ik studeer, woon op kamers en heb een paard, maar ik verkoop haar

ik heb haar jaren gehad maar het werkt gewoon niet meer, qua tijd niet, en financieel ook steeds minder goed. ik studeer in een andere stad dan ik woon, mijn paard staat weer ergens anders, in een dorp, en ik werk 2/3 nachten in de week. doordat ik studie, huur, verzekering etc ook zelf betaal, is het gewoon te moeilijk, en ik heb het lang geprobeerd want ik wil haar echt niet kwijt maar ik besef me ook heel goed dat dieren alle aandacht moeten krijgen die ze verdienen, en dat kan ik haar niet geven.
verder had ik hier een poes, maar die is helaas een paar maanden geleden overleden van ouderdom. toen stond al vast dat ik in januari voor ongeveer 3 maanden naar het buitenland zou gaan voor mijn studie, en mijn zusje gaat mijn kamer onderhuren dus vanzelfsprekend eigenlijk zou zij ook voor de poes zorgen. anders had ik haar naar mijn ouders of een vriendin of eventueel huisgenoot gebracht. nu ga ik dus weg, ik kom in mei terug, en dan ga ik op zoek naar één of twee leuke poesjes

ik vind ook dat het prima kan hier, mijn kamer is redelijk groot met een extra verdieping, en ze kunnen hier heel goed naar buiten, er zijn erg veel poezen hier.
een vriendin van mij die ook in hetzelfde gebouw als ik woont, heeft een hond. het was haar hond en haar moeder wilde er niet alleen voor zorgen, dus heeft ze hem meegenomen. haar kamer is enorm dus dat kan prima, maar ze vindt het wel vaak lastig, ze kan nooit zomaar weg of wegblijven, ze kan nooit bij haar vriendje slapen of uit school mee met wat klasgenoten wat drinken. ik pas ook vaak een paar uurtjes op, heel leuk, maar ik zou zelf nooit nu een hond nemen.