![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
De shit komt tegenwoordig vooral vanuit Pakistan Kenji. De taliban heeft een tweedeling ondergaan van het daadwerkelijke internationale terreurnetwerk dat gelinkt is aan Al Qaida, en boze stammen/warlords/bendes die om andere reden zoals het veilig stellen van de heroine de westerse troepen te lijf wil.
Die eerste tak is behalve in het oosten en in Pakistan vrijwel uitgestorven. Citaat:
Bovendien is stammenstrijd en de mentaliteit daarachter een killer voor samenwerking en het ontstaan van grotere bestuursstructuren die nodig zijn om ontwikkelingen plaats te laten vinden. Ik kwam laatst in een paper van me nog een voorbeeld tegen. In de Middeleeuwen werden rivieren als dat een dorpje beter uitkwam afgedamt. Dat had als effect dat een stadje aan het andere uiteinde van die rivier opeens de handel met bijna 100% zag afnemen, zijn hele haven moest afschrijven, en in economisch puin viel. Tegenwoordig is omdat we landsbestuur en Europese coördinatie hebben dat soort ingrepen onmogelijk, wat bijdraagt aan economische stabiliteit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Waarschijnlijk om te beginnen alle bestuurders en politici, want die voerden zodra ze democratie hadden allerlei onderdrukkende religieuze wetten zoals de doodstraf voor het verlaten van de islam in. Citaat:
Da's nooit een lange analyse, want dat is een self-fulling prophecy: wat er gebeurd is met voorbehoud van dwingende externe effecten, wat het volk veroorzaakte.
||
Citaat:
Op individueel niveau komt ook incest voor. Als het maar niet zo is ingegeven dat het vanuit staatswege noodzakelijk is om incest te plegen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() AFGHANISTAN. Kabul region. City of Kabul. Young female students attend a chemistry course at the University. 1986. Taliban: ![]() AFGHANISTAN. City of Kabul. 2001. Girls attend a clandestine class inside a home. The Taliban prevented, sometimes violently, girls from getting an education.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij praten we dan ook gewoon over hetzelfde en zijn we eigenlijk niet in discussie. Jij gaf als voorbeeld in de jaren 70, waar je zag dat vrouwen studeerden. Ik zei daarop dat dat kwam vanwege het feit dat de communisten aan de macht waren (waardoor het voor vrouwen mogelijk was om te gaan studeren - omdat in het algemeen het niet zo was dat Afghaanse vrouwen thuis gehouden werden) in tegenstelling tot de Taliban-periode. That's it. (en ik was juist in de veronderstelling dat jij bedoelde dat Afghaanse vrouwen - ook tijdens de com. periode - thuis gehouden werden omdat het in hun cultuur zat - maar nu blijkt dat jij dacht dat ik dat bedoelde. En ik bedoelde dat niet zo.)
||
Citaat:
||
Citaat:
Denk je dat figuren die bijtend zuur in iemands gezicht gooien omdat ze weigert slavin te zijn, of kinderen vermoorden, mensen martelen en huizen in brand steken vatbaar zijn voor rede?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ladies and gentlemen, we've got him napoleonzuurtje | 43 | 04-05-2011 17:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Presidentsverkiezing VS Love & Peace | 70 | 07-11-2008 18:06 | |
De Kantine |