Advertentie | |
|
![]() |
|
Als wij een kijkavond organiseren dan zetten altijd al bij de advertentie dat er een kat in huis is. Dat hoort bij ons huis, sowieso. Als mensen dus écht geen kat in huis willen dan komen ze niet eens naar de kijkavond. Er zijn een aantal mensen die het niet prettig vinden als de kat op hun kamer komt. En dat wordt hem dan gewoon afgeleerd. Op mijn kamer mag hij wel komen en is hij dan ook veel. Wij kiezen zelf nieuwe huisgenoten en dus komt het niet voor dat de kat moet wijken
![]()
|
als bij fieneke is het natuurlijk wel een soort veredelde gezinssituatie, maar wel cool opzich
![]() zijn sommige hier niet bang voor emigraties, nieuwe relaties, andere woonsituaties en dergelijke (omdat je toch jonger bent), en hoe zou je daar dan mee omgaan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Emigreren, maar m'n hond kan niet mee? Doe ik het niet. Nieuwe vriendje vindt m'n hond niet leuk (of andersom)? Mag het vriendje opzouten. Momenteel woon ik heel bewust weer bij mijn ouders, zodat mijn hond de zekerheid en vastigheid heeft. Ik zit liever ergens anders, maarja helaas. Had ik maar niet aan m'n hondje moeten beginnen. ![]() Sommige mensen verklaren mij voor gek. Ik vind het niet meer dan logisch dat mijn hond voor gaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zo werkt het voor mij ook ongeveer. Het buitenland heeft me nooit echt getrokken, maar toen ik het paard kocht wist ik iig zeker dat de kans op studie in het buitenland verleden tijd was. Dat geld ook voor lang op vakantie gaan. En woonsituaties, tja waar ik woon is opzich niet zo van invloed op het paard omdat hij niet bij mij woont. Maar het heeft wel een aantal jaren langer geduurd voordat ik op mezelf kon gaan wonen omdat ik al 300 euro per maand aan hem kwijt was. Daarnaast beperkt het mij nu in mijn werksituatie. Ik wil geen werk wat ver weg is ookal is het een super gave baan, ik wil het paard namelijk voorlopig zeker niet verhuizen.
|
Ik heb sinds een jaar ook een eigen hond die helemaal van mij is en in principe ook helemaal mijn verantwoordelijkheid, maar ik heb het geluk dat hier meestal wel iemand thuis is, die dan ook mee voor haar zorgen. Mijn grootouders wonen hier ook bij en zijn vaak thuis, dus ze zit niet vaak alleen. Wandelen, trainen, enz. doe ik wel allemaal met haar, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
En ja, ik weet dat ik niet zal kunnen emigreren ofzo, maar dat ben ik nooit van plan geweest. Volgend jaar ga ik naar de universiteit, en ik weet dat ik niet op kot zal gaan, dat heb ik ook beslist toen ik mijn hond wilde. Het is een Australische Herder, ze heeft veel beweging en aandacht nodig, dan kan ik het haar niet aandoen om 5 dagen alleen maar in huis en in de tuin te zitten. Een kat heb ik ook hier thuis, maar dat vind ik heel anders. Een kat heeft geen beweging nodig ofzo ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Het ligt maar aan de situatie en de eigenaar zelf.
Als student waarbij je hele dagen weg bent, op een klein kot zit, en je ook nog eens vaak de avonden en/of nacht dan wel weekenden weg bent vind ik het niet eerlijk tegen over katten honden fretten konijnen etc dat ze er maar een beetje tussen hangen. Je hebt in je leven nog genoeg tijd en op den duur genoeg vrije tijd en een groter huis om zulke huisdieren te nemen. Of je moet ouders hebben op korte afstand waar zze net zo graag willen blijven. Ik heb in mijn leven een overdosis aan honden gehad maar ik heb er met werk en mijn mentale staat dan ook bewust voor gekozen geen hond in huis te nemen, puur omdat ik er geen zin en tijd voor heb. De poes die ik nu heb is bejaard en zou het een worst wezen als ik dagen weg blijf, ze kijkt me ongeinteresseerd en verbaasd aan als ik terug kom van een week van huis bij kerst bijvoorbeeld. Daarbij heeft ze niets aan andere katten of honden want daar moet ze niets van hebben. Ach die vissen krijgen gewoon een voederblok en die redden het wel. Maar dat is deze poes, dit is toch wel een uitzondering. Als deze er niet meer is ga ik voor twee dieren die elkaar gezelschap houden. Nieuwe relaties kunnen me echt gestolen worden als dat zou betekenen dat ik mijn huisdier(en) weg zou moeten doen of nog minder tijd zou kunnen schenken. Dan kies ik toch echt voor mn kat ![]() Over het algemeen vind ik het zielig om te horen dat de hond van de buurman die 52 uur per week werkt op een metertje of 42 de hele dag alleen thuis zit, niet uitgelaten wordt en dus de hele dag zit te loeien. Het is niet alleen zielig voor de hond, maar ik vraag me ook af wat je met een beest moet als je het dier nooit ziet? Zelfs de hond van mijn werk waar wij de hele dag aanwezig zijn is 'alleen' want die krijgt nooit aandacht. Zoals ik al zei is het dus vooral afhankelijk van de situatie, het dier zelf en de eigenaar. Mijn mening is dat het best kan maar dat je jezelf zeker als student of druk leventje - persoon niet voor de gek moet houden en wel de eer aan je huisdier moet houden. Het kan goed gaan, maar geef ook eerlijk toe als het gewoon niet kan en ga niet alsnog compulsief als een klein kind een dier in huis halen omdat het een leuk hebbedingetje is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In het eerste geval (een jaar gaan studeren in het buitenland) zou ik mijn hond niet kunnen meenemen omdat hij dan ten eerste te veel alleen zou zitten, ten tweede zou ik mij waarschijnlijk geen huis met tuin kunnen permitteren, en dat vind ik wel nodig voor mijn hond. ![]() In het tweede geval, ik weet niet of ik een gastgezin zou kunnen vinden dat ook nog een hond accepteert. ![]() Maar zo'n dingen hebben mij dus nooit aangesproken. Enerzijds lijkt het me een heel leuke ervaring, maar ik zou het hier gewoon niet kunnen missen. ![]() En ja, als je echt in het buitenland gaat wonen kan je je hond wel meenemen natuurlijk. Alhoewel, dan moet je natuurlijk nog de mogelijkheden hebben: in mijn geval een huis met tuin vinden, ervoor zorgen dat de hond niet teveel alleen zit, enz. Ja, dat is allemaal wel mogelijk, maar huisdieren maken wel dat het veel moeilijker is. Maar in het buitenland gaan wonen heeft mij al helemaal nooit aangesproken, dus ik kamp niet met die problemen.
|
Verwijderd
|
Ik woon ook in een studentenhuis met 3 jongens waar we een huiskat hebben.
Sinds ik er woon ipv mijn zus en het laatste meisje vertrokken is gaat het niet meer zo goed.. Ik ben hele dagen weg en de jongens denken er niet altijd aan om de kat aandacht of eten te geven. Ook komt er constant een andere kat naar binnen die het voer van onze kat op eet. Ik vind het echt heel vervelend dat de kat zo weinig aandacht krijgt dus probeer vaak even langs te gaan in het weekend enz. Overdag is hij bijna altijd in mijn kamer en 's nachts slaapt hij op mijn voeten ![]() De kosten voor het voer en de dierenarts delen wij met zijn allen dus dat is nooit echt duur. Binnenkort gaat de kat voor twee weken naar mijn ouders, als het klikt met de kat van mijn ouders mag hij daar blijven. Ik hoop echt dat dit goed gaat want dat is echt veel beter voor het beestje! |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik woon sinds kort alleen en het is voor het eerst dat ik geen kat om me heen heb. Ik wilde wel heel graag en had al helemaal bedacht waar ik krabpalen en speelruimtes zou maken (want 40m^2 schijnt wel voldoende te zijn, maar ik wil wel dat 'ie écht voldoende plaats heeft om z'n energie kwijt te kunnen) maar heb toen toch bewust gekozen om op z'n minst een jaar te wachten. Omdat ik misschien wel stage wil gaan lopen in het buitenland, omdat ik wil kijken of het geen routine wordt om hele weekends weg te blijven, omdat ik moet kijken of ik binnen het studentenleven rondkom en dus eventuele dierenartskosten zou kunnen betalen, etc. Hoewel ik de kattenaanwezigheid enorm mis, kan ik zo'n beestje momenteel niet voldoende zekerheid bieden en zodoende is het beter om even te wachten tot duidelijk wordt dat ik ook echt goed voor hem/haar kan zorgen.
Tot die tijd hoop ik maar dat ik vriendjes word met katteneigenaars in de flat ofzo. Mijn onderburen hebben een kat, daar doe ik staarwedstrijden mee als ik op het balkon zit en hij in de vensterbank ![]() |
![]() |
|
In mijn studentenhuis hebben we twee poezen, Kip en Kiwi. Het zijn zusjes en ze vermaken zich hier prima, geloof ik. Soms loop ik met mn brakke hoofd de trap op naar mn kamer, en dan springt er uit de gang een mauwende kat vandaan. En daar achteraan nog een.
Ik heb het zelf niet zo op kattenbeesten, maar nu ik er een beetje aan gewend ben (ze zijn nu..9 maanden ongeveer) zijn ze best grappig.
|
Verwijderd
|
Ik ben opgegroeid met katten in huis, de eerste poes was er al ver voor mijn geboorte, dus ik heb de verzorging en alles wat erbij komt kijken altijd wel meegekregen. Moest ook zelf regelmatig voor de kat, en later hond zorgen.
Dus toen ik op mezelf ging wonen heb ik vrij snel katten in huis gehaald. Ik vond het vreselijk om thuis te komen in zo'n leeg huis. Katten hebben niet veel ruimte nodig en die hoef je ook niet op redelijk vaste tijdstippen uit te laten, dus dat scheelde wel. Al ben ik sowieso geen hondenmens. Voor nieuwe verhuizingen, relaties en dat soort dingen ben ik niet bang. Mijn katten blijven gewoon, klaar. Ik heb ze in mijn huis gehaald dus ben ik verantwoordelijk voor ze. En ik wist dat het niet voor even was, maar dat het ook makkelijk langer dan 15 jaar kan duren. In het buiteland wonen is bij mij nog niet echt opgekomen, maar zelfs dan nog, dan gaan ze ook mee. |
![]() |
|
Ik werk nu part time zodat ik nog genoeg bij mijn hond kan zijn. Ik woon op mezelf maar inderdaad een hond is meer verantwoordelijkheid dan je denkt. Hy heeft veel aandacht nodig, de mijne is een jack russeltje dus die zijn lekker actief
![]() Qua kosten valt het mee. 1 keer per jaar hondenbelasting ik betaal daar zo rond de 45 euro voor. En qua eten heb ik hondenbrokken die ik bij de groothandel haal ![]() Hij is echt een alleseter daar heb ik geluk mee.
|
Verwijderd
|
ik studeer, woon op kamers en heb een paard, maar ik verkoop haar
![]() verder had ik hier een poes, maar die is helaas een paar maanden geleden overleden van ouderdom. toen stond al vast dat ik in januari voor ongeveer 3 maanden naar het buitenland zou gaan voor mijn studie, en mijn zusje gaat mijn kamer onderhuren dus vanzelfsprekend eigenlijk zou zij ook voor de poes zorgen. anders had ik haar naar mijn ouders of een vriendin of eventueel huisgenoot gebracht. nu ga ik dus weg, ik kom in mei terug, en dan ga ik op zoek naar één of twee leuke poesjes ![]() een vriendin van mij die ook in hetzelfde gebouw als ik woont, heeft een hond. het was haar hond en haar moeder wilde er niet alleen voor zorgen, dus heeft ze hem meegenomen. haar kamer is enorm dus dat kan prima, maar ze vindt het wel vaak lastig, ze kan nooit zomaar weg of wegblijven, ze kan nooit bij haar vriendje slapen of uit school mee met wat klasgenoten wat drinken. ik pas ook vaak een paar uurtjes op, heel leuk, maar ik zou zelf nooit nu een hond nemen. |
![]() |
|
Over kosten gesproken, mijn kat is zondag van het balkon gevallen, 4 hoog. Thank God for mijn spaarrekening want ik was bij elkaar ruim 200 euro kwijt en ze moet nog minimaal 1 keer voor controle. Wel iets om echt rekening mee te houden dus.
(Poes heeft een gebroken bovenkaak, een spleet in haar gehemelte die onder narcose gehecht moest worden en waarschijnlijk een hersenschudding. Maar het gaat alweer iets beter en ze komt er wel weer bovenop ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #82 Dott | 500 | 21-01-2011 11:28 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #4 Thee Muts | 499 | 05-09-2008 17:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de islam en het omgaan met dieren en milieu CraigDavid | 22 | 14-08-2005 10:38 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Lifestyle |
Wat vinden jullie nou van Alto typjes Verwijderd | 190 | 18-10-2002 10:47 |