Advertentie | |
|
![]() |
||
Andersom lijkt me beter, die jongen is goed voorbereid op de echte wereld
![]() Gaan we in het kader van de luchtiger topics ook niet-bestaande bronnen gebruiken? Van spits.nl: Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Wel moeten scholen de claim voor 50% kunnen verhalen op de ouders van pester(s). Die zijn immers medeverantwoordelijk omdat ze de gedragsstoornis van hun kind niet zagen of aanpakten. De situatie is nu bijvoorbeeld dat kinderen vaak van school moeten veranderen omdat ze gepest worden, maar dat de pestkop vreemd genoeg vrijwel nooit van school gestuurd wordt. Wat toch vreemd is, aangezien het zo is dat wanneer iemand echt een chronische gedragsstoornis heeft en zijn pestgedrag niet aan laat pakken, dat kind overduidelijk thuis hoort op een school voor moeilijk of zeer moeilijk opvoedbare kinderen.
Laatst gewijzigd op 03-03-2009 om 14:31. |
![]() |
|
![]() |
ik vraag me af in hoeverre dat geld het leed moet verzachten. laat die jongen (en al zijn lotgenoten) zich inzetten om hedendaagse scholieren te helpen, niet om er zelf beter van te worden.
eis voor zoiets een symbolische schadevergoeding van 1 euro als je wil dat de school gestraft wordt, en als je wil dat er een voorbeeld gesteld wordt. nu gaat een eventuele maatschappelijke discussie eerder over de schadevergoeding dan over het probleem van pesten. slechte actie dus. je bent dus al jarenlang gepest, en dan ga je jezelf ook nog zo in het nieuws brengen... tja...
||
![]() |
Citaat:
maar ja, ik vrees dat het in werkelijkheid wellicht nodig zal zijn.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik snap het fenomeen schadevergoeding sowieso niet zo goed (zie daarover mn vraag op WG&R). M.i. is schadevergoeding vergoeding om de geleden schade te dekken (betere en langere psychische hulp bijv), niet 'gewoon' geld op je bankrekening gestort krijgen om een auto van te kunnen kopen en je huis af te betalen.
|
![]() |
deze eiser claimt dat hij "hoger" had kunnen eindigen met zijn studie als hij niet gepest was, volgens het artikel. in dat miljoen zal dus wel een vergoeding voor een lager salaris oid zitten. "ik had een betere baan kunnen hebben"; in dat opzicht is er dus veel geleden - financiële - schade.
ik vind het ook nergens op slaan, maar dat terzijde ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mocht je het nog willen weten, aangezien het niet zo aardig van mij zou zijn om alleen jouw kennis af te kraken (hoe terecht dan ook): pesten leidt vaak tot verminderd zelfvertrouwen, verhoogde kans op internaliserende gedragsstoornissen (stemmings- en angststoornissen), verhoogde kans op middelenmisbruik en lagere opleidingsresultaten (en nog bergen andere zaken). En natuurlijk: het is maar een kans, maar wel een zeer grote kans. Er is geen enkel onderzoek te vinden dat uitwijst dat pesten positieve gevolgen heeft voor het slachtoffer. En hoe leuk het ook is om je eigen frustraties op een ander te botvieren en jezelf vervolgens glimmend van trots op de borst te slaan, terecht is het simpelweg niet. Bronnen zoek je trouwens zelf maar, het is niet dat ze schaars of erg specifiek zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Vrienden of isolement is één maatstaf, maar het is niet makkelijk om dat echt als schade aan te dragen; depressie en financiële schade (als dat laatste aannemelijk te maken valt) zijn denk ik wel betere maatstaven. Maar hoe dan ook, de details zijn niet belangrijk. Als de één ervan uit gaat dat er niet gepest is maar alleen zo nu en dan een sarcastische opmerking gemaakt is en de ander ervan uit gaat dat er wel degelijk gepest is kan er geen discussie over gevoerd worden. Dat kan pas als iedereen van dezelfde (globale) situatie uitgaat, ongeacht de precieze details daarvan. Maar ik zie geen reden om ervan uit te gaan dat het bij een enkele opmerking bleef.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Slachtoffer gorilla stelt Blijdorp aansprakelijk antigone | 293 | 13-06-2007 18:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Poging tot een verhaal Verwijderd | 15 | 11-04-2005 18:06 |