Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 20:34
Rosie
Rosie is offline
He iedereen,

ik heb al een tijdje last van een blaasontsteking.. Heel erg vervelend want het doet zeer en moet vaak naar de wc. Ik heb evrder geen koorts ofzo maar nu is er iets bijgekomen. Ik moet opeens echt heel erg nodig naar de wc, eerst voelde ik het aan komen maar nu komt het echt uit het niets. Het doet dan echt zeer en kan eht maar net ophouden tot aan de wc. Is dit erg? En wat kan ik er aan doen?? Veel drinken en verder?

Alvast bedankt

Rosie
Oud 28-07-2002, 20:40
Verwijderd
Nog eens naar de dokter gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:00
Angeles
Angeles is offline
De dokter kan je een antibioticakuurtje geven en dan ben je er zo vanaf. Verder moet je gewoon lekker in je bed blijven liggen, veel sapjes drinken - cranberrysap schijnt erg goed te zijn als je blaasontsteking hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:05
Rosie
Rosie is offline
In bed blijven liggen? Ik voel me niet echt ziek ofzo dus loop gewoon rond, ga gewoon weg als ik ergsn heen moet..? Is dat erg? Of moet je echt rust nemen? Maar ben ook nog niet bij de dokter geweest omdat ik het advies kreeg van andere mensen om gewoon veel te drinken. dat het dan gewoon over gaat. Pas als je koorts krijgt en ook slaapt overdag dan moet je naar de dokter..
Maar goed, ik ga het maar rustig aan doen want ik vind dit niet zo leuk..

Rosie Bedankt!
Oud 28-07-2002, 22:31
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
Rosie schreef:
In bed blijven liggen? Ik voel me niet echt ziek ofzo dus loop gewoon rond, ga gewoon weg als ik ergsn heen moet..? Is dat erg? Of moet je echt rust nemen? Maar ben ook nog niet bij de dokter geweest omdat ik het advies kreeg van andere mensen om gewoon veel te drinken. dat het dan gewoon over gaat. Pas als je koorts krijgt en ook slaapt overdag dan moet je naar de dokter..
Maar goed, ik ga het maar rustig aan doen want ik vind dit niet zo leuk..

Rosie Bedankt!
mja k zou toch maar ff naar de dokter gaan. Die weet er immers meer van dan wij he
Oud 29-07-2002, 10:20
mathfreak
mathfreak is offline
Bekijk maar even mijn reply in deze topic: http://forum.scholieren.com/showthre...laasontsteking
Oud 29-07-2002, 11:07
snoopy
snoopy is offline
hoe lang duurt het al? Als je langer dan een week blaasontsteking hebt, zou ik naar de dokter gaan. Anders heb je namelijk de kans dat het overgaat in nierbekkenontsteking, en dat is niet fijn.
Oud 29-07-2002, 11:54
Rosie
Rosie is offline
Hoe weet je dan dat het nierbekkendinges is.. hoe voelt dat dan?
Ik heb er nu ongeveer 3 dagen last van en het word al minder.
Bedankt voor alle goeie tips!

xxx Rosie
Oud 29-07-2002, 12:18
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Rosie schreef:
Hoe weet je dan dat het nierbekkendinges is.. hoe voelt dat dan?
Nierbekkenontsteking ontstaat meestal door uitbreiding van een blaasontsteking zoals snoopy/mamo al opmerkte, maar in een enkel geval kan de infectie ook via het bloed worden verspreid. Symptomen van een acute nierbekkenontsteking zijn plotselinge heftige pijn in de lendenen, vaak met kolieken, koorts met koude rillingen, misselijkheid en braken en vaker urineren waarbij het urineren pijnlijk is. Een acute nierbekkenontsteking wordt behandeld met antibiotica en veel drinken.
Als je het gevoel hebt dat het minder wordt zou het kunnen dat je er langzaam maar zeker van af begint te komen, maar het is in ieder geval een goed idee om voor alle zekerheid je huisarts te raadplegen.
Oud 29-07-2002, 14:55
Desp
Desp is offline
Je hebt twee soorten blaasontstekingen:
eentje waarbij je telkens het gevoel hebt te moeten plassen, maar er bijna niets komt en het echt pijn doet.
de andere is dat ineens uit het niets je onwijs nodig moet plassen, soms loopt het er gewoon uit...

Je kan ook een beetje van beide hebben...

Ik heb een paar keer gehad dat ik het gewoon niet op kon houden, de ene seconde hoefde ik niet, de volgende seconde stond ik in mijn broek te plassen

Het hoeft dus nog geen nierbekkenonsteking te zijn. Wanneer je last hebt van pijn onder je navel en koorts, is het wél een nierbekkenontsteking...

Drink een week lang veel sinaasappelsap, cranberrysap en water. Als je voelt dat je naar de wc moet, meteen gaan. Is het na zeven dagen nog niet weg, en ook niet enorm minder geworden, ga dan naar de dokter.

Bij mij bleek dat ibuprofen ook hielp (ik had ook last van wat maandelijkse rugpijn etc, daarom slikte ik dat)...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 14:58
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Is het waar dat je een blaasontsteking kan krijgen van 'hevige' seks? *just asking*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 15:41
Rosie
Rosie is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Is het waar dat je een blaasontsteking kan krijgen van 'hevige' seks? *just asking*

Van hevige sex niet echt maar door de bacterien, tenminste dat las ik. Vandaar dat je het best dan ook daarna een glas water moet drinken en daarna even plassen. Anyway, volgens mij kan het niet echt veel kwaad al ie diep gaat ofzo.
Oud 29-07-2002, 17:46
Desp
Desp is offline
Citaat:
Rosie schreef:

Van hevige sex niet echt maar door de bacterien, tenminste dat las ik. Vandaar dat je het best dan ook daarna een glas water moet drinken en daarna even plassen. Anyway, volgens mij kan het niet echt veel kwaad al ie diep gaat ofzo.
Je kan er wel iets 'kneuzen', waardoor het plassen pijn doet, maar een echte blaasontsteking zal dat idd niet zijn...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:29
Zdubbel
Zdubbel is offline
Zeker naar de dokter gaan! Als je er mee blijft lopen kun je dacht ik ook buikholte-ontsteking krijgen.
Van de doc krijg je gewoon een antibiotica-kuurtje en dan is het als het goed is zo over.

suc6 ermee

Regels voor berichten