak? Niks mis met alcohol drinken voor de chillheid toch
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:06
Vice
Vice is offline
Ik heb het gevoel dat ik dan net zo cola of zo kan drinken.
Oud 16-03-2009, 18:16
b00mbap
b00mbap is offline
De fles is je beste minnares. <3
Oud 16-03-2009, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het gevoel dat ik dan net zo cola of zo kan drinken.
Ja...dus? Dan doe je dat toch

Ik snap je punt even niet hoor als jij graag alcohol drinkt omdat je dat lekker vindt, nou oke, goede reden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 15:00
Wammus
Wammus is offline
Er is inderdaad weinig mis met alcoholische drank te drinken omdat je het lekker vindt. Je moet er alleen voor zorgen dat je het niet te lekker gaat vinden.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten