![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-02-2009 om 11:59. |
![]() |
|
![]() |
Ja hee, volgens die meter heb ik dus ondergewicht (17, 1.74 met 53.6 kilo, BMI 17.7), maar er is echt helemaal niets mis met mij. Ik heb gewoon normaal vet aan alle kanten, zoals het hoort o.o"
Ik heb altijd zoiets van, kan mij het schelen wat mijn BMI is, als het voor mijn gevoel en gezondheid maar goed is. |
![]() |
|
Als je vetpercentage nou 15-18% zou zijn met dat gewicht bij die lengte, dan zou je niet echt ondergewicht hebben, maar gewoon een hoge Lean Body Mass (LBM). Ga nooit uit van een BMI, eerder van een vetpercentage plus hetgeen je in de spiegel ziet.
Hoewel ik het niet kan laten je aan te raden toch even een kilo of vijf aan te komen.
|
Volgens nieuw onderzoek zegt dat allemaal helemaal niks wat gezondheid betreft; veel slanke mensen hebben juist vet vanbinnen om hun organen heen zitten, waar je vanbuiten niks van ziet maar wat dus wel heel ongezond is.
Zo kunnen zwaardere mensen juist van binnen wel weer heel gezond zijn ondanks een zwembandje of twee. Maar ja, dat kun je allemaal zo op het eerste gezicht niet zien, natuurlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast, als de TS een eetprobleem zou hebben, bijvoorbeeld anorexia, zou ze dan hier komen vragen wat ze ermee aan moet? Dan zou ze juist blij zijn dat haar huisarts zegt dat ze heel weinig weegt. Eetprobleem valt alleen vast te stellen als de TS hier een uiteenzetting post van wat ze zoal eet op een dag. Sowieso raad ik haar aan om bij een BMI van 16, betrouwbaar of niet, hardcore dagelijkse calorie-inname te verhogen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
BMI nachtmens | 19 | 09-01-2012 12:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
BMI Berekenen Juditaah | 34 | 13-12-2009 15:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat is jouw BMI? Mark | 8 | 26-11-2009 20:56 | |
Lichaam & Gezondheid |