Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 07:31
Jaapie007
Jaapie007 is offline
Hoi,

Weet iemand sinds welk jaar de doorstroom van VMBO Thereotische Leerweg naar de HAVO zonder Wiskunde (en Frans) mogelijk is?

Ik ben het liefst opzoek naar een (betrouwbare) bron waar ik dit terug kan vinden.

(Reden dat ik dit graag zou willen weten is omdat ik me meen te herinneren dat dit pakweg een jaar of 6 geleden is geïntroduceerd, en ik mogelijk op de middelbare school verkeerd/onvolledig ben geïnformeerd over mijn studiekeuze.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 08:30
Verwijderd
Sinds dat de vernieuwde tweede fase is ingevoerd is er geen wiskunde meer bij HAVO CM. Je moet dan wel een taal erbij doen (bijv. duits) en je hebt standaard Engels. Het is dus 2 jaar geleden, want dit jaar is het eerste jaar HAVO examen van de vernieuwe tweede fase.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:58
Pater Noster
Pater Noster is offline
Zes jaar geleden was dit nog zeker niet van toepassing. Maar hoezo? Wil je je ouwe school terugpakken ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 09:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Zes jaar geleden was dit nog zeker niet van toepassing. Maar hoezo? Wil je je ouwe school terugpakken ofzo?
Er staat ook niet dat hij zes jaar geleden verkeerd is voorgelicht..
Oud 04-02-2009, 19:44
Jaapie007
Jaapie007 is offline
Citaat:
Sinds dat de vernieuwde tweede fase is ingevoerd is er geen wiskunde meer bij HAVO CM. Je moet dan wel een taal erbij doen (bijv. duits) en je hebt standaard Engels. Het is dus 2 jaar geleden, want dit jaar is het eerste jaar HAVO examen van de vernieuwe tweede fase.
Bedankt voor je antwoord. Ik meen me te herinneren dat de overheid in het jaar 2002-2003 de beslissing had genomen om de mensen met een VMBO TL opleiding door te laten stromen naar de HAVO zonder Wiskunde en/of Frans in hun examenpakket te hebben. Ik had kort geleden ook even gegoogled en kwam er wel iets over tegen, maar ik kan het artikel niet meer terugvinden.

Citaat:

Citaat:
Er staat ook niet dat hij zes jaar geleden verkeerd is voorgelicht..
Nou ja, ik rond dit jaar mijn MBO opleiding af en sta dus weer voor een nieuwe studiekeuze (zoals ik ook in de 4e klas van het VMBO TL stond). Ik ben ook weer wat jaartjes ouder en wou dus graag alvorens ik me ging oriënteren op andere opleidingen, kijken wat ik mogelijk over het hoofd had gezien voordat ik met mijn MBO opleiding begon. En het bovenstaande was ook nog iets dat ik gedurende mijn MBO opleiding altijd in mijn hoofd had zitten (=dat ik mogelijk zonder Wiskunde HAVO had kunnen doen en hiermee wat jaartjes had kunnen winnen) maar het is eigenlijk iets dat ik nooit had durven op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor je antwoord. Ik meen me te herinneren dat de overheid in het jaar 2002-2003 de beslissing had genomen om de mensen met een VMBO TL opleiding door te laten stromen naar de HAVO zonder Wiskunde en/of Frans in hun examenpakket te hebben. Ik had kort geleden ook even gegoogled en kwam er wel iets over tegen, maar ik kan het artikel niet meer terugvinden.

Nou ja, ik rond dit jaar mijn MBO opleiding af en sta dus weer voor een nieuwe studiekeuze (zoals ik ook in de 4e klas van het VMBO TL stond). Ik ben ook weer wat jaartjes ouder en wou dus graag alvorens ik me ging oriënteren op andere opleidingen, kijken wat ik mogelijk over het hoofd had gezien voordat ik met mijn MBO opleiding begon. En het bovenstaande was ook nog iets dat ik gedurende mijn MBO opleiding altijd in mijn hoofd had zitten (=dat ik mogelijk zonder Wiskunde HAVO had kunnen doen en hiermee wat jaartjes had kunnen winnen) maar het is eigenlijk iets dat ik nooit had durven op te zoeken.

Dat achteruit kijken, dat klinkt alsof je spijt hebt alsof je dat niet eerder hebt gedaan of het niet eerder hebt uitgezocht?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 18:42
Jaapie007
Jaapie007 is offline
Citaat:
Dat achteruit kijken, dat klinkt alsof je spijt hebt alsof je dat niet eerder hebt gedaan of het niet eerder hebt uitgezocht?
Ik vind de manier waarop ik vroeger beslissingen heb genomen jammer. Ik luisterde eigenlijk naar iemand die me iets adviseerde (bijv. een decaan/mentor), vroeg het daarna nog aan mijn ouders en trok daar een conclusie uit. (Zelfde antwoord van ouders + decaan/mentor = 'beslissing'. Als het niet zo was dan mochten die twee partijen het maar overleggen en dan deed ik dat.) Ik was bang dat ik de 'verkeerde' beslissingen zou nemen en hierdoor zou falen (blijven zitten, opleiding niet aan kunnen, verkeerde studiekeuze maken, (andere) mensen teleurstellen etc). Ik weet nu ook dat ik bij mijn volgende opleiding het minder op 'safe' moet gaan spelen en echt moet gaan doen wat ik leuk vind, maar tegelijkertijd ook aan de toekomst te denken.

Achteraf gezien had ik overigens wel gewoon bij meer bronnen moeten informeren dan alleen bij mijn decaan + langer er over na moeten denken en mijn school had me eerder moeten waarschuwen dat ik aan het eind van de 3e klas VMBO TL moest kiezen wat ik in mijn examenpakket wou hebben (had hier maar een week de tijd voor). Ik zie het niet als iets waar ik spijt van heb, meer als iets waar ik lering uit kan trekken. Overigens: De route die ik tijdens en na mijn VMBO TL heb gekozen zou nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds hetzelfde zijn geweest, alleen 'HOE' ik de beslissingen zou nemen, zou anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 13:54
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
dus dat is 2007 waar jij het over hebt?
topicstarter heeft het over 2002-2003?
Reageren

Regels voor berichten