Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2009, 17:57
pinda-jongen
pinda-jongen is offline
hallo!!! ik ben nieuw hier!!!!!

de titel zegt het al: is vwo moeilijk?

groetjes pinda-jongen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2009, 18:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Uhm, hangt er vanaf? Kom je van de basisschool?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 19:03
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Volgens mij, en ik benoem mijzelf tot Psycholoog, is het in jouw geval zeer moeilijk. Daarom raad ik je de BNN IQ-test aan, mocht je niet boven de 130 halen: dan is het vwo te moeilijk voor je. Haal je wel meer dan 130; dan heb je vals gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 22:10
Kitten
Kitten is offline
of VWO moeilijk is hangt af van de persoon. Ik zou het vragen aan je docent. Die kan waarschijnlijk wel inschatten of je het daar moeilijk krijgt. Het hangt een beetje af van hoe snel je dingen oppikt en begrijpt. En van je inzet trouwens.
Oud 13-02-2009, 09:15
honkballertje
honkballertje is offline
als je slim bent hoef je nog niet perse VWO te kunnen doen. je moet het ook graag willen en er hard voor leren. maar als je dat er voor over hebt is het wel haalbaar maar je moet niet raar opkijken als je regelmatig tot een uur of 6-7 zit te leren. als je zegt in welke klas/groep je zit kunnen we je mischien beter helpen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 14:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar als je dat er voor over hebt is het wel haalbaar maar je moet niet raar opkijken als je regelmatig tot een uur of 6-7 zit te leren.
6-7 uur per maand, bedoel je?

Als je een beetje slim bent en goede algemene ontwikkeling hebt dan komt de meeste stof je vanzelf aanwaaien. Zeker de eerste paar jaren kun je (mits je goed meedoet in de les) zonder blokken cijfers rond de 7-8 halen.
Oud 13-02-2009, 14:20
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
als je slim bent hoef je nog niet perse VWO te kunnen doen. je moet het ook graag willen en er hard voor leren. maar als je dat er voor over hebt is het wel haalbaar maar je moet niet raar opkijken als je regelmatig tot een uur of 6-7 zit te leren. als je zegt in welke klas/groep je zit kunnen we je mischien beter helpen
Ja ik zat ook altijd tot 6/7 uur te leren, als ik om kwart voor 6/kwart voor 7 begonnen was.
Oud 14-02-2009, 15:33
honkballertje
honkballertje is offline
T_ID ik bedoelde TOT 6-7 uur s avonds leren niet op 1 dag 6-7 uur leren. gelukkig niet

Briseis dan gaat het leren jou dus erg gemakkelijk af. maar sommige mensen moeten wel hard hun best doen om het jaar zo te eindigen dat ze overgaan naar de volgende klas VWO. ok tot nu toe ben ik nog niet met een onvoldoende overgegaan maar zoals het er op dit moment bij mij voorstaat mag ik hopen dat dat ooit weer zo aan het eind van het jaar zal zijn. ik weet niet hoe jij in 1 kwartiertje alle stof kan leren/maken. maar dan heb jij 5 armen om mee te schrijven ofzo (of je maakt het gewoon niet ) maargoed ik krijg geen repetitie in 15 minuten ofzo in mn kop gestamt. heb wel iemand in de klas die dat wel kan. komt rustig op school aan en vraag ik of ie zn repititie heeft geleerd. antwoord `nee kijk het straks wel ff in de pauze door` en wat voor cijfer heeft ie? een 9 [zucht] die heeft echt een fototoestel in zn hoofd ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 10:04
blablatje
blablatje is offline
Sommige mensen moeten op het vwo drie uur per dag huiswerk maken om proefwerken te halen; de meesten kunnen het met een uurtje per dag af; sommigen hoeven niets uit te voeren. Dat geldt voor elk schoolniveau. Het is een combinatie van makkuit je hoofd leren, inzicht in de stof en hoe gemotiveerd je bent om je best te doen. Zit je nu in groep acht, topicstarter? Als je niet zeker weet of jij vwo kan doen, is het een idee om naar een havo/vwo brugklas te gaan; dan kom je er vanzelf achter of je op de middelbare school net zo sllim blijkt als op de basisschool.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 14:58
xxceline
xxceline is offline
Het ligt voornamelijk aan de school, wat het hele vwo voorstelt. Zulke enorme verschillen .. Ik denk dat je het beste naar je docenten kunt luisteren, en moet kijken of je er plezier in hebt. Als je de gehele tijd met tegenzin uren voor een toets zit te leren, gaat het in een later jaar niet goed komen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 19:57
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Het ligt voornamelijk aan de school, wat het hele vwo voorstelt. Zulke enorme verschillen .. Ik denk dat je het beste naar je docenten kunt luisteren, en moet kijken of je er plezier in hebt. Als je de gehele tijd met tegenzin uren voor een toets zit te leren, gaat het in een later jaar niet goed komen.
daat laatste stukje ben ik het niet mee eens. ik vind echt niet alle vakken leuk maar ben tot nu toe elke keer gewoon over gegaan. dat het vwo op andere scholen anders kan zijn geloof ik wel. we hebben hier in de buurt nog een school die VWO aanbied en je hoort dat het daar moeilijker is maargoed die school zit anders in elkaar. wij krijgen in de bovenbouw repetitieweken en op die andere school vanaf de brugklas al. (wel zonde van de lessen die ze om de repetitieweek inplannen want daar doen ze helemaal niks. zonde van je tijd)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten