Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2009, 17:41
Poeperd
Poeperd is offline
Oh oh oh wat een gedoe Dat wisten we van te voren en desnoods blijven we thuis, maar ik ben toch even benieuwd.

We hebben een paar opties... We gaan altijd op vakantie naar de Veluwe en dan verblijven we in een bungalow voor twee weekjes. Onze kat is erg aanhankelijk en is het niet gewend om buiten te komen.

De opties:
- Een tante van ons kan elke dag een half uurtje bij hem zitten, eten geven, drinken geven, kattenbak doen en een beetje aandacht geven.
- We kunnen hem in een pension doen.
- We kunnen hem meenemen.

Aan ieder van die opties zitten voor- en nadelen. Wij vinden een half uurtje per dag voor de kat eigenlijk te weinig want hij is helemaal niet zo goed gewend lang alleen thuis te zijn. Een weekje zou nog wel kunnen, maar twee weken is echt te lang. We zijn bang dat hij dan eenzaam wordt.
Een pension... ja daar heb ik gewoon niet zo'n goed gevoel bij. Ik vraag me heel erg af hoe ze met die beestjes omgaan daar en hoe hij zich op zijn gemak voelt. Blijft hij bijvoorbeeld de hele dag in een kooitje of mag hij gewoon rondlopen?
Meenemen brengt grote voordelen met zich mee maar ook problemen. Hij kan gewoon bij ons zijn, dus dan wordt hij niet eenzaam. Aan de andere kant is hij niet gewend om buiten te komen, dus we zijn bang dat hij wegloopt. Alleen binnen houden is moeilijk want het is zomer, dus de deuren zullen vaak open en dicht gaan. We dachten zelf aan een tuigje (dat hadden vrienden van ons altijd bij hun kat), zodat hij de tuin in kan en ook naar binnen wanneer hij wil. 's Avonds als alle deuren dicht zijn kan dat tuigje uiteraard af.

Wat denken jullie? Hoe doen jullie dat met jullie kat?
Oud 18-03-2009, 18:47
PV
PV is offline
pension zou ik echt als allerlaatste optie kiezen.
die andere twee kun je nu al een beetje mee gaan experimenteren. laat 'm eens wat langer alleen, een kat kan daar toch beter tegen dan een hond lijkt me? dat moet heus wel gaan.
en een tuigje kun je nu ook al eens aan doen, kijken wat ie er van vindt en aan laten wennen en zo. dan kun je later altijd nog bekijken welke van de 2 (of 3) opties het beste uitpakt voor jullie en je kat.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 18:47
blablatje
blablatje is offline
Wat pensions betreft: misschien is het een idee om eerst een kijkje te nemen voor je beslist je kat daar wel of niet naartoe te sturen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 21:30
Verwijderd
Hier in de buurt zit anders een geweldig pension met hele lieve mensen die heel erg veel tijd aan de katten besteden, waar de katten gewoon rond kunnen lopen, binnen en buiten (wel afgeschermd e.d.). Dus als je wel wil dat hij aandacht krijgt en hem niet mee wilt nemen is een pension soms nog niet eens zo heel erg slecht. Je moet alleen goed opletten.
Ja, als je hem mee kan nemen, weliswaar aan een tuigje, dan is dat toch ook een prima optie voor jullie en de kat??
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 23:01
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ja, als je hem mee kan nemen, weliswaar aan een tuigje, dan is dat toch ook een prima optie voor jullie en de kat??
Haha ja, dat vraag ik me dus af We gaan het sowieso dan eerst thuis oefenen inderdaad, misschien kan hij er wel echt niet tegen, we zullen zien. Sowieso slaapt hij vooral overdag, en 's avonds zal de deur dicht zijn. Dus misschien is het niet nodig... we zien het allemaal nog!

Pensions... Ja ik weet het nooit zo goed. Ik vond er eentje waarbij hij een eigen kamertje kan hebben (hij is niet zo goed met andere katten), en waar hij ook naar buiten kan, maar ik vraag me dan echt heel erg af hoeveel aandacht hij krijgt van mensen. Het staat ons een beetje tegen, komt heel klinisch over zeg maar (het idee van een pension, niet zozeer dat specifieke pension dat ik op zocht).

Maar bedankt voor alle reacties in ieder geval
Oud 19-03-2009, 09:24
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Als wij een dag of een paar dagen weggaan, gaat de kat mee. Hij vind autorijden erg leuk en gaat languit op de hoedenplank of op schoot liggen maffen. Hij probeert dan ook niet naar buiten te gaan. Zo is hij al overal in het land geweest en ook in het buitenland (duitsland, denemarken, belgië, etc). Als je dit aanwent, is het geen enkel probleem.
Ik persoonlijk vindt meenemen een prima optie (overigens ook een stuk goedkoper dan een pension), als ik jou was zou ik dat eerst proberen voordat ik een van de andere opties zou doen. Op die manier heb je allemaal vakantie en hoef je je geen zorgen te maken om je kat. Een tuigje is bij onze kat niet nodig, die probeert niet naar buiten te gaan op vakantie. Maar je kunt het eerst met proberen en later evt zonder, als blijkt dat ook jouw kat uit zichzelf binnen blijft.
Reageren

Regels voor berichten