![]() |
|
Op MSN messenger ontwikkelt zich op dit moment een nieuwe trend. SPIM bestaat al een tijdje, voor degenen die niet weten wat het is, zie wikipedia. Het is in feite gewoon spam via instant messenger programma's zoals MSN messenger.
Nu was het vroeger zo dat je op MSN soms werd toegevoegd door wildvreemden, wat dan bots waren die je allerlei reclame verstuurde. Die kon je vrij simpel blokkeren. Maar nu zie ik steeds vaker dat ik reclame-berichten krijg van mensen uit m'n MSN contactlijst. Vaak zijn die niet online en weten ze niet dat het bericht verstuurd is. Zo heb ik een MSN-contact die klaagt dat hij zulke berichten krijgt van een ander MSN-contact. Aangezien we elkaar irl ook goed kennen besloten we om er maar eens naar te kijken. Nu is mijn vraag of iemand weet hoe je dergelijke berichten kunt blokkeren zonder je MSN-contact te blokkeren & verwijderen. Ik neem aan dat de PC van de MSN-contacten die zulke berichten sturen besmet zijn met spyware, dus ik heb een vriend al een anti-spyware programma laten draaien. Dit was hitman pro, maar dit leverde niets op. Een google sessie met gegoochel met zoektermen van ongeveer een half uur leverde eveneens niets op. Is er iemand in de zaal die een oplossing heeft?
|
![]() |
|
Je kan het ook voorkomen door bv mensen te leren dat ze niet op alles moeten klikken of een andere chatprogramma gebruiken dat ook msn ondersteund (bijvoorbeeld pidgin, enz)
||
Drie maanden geleden was ik vergeten om nog ff iets aan mijn post toe te voegen:
Citaat:
En er voor zorgen dat mensen geen doorstuurmailtjes naar je toesturen.
Laatst gewijzigd op 25-10-2009 om 15:39. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|