Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2007, 20:47
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
dat vraag ik me wel eens af. zijn er ook mensen die grotere huisdieren (hond, kat, paard, in die richting) hebben zonder gesettled te zijn/een eigen huis te hebben/geen studentenleven meer te hebben? en zo ja, hoe doe je dat dan? praktisch, maar ook financieel bijvoorbeeld. voor dergelijke dieren heb je ook een grotere verantwoordelijkheid dan voor bijv vissen die je altijd wel ergens neer kunt zitten of desnoods aan je ouders kunt geven. ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 21:13
PV
PV is offline
ik was laatst bij een jongen die nog op een kamer woont en hij heeft redelijk wat huisdieren; fretten, vissen en een joekel van een hond. hij gaat gelukkig verhuizen naar een echt huis met een tuin, maar dat dier heeft blijkbaar toch een aantal jaar op zo'n kamer gewoond (hij werd dan wel elke dag een paar uur uitgelaten geloof ik, maar toch) erg vrolijk werd ik niet van het idee, een grote hond in een kamer van een vierkante meter of 20.. die ook vol stond met meubels.

hoe hij het verder qua financien en opvang in vakanties enzo regelde weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 21:21
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ik heb zelf sinds mijn 16e een hond en ben helemaal gelukkig met mijn beestje. Zou 'm ook voor geen goud willen missen.

Toch raad ik IEDEREEN af om op jonge leeftijd aan een hond te beginnen.

Toen ik nog naar school ging en op mezelf woonde, ging ik nooit uit of langs bij andere mensen, omdat ik veels te druk bezig was met mijn hond.
Mijn hond is super actief en heeft veel beweging en aandacht nodig anders wordt het een k*tbeest.
Toen ik weg moest uit mijn oude huis, ben ik terug naar mijn ouders gegaan vanwege mijn hond. Zo had mijn hond tenminste rust en zekerheid.
Fulltime werken zit er met een hond gewoon niet in en zal ik dus ook nooit (kunnen) doen. Éen van de redenen voor mij ook om (voorlopig) nog niet verder te studeren is mijn hond.
Het vinden van woonruimte is een stuk moeilijker als je een hond hebt. Ook omdat je gewoon echt niet op een (studenten)kamer kan zitten vanwege de ruimte.
Qua normale kosten vallt het wel mee. Ik ben per maand zo'n 50 euro kwijt aan voer (middelmaat hond). Jaarlijks enten is achterhaald en doe ik dus ook niet(anders is het een kleine 80 euro per jaar). Maar als er ooit iets onverwachts gebeurd en je moet halsoverkop naar de dierenarts, gaan je kosten in de honderDEN euro's lopen.
Iedere ochtend moet je eruit voor je hond, of je nu een kater hebt van de nacht ervoor of dat het buiten vreselijk stormt en onweert.

Een hond neem je voor het leven, maar als je jong bent, ben je zelf nog veels te druk bezig met leven om voor nog een leven te kunnen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 09:06
Henkje
Henkje is offline
Ik heb er niet voor gekozen, een klein half jaar is Frits de rode kater bij mij aankomen lopen en nooit meer vertrokken. Ik vind het geweldig, ik heb altijd al een kat willen hebben, maar wilde wachten tot ik ruimte enzo had.
Ik heb een kamer van 19m2 met een raam naar buiten. Eigenlijk staat dat raam altijd open en kan Frits naar binnen en buiten waneer hij wil. Veel last van geur en haar heb ik dus niet. Nu het 's nachts koud is, heb ik het raam wel dicht, maar dan komt hij om half 7 op bed liggen en me wakker spinnen <3
Voer kost niet veel, het is een low-budget kat (aldi en aanbiedingen). Spullen als krabpaal heb ik van marktplaats en een kattenbak kost ook haast niets. Omdat hij buiten z'n behoeften doet, hoef ik de bak ook maar een keer per week-twee weken schoon te maken. Ook het chippen heb ik een keer bij een actie van de dierenbescherming laten doen)
Toen ik op vakantie was, heeft mijn buurjongen voor Frits gezorgd, ging prima. Hij is ook helemaal gek op dat beest!
Als ik nu weekendjes weg ben, probeer ik wel rekening met de kat de houden. Ik vind het niet fijn als hij een hele dag alleen is, dan wil ik hem of 's ochtends of 's avonds even zien. Maar tot nu toe gaat dat ook goed.
Dierenartskosten zijn wel veel. Hij is een beetje een macho geworden en verjaagd alle katten in de buurt. Vaak komt hij gehavend terug. Hij heeft een antibioticakuur gehad (60€) en een paar keer op consult.

Mijn studentenleven lijdt er niet onder, hij vindt het ook prima als er grote groepen mensen hier komen zuipen en herrie maken

Ik ben nu met mijn vriend op zoek naar een grotere woonruimte, helaas is het wel zo dat je met een huisdier niet overal terecht komt.
Oud 29-11-2007, 10:31
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik ben nu wel de hele dag thuis omdat ik ziek ben maar in september ga ik gewoon weer studeren.
Ze kunnen best een paar uurtjes alleen zijn en mocht het de spuigaten uitlopen regel ik dat er iemand is die ze uit kan laten tussen de middag of ik reis zelf op en neer.
En qua geld. Ze komen hier niets tekort. De honden krijgen voer van de dierenwinkel en de katten krijgen wiskas.
Ik ben het wel met fractal-illusio eens. Als de dieren ziek worden is dat niet grappig. Zo moest van de hond die vroeger mishandelt is de helft van zijn voetzooltje geamputeerd worden omdat er telkens abcessen onder kwamen. Kosten 350 euro. Mijn andere hond heeft nu iets met zijn huid en we kunnen er maar niet achter komen wat er aan de hand is dus ik kan er elke keer mee terug. Als de dierenarts het niet weet krijg je niet zomaar korting helaas.
Omdat mijn vriend zijn ouders en vrienden ver weg wonen blijven we daar ook wel eens een nachtje slapen. Dan gaan de honden naar mijn ouders waar ze het ook prima naar hun zin hebben.
De katten blijven dan gewoon een nachtje alleen.
Wij zitten nu ook met woonruimte. Voor het werk van mijn vriend moeten we naar de randstad verhuizen maar ik wil het mijn dieren niet aandoen om op een flatje te zitten. Ik heb naar mijn idee nu teveel dieren (ik heb op een boerderij gewoond) en mocht er wat met een hond of kat gebeuren zou ik geen nieuwe meer erbij nemen. Maar dat betekent niet dat ik bij een drukke weg wil wonen.
Dus we zijn nu druk bezig een huis te vinden waar ook onze dieren gelukkig zullen zijn
Oud 29-11-2007, 12:54
Verwijderd
Met katten is het allemaal prima als ze naar buiten kunnen en er meer dan 1 is. Dan vermaken ze elkaar, zolang er maar genoeg water en voer is uiteraard. Dan durf ik wel 2 nachten weg te blijven.
Met een hond is dat anders. Als er niemand thuis is, dan gaat hij gewoon mee, en het is in het jaar dat we hem hebben nu één keer gebeurd dat er iemand op hem heeft gepast omdat hij niet mee kon (die zit dan gewoon één nachtje bij ons in huis, van zaterdagnacht t/m zondagavond was er niemand thuis) en mijn moeder wil hem wel eens een weekendje omdat ze hem zo lief vindt.

Voor de vissen had ik een voerautomaat.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:02
Fieneke
Fieneke is offline
ik woon in een studentenhuis met 5 anderen en samen hebben we een kat. Deze kat krijgt steeds nieuwe baasjes en hoort echt bij het huis. Maar hij wordt wel heel goed verzorgd. Kosten delen we gewoon over ons 6zen en diegene die het eerst op is moet hem brokjes geven. savonds krijgt hij blikvoer van diegene die afwast. Iedereen is dol op hem en aandacht te kort heeft hij zeker niet hoewel we er alle 6 wel een studentenleven op nahouden. Ontzettend leuk zo'n doetje in huis.
Oud 29-11-2007, 17:59
Roxy
Roxy is offline
Ik heb denk ik een van de meest geldvretende dieren namelijk een paard. Ik heb hem gekocht toen ik 20 was en in het derde jaar van mijn studie zat. Ik woonde toen nog thuis en had geen behoefte om een actief uitgaansleven te hebben of op kamers te gaan. Toen was ik ongeveer 250 pm kwijt aan kosten voor stalling/lessen. Een keer in de twee maanden een hoefsmid of wormenkuur is gelukkig ook maar gem 20 pm. Ik heb dus sinds die tijd er altijd voor moeten zorgen dat ik minstens 10 uur per week bij mn bijbaantje maakte. Gelukkig heb ik een vader die voor mijn collegegeld/boeken/ziektekostenverzekering/verzekering van het paard wilde opdraaien. Ondertussen verdien ik wat meer en maar tegelijkertijd kost het paard me nu ook meer, voornamelijk omdat ik meer privelessen heb.
Daarnaast moest ik tijd voor hem vrijmaken. Gelukkig heb ik eigenlijk mijn studie met weinig moeite gedaan en heb ik mijn afstudeerstage ook in 3 dagen pw gedaan ipv 5. Hierdoor kon ik altijd wel een paar dagen overdag gaan paardrijden, want 's avonds was er op de manege waar hij toen woonde niet altijd plek in de rijbaan.
Ik denk wel dat ik minder verantwoordelijkheidsgevoel heb/er mee bezig ben dan wanneer het een hond zou zijn. Dit omdat mijn paard niet bij mij woont, ik ga er heen, rij hem, knuffel hem, zit nog wat aan de bar en dan ga ik weer. En ik heb een heel vertrouwd gevoel bij de mensen bij wie ik hem nu achterlaat dus ik kan dat wel loslaten. Tenminste zolang het dier gezond is en langer dan 14 dagen op vakantie wil ik ook niet.
Oud 29-11-2007, 23:08
Bloem
Bloem is offline
Ik heb een redelijk groot huis (voor een student zeker) maar geen tuin, wel een balkon. Sinds een jaar heb ik een kat, sinds afgelopen zomer ga ik weer naar school. Ondanks dat kat enorm makkelijk is is het niet altijd handig, spontaan ergens blijven slapen is al een overweging omdat ze dan geen eten heeft bijvoorbeeld. En gepland een nacht wegblijven kan wel, maar twee nachten vind ik eigenlijk te lang, laat staan meer nachten. Ook zou ik in de toekomst graag willen reizen maar dan moet er wel iemand zijn die -met liefde- een lange periode voor haar wil zorgen.

Ik heb een spaarrekening dus dierenartskosten zijn best te betalen, maar ik geef mijn geld natuurlijk liever ergens anders aan uit. Toen ze ziek werd en een voedselallergie bleek te hebben was dat even slikken, ineens moest ze behoorlijk duur voer in plaats van standaard brokken. Maar dat koop ik uiteraard wel, anders had ik geen dier moeten nemen.

Toch zou ik d'r niet willen missen, het gezelschap van een huisdier vind ik erg prettig en er gaat geen dag voorbij dat ik wel om íets moet lachen wat ze doet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 16:07
Verwijderd
Net als Bloem heb ik een redelijk groot huis voor een student (ik woon ook samen), maar geen tuin (wel een balkon). Ik heb geen wild studentenleven, dus dat is sowieso geen probleem. Eén nachtje weg doen we heel af en toe wel, maar als we langer weg gaan vragen we familie of vrienden om de katten eten te geven. Eén van de twee heeft zelden iets, dus behalve de jaarlijkse inenting valt die mee qua geld, de ander heeft heel vaak iets, we zijn al heel wat met haar naar de dierenarts geweest, ook heeft ze een voedselallergie en krijgt dus speciaal voer (wat de eerste dus ook eet, anders eet nr. 2 amper).

@Bloem: Ik wil met (zeer veel) liefde voor hem (haar ) zorgen, hoor, moet ze alleen wel uit logeren. (Ik wil graag een derde kat, maar mijn man niet (wel tijdelijk, maar niet voor 'vast', zeg maar). )
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:09
strontkind
strontkind is offline
ik woon in een zomerhuis, met twee katten. ben 21, en sinds een jaar klaar met studie. woon 2 maanden op mezelf en heb mijn katten anderhalve maand nu. moet zeggen dat het goed bevalt, er gaat tijd in zitten maar het is ontzettend leuk als je wakker wordt en met je cornflakes op schoot met die twee zit te spelen. beter begin van de dag is er niet! qua geld, tja de dierenarts wil nog wel eens wat kosten, maar dat heb je met bijv. een auto ook
maar moet zeggen, studeren zou ik niet meer kunnen nu. te druk met werk, huis en sociaal leven.... al laat ik vrienden nu naar mij toe komen, wil wel vaker thuis zijn voor mn beesten.

en ze geven me in het weekend een reden om mn bed uit te komen!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 20:43
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ik woon in een studentenhuis met 5 anderen en samen hebben we een kat. Deze kat krijgt steeds nieuwe baasjes en hoort echt bij het huis. Maar hij wordt wel heel goed verzorgd. Kosten delen we gewoon over ons 6zen en diegene die het eerst op is moet hem brokjes geven. savonds krijgt hij blikvoer van diegene die afwast. Iedereen is dol op hem en aandacht te kort heeft hij zeker niet hoewel we er alle 6 wel een studentenleven op nahouden. Ontzettend leuk zo'n doetje in huis.
En als de nieuwe bewoners geen kat zien zitten in huis? Wat dan?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Meestal kiest een studentenhuis zelf (mede) zijn bewoners?

Dan lijkt die kat accepteren me een vereiste?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:38
Fieneke
Fieneke is offline
Als wij een kijkavond organiseren dan zetten altijd al bij de advertentie dat er een kat in huis is. Dat hoort bij ons huis, sowieso. Als mensen dus écht geen kat in huis willen dan komen ze niet eens naar de kijkavond. Er zijn een aantal mensen die het niet prettig vinden als de kat op hun kamer komt. En dat wordt hem dan gewoon afgeleerd. Op mijn kamer mag hij wel komen en is hij dan ook veel. Wij kiezen zelf nieuwe huisgenoten en dus komt het niet voor dat de kat moet wijken
Oud 04-12-2007, 22:12
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
als bij fieneke is het natuurlijk wel een soort veredelde gezinssituatie, maar wel cool opzich . "dat heb je met een auto ook" vind ik op zich ook wel een waarheid, maar auto's doe je weer weg als ze te veel kosten.

zijn sommige hier niet bang voor emigraties, nieuwe relaties, andere woonsituaties en dergelijke (omdat je toch jonger bent), en hoe zou je daar dan mee omgaan?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 13:20
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
zijn sommige hier niet bang voor emigraties, nieuwe relaties, andere woonsituaties en dergelijke (omdat je toch jonger bent), en hoe zou je daar dan mee omgaan?
Mijn hond staat op 1.
Emigreren, maar m'n hond kan niet mee? Doe ik het niet.
Nieuwe vriendje vindt m'n hond niet leuk (of andersom)? Mag het vriendje opzouten.
Momenteel woon ik heel bewust weer bij mijn ouders, zodat mijn hond de zekerheid en vastigheid heeft. Ik zit liever ergens anders, maarja helaas. Had ik maar niet aan m'n hondje moeten beginnen.

Sommige mensen verklaren mij voor gek. Ik vind het niet meer dan logisch dat mijn hond voor gaat.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Daar ben je toch zelf bij? Maar: emigreren ga ik nooit doen, ik heb een vaste relatie, woonsituatie zal voor zo ver mogelijk altijd worden afgestemd op de katten, enz.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 01:37
Roxy
Roxy is offline
Zo werkt het voor mij ook ongeveer. Het buitenland heeft me nooit echt getrokken, maar toen ik het paard kocht wist ik iig zeker dat de kans op studie in het buitenland verleden tijd was. Dat geld ook voor lang op vakantie gaan. En woonsituaties, tja waar ik woon is opzich niet zo van invloed op het paard omdat hij niet bij mij woont. Maar het heeft wel een aantal jaren langer geduurd voordat ik op mezelf kon gaan wonen omdat ik al 300 euro per maand aan hem kwijt was. Daarnaast beperkt het mij nu in mijn werksituatie. Ik wil geen werk wat ver weg is ookal is het een super gave baan, ik wil het paard namelijk voorlopig zeker niet verhuizen.
Oud 06-12-2007, 16:56
Sagana
Sagana is offline
Ik heb sinds een jaar ook een eigen hond die helemaal van mij is en in principe ook helemaal mijn verantwoordelijkheid, maar ik heb het geluk dat hier meestal wel iemand thuis is, die dan ook mee voor haar zorgen. Mijn grootouders wonen hier ook bij en zijn vaak thuis, dus ze zit niet vaak alleen. Wandelen, trainen, enz. doe ik wel allemaal met haar, maar dat vind ik niet meer dan normaal.

En ja, ik weet dat ik niet zal kunnen emigreren ofzo, maar dat ben ik nooit van plan geweest.
Volgend jaar ga ik naar de universiteit, en ik weet dat ik niet op kot zal gaan, dat heb ik ook beslist toen ik mijn hond wilde. Het is een Australische Herder, ze heeft veel beweging en aandacht nodig, dan kan ik het haar niet aandoen om 5 dagen alleen maar in huis en in de tuin te zitten.

Een kat heb ik ook hier thuis, maar dat vind ik heel anders. Een kat heeft geen beweging nodig ofzo (nuja, ze heeft wel beweging nodig, maar daar heeft ze mij niet voor nodig ) en onze kat is geen echte knuffelkat, dus is ze al blij als ze gewoon eten en drinken heeft en een warme thuis waar ze altijd binnenkan. Voor haar zou ik niet thuis moeten blijven.
Oud 07-12-2007, 00:21
Stefanie
Stefanie is offline
Waarom zou je niet kunnen emigreren met een huisdier of meerdere dieren?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 08:18
Verwijderd
Het ligt maar aan de situatie en de eigenaar zelf.

Als student waarbij je hele dagen weg bent, op een klein kot zit, en je ook nog eens vaak de avonden en/of nacht dan wel weekenden weg bent vind ik het niet eerlijk tegen over katten honden fretten konijnen etc dat ze er maar een beetje tussen hangen. Je hebt in je leven nog genoeg tijd en op den duur genoeg vrije tijd en een groter huis om zulke huisdieren te nemen. Of je moet ouders hebben op korte afstand waar zze net zo graag willen blijven.

Ik heb in mijn leven een overdosis aan honden gehad maar ik heb er met werk en mijn mentale staat dan ook bewust voor gekozen geen hond in huis te nemen, puur omdat ik er geen zin en tijd voor heb. De poes die ik nu heb is bejaard en zou het een worst wezen als ik dagen weg blijf, ze kijkt me ongeinteresseerd en verbaasd aan als ik terug kom van een week van huis bij kerst bijvoorbeeld. Daarbij heeft ze niets aan andere katten of honden want daar moet ze niets van hebben. Ach die vissen krijgen gewoon een voederblok en die redden het wel.

Maar dat is deze poes, dit is toch wel een uitzondering. Als deze er niet meer is ga ik voor twee dieren die elkaar gezelschap houden.

Nieuwe relaties kunnen me echt gestolen worden als dat zou betekenen dat ik mijn huisdier(en) weg zou moeten doen of nog minder tijd zou kunnen schenken. Dan kies ik toch echt voor mn kat

Over het algemeen vind ik het zielig om te horen dat de hond van de buurman die 52 uur per week werkt op een metertje of 42 de hele dag alleen thuis zit, niet uitgelaten wordt en dus de hele dag zit te loeien. Het is niet alleen zielig voor de hond, maar ik vraag me ook af wat je met een beest moet als je het dier nooit ziet? Zelfs de hond van mijn werk waar wij de hele dag aanwezig zijn is 'alleen' want die krijgt nooit aandacht.

Zoals ik al zei is het dus vooral afhankelijk van de situatie, het dier zelf en de eigenaar. Mijn mening is dat het best kan maar dat je jezelf zeker als student of druk leventje - persoon niet voor de gek moet houden en wel de eer aan je huisdier moet houden. Het kan goed gaan, maar geef ook eerlijk toe als het gewoon niet kan en ga niet alsnog compulsief als een klein kind een dier in huis halen omdat het een leuk hebbedingetje is.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 12:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Toen ik in mijn huidige kamer ging had mijn huisgenootje ook al een vogel (papegaai) en dat moest ik ook gewoon maar accepteren, als ik het niets vond hadden ze wel iemand anders gekozen. Ik heb er alleen echt totaal geen problemen mee, pas vaak op dat beestje als m'n huisgenootje weg is en dat beestje is ook gek op mij.
Oud 07-12-2007, 16:13
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Wat ik dus al zei, een beetje wel. Een nieuwe woning zou ik alleen accepteren als de kat mee mag, ook omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat ik geen huisdier zou hebben. Een eventuele nieuwe relatie zal moeten accepteren dat ik een kat heb, ik wil het beestje best de slaapkamer uitjagen als hij echt een hekel aan katten heeft en blijft slapen, maar ik zou haar er niet om weg doen. Qua reizen/emigreren... Als ik ga emigreren wil ik haar denk ik proberen mee te nemen, als ik ga reizen hoop ik dat ze een goed adres heeft waar ze zolang kan "logeren". (Maar Leonoor heeft zich al aangeboden zag ik )
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 17:20
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Waarom zou je niet kunnen emigreren met een huisdier of meerdere dieren?
Met emigreren had ik het eigenlijk meer over een jaar naar het buitenland gaan om daar te studeren ofzo, of een jaar bij een gastgezin gaan wonen. Dat is voor mij realistischer dan écht emigreren.
In het eerste geval (een jaar gaan studeren in het buitenland) zou ik mijn hond niet kunnen meenemen omdat hij dan ten eerste te veel alleen zou zitten, ten tweede zou ik mij waarschijnlijk geen huis met tuin kunnen permitteren, en dat vind ik wel nodig voor mijn hond.
In het tweede geval, ik weet niet of ik een gastgezin zou kunnen vinden dat ook nog een hond accepteert.

Maar zo'n dingen hebben mij dus nooit aangesproken. Enerzijds lijkt het me een heel leuke ervaring, maar ik zou het hier gewoon niet kunnen missen.

En ja, als je echt in het buitenland gaat wonen kan je je hond wel meenemen natuurlijk. Alhoewel, dan moet je natuurlijk nog de mogelijkheden hebben: in mijn geval een huis met tuin vinden, ervoor zorgen dat de hond niet teveel alleen zit, enz. Ja, dat is allemaal wel mogelijk, maar huisdieren maken wel dat het veel moeilijker is.
Maar in het buitenland gaan wonen heeft mij al helemaal nooit aangesproken, dus ik kamp niet met die problemen.
Oud 08-12-2007, 23:17
Verwijderd
Ik woon ook in een studentenhuis met 3 jongens waar we een huiskat hebben.
Sinds ik er woon ipv mijn zus en het laatste meisje vertrokken is gaat het niet meer zo goed..
Ik ben hele dagen weg en de jongens denken er niet altijd aan om de kat aandacht of eten te geven.
Ook komt er constant een andere kat naar binnen die het voer van onze kat op eet.
Ik vind het echt heel vervelend dat de kat zo weinig aandacht krijgt dus probeer vaak even langs te gaan in het weekend enz.
Overdag is hij bijna altijd in mijn kamer en 's nachts slaapt hij op mijn voeten .
De kosten voor het voer en de dierenarts delen wij met zijn allen dus dat is nooit echt duur.
Binnenkort gaat de kat voor twee weken naar mijn ouders, als het klikt met de kat van mijn ouders mag hij daar blijven.
Ik hoop echt dat dit goed gaat want dat is echt veel beter voor het beestje!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2007, 00:53
Verwijderd
Ik woon sinds kort alleen en het is voor het eerst dat ik geen kat om me heen heb. Ik wilde wel heel graag en had al helemaal bedacht waar ik krabpalen en speelruimtes zou maken (want 40m^2 schijnt wel voldoende te zijn, maar ik wil wel dat 'ie écht voldoende plaats heeft om z'n energie kwijt te kunnen) maar heb toen toch bewust gekozen om op z'n minst een jaar te wachten. Omdat ik misschien wel stage wil gaan lopen in het buitenland, omdat ik wil kijken of het geen routine wordt om hele weekends weg te blijven, omdat ik moet kijken of ik binnen het studentenleven rondkom en dus eventuele dierenartskosten zou kunnen betalen, etc. Hoewel ik de kattenaanwezigheid enorm mis, kan ik zo'n beestje momenteel niet voldoende zekerheid bieden en zodoende is het beter om even te wachten tot duidelijk wordt dat ik ook echt goed voor hem/haar kan zorgen.

Tot die tijd hoop ik maar dat ik vriendjes word met katteneigenaars in de flat ofzo. Mijn onderburen hebben een kat, daar doe ik staarwedstrijden mee als ik op het balkon zit en hij in de vensterbank
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 18:18
Nienna*
Nienna* is offline
Wat ik wel weet: stel dat ik op kamers ga volgend jaar, dan ga ik mijn kat echt gruwelijk erg missen. Dat wordt afzien.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 21:02
vixen
vixen is offline
In mijn studentenhuis hebben we twee poezen, Kip en Kiwi. Het zijn zusjes en ze vermaken zich hier prima, geloof ik. Soms loop ik met mn brakke hoofd de trap op naar mn kamer, en dan springt er uit de gang een mauwende kat vandaan. En daar achteraan nog een.
Ik heb het zelf niet zo op kattenbeesten, maar nu ik er een beetje aan gewend ben (ze zijn nu..9 maanden ongeveer) zijn ze best grappig.
Oud 14-12-2007, 16:50
Verwijderd
Ik ben opgegroeid met katten in huis, de eerste poes was er al ver voor mijn geboorte, dus ik heb de verzorging en alles wat erbij komt kijken altijd wel meegekregen. Moest ook zelf regelmatig voor de kat, en later hond zorgen.
Dus toen ik op mezelf ging wonen heb ik vrij snel katten in huis gehaald. Ik vond het vreselijk om thuis te komen in zo'n leeg huis. Katten hebben niet veel ruimte nodig en die hoef je ook niet op redelijk vaste tijdstippen uit te laten, dus dat scheelde wel. Al ben ik sowieso geen hondenmens.

Voor nieuwe verhuizingen, relaties en dat soort dingen ben ik niet bang. Mijn katten blijven gewoon, klaar. Ik heb ze in mijn huis gehaald dus ben ik verantwoordelijk voor ze. En ik wist dat het niet voor even was, maar dat het ook makkelijk langer dan 15 jaar kan duren. In het buiteland wonen is bij mij nog niet echt opgekomen, maar zelfs dan nog, dan gaan ze ook mee.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 23:39
crazy88
crazy88 is offline
Ik werk nu part time zodat ik nog genoeg bij mijn hond kan zijn. Ik woon op mezelf maar inderdaad een hond is meer verantwoordelijkheid dan je denkt. Hy heeft veel aandacht nodig, de mijne is een jack russeltje dus die zijn lekker actief.
Qua kosten valt het mee. 1 keer per jaar hondenbelasting ik betaal daar zo rond de 45 euro voor. En qua eten heb ik hondenbrokken die ik bij de groothandel haal en hij eet ook vaak met me mee..
Hij is echt een alleseter daar heb ik geluk mee.
Oud 07-01-2008, 23:45
Verwijderd
ik studeer, woon op kamers en heb een paard, maar ik verkoop haar ik heb haar jaren gehad maar het werkt gewoon niet meer, qua tijd niet, en financieel ook steeds minder goed. ik studeer in een andere stad dan ik woon, mijn paard staat weer ergens anders, in een dorp, en ik werk 2/3 nachten in de week. doordat ik studie, huur, verzekering etc ook zelf betaal, is het gewoon te moeilijk, en ik heb het lang geprobeerd want ik wil haar echt niet kwijt maar ik besef me ook heel goed dat dieren alle aandacht moeten krijgen die ze verdienen, en dat kan ik haar niet geven.

verder had ik hier een poes, maar die is helaas een paar maanden geleden overleden van ouderdom. toen stond al vast dat ik in januari voor ongeveer 3 maanden naar het buitenland zou gaan voor mijn studie, en mijn zusje gaat mijn kamer onderhuren dus vanzelfsprekend eigenlijk zou zij ook voor de poes zorgen. anders had ik haar naar mijn ouders of een vriendin of eventueel huisgenoot gebracht. nu ga ik dus weg, ik kom in mei terug, en dan ga ik op zoek naar één of twee leuke poesjes ik vind ook dat het prima kan hier, mijn kamer is redelijk groot met een extra verdieping, en ze kunnen hier heel goed naar buiten, er zijn erg veel poezen hier.

een vriendin van mij die ook in hetzelfde gebouw als ik woont, heeft een hond. het was haar hond en haar moeder wilde er niet alleen voor zorgen, dus heeft ze hem meegenomen. haar kamer is enorm dus dat kan prima, maar ze vindt het wel vaak lastig, ze kan nooit zomaar weg of wegblijven, ze kan nooit bij haar vriendje slapen of uit school mee met wat klasgenoten wat drinken. ik pas ook vaak een paar uurtjes op, heel leuk, maar ik zou zelf nooit nu een hond nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 12:50
Bloem
Bloem is offline
Over kosten gesproken, mijn kat is zondag van het balkon gevallen, 4 hoog. Thank God for mijn spaarrekening want ik was bij elkaar ruim 200 euro kwijt en ze moet nog minimaal 1 keer voor controle. Wel iets om echt rekening mee te houden dus.

(Poes heeft een gebroken bovenkaak, een spleet in haar gehemelte die onder narcose gehecht moest worden en waarschijnlijk een hersenschudding. Maar het gaat alweer iets beter en ze komt er wel weer bovenop )
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 20:42
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
(Poes heeft een gebroken bovenkaak, een spleet in haar gehemelte die onder narcose gehecht moest worden en waarschijnlijk een hersenschudding. Maar het gaat alweer iets beter en ze komt er wel weer bovenop )
Veel beterschap voor je poes!
Oud 09-01-2008, 21:54
drukknoopje
drukknoopje is offline
Oww wat zielig voor poes! Hou ons op de hoogte Bloem!
Oud 11-01-2008, 17:23
Bloem
Bloem is offline
Het gaat goed, alleen harde brokjes vallen niet zo lekker en ze slaapt nog veel, maar verder lijkt ze bijna nergens meer last van te hebben gelukkig
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 20:43
drukknoopje
drukknoopje is offline
Oh, dat is fijn! Gelukkig.
Reageren

Regels voor berichten