Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2009, 15:57
nielss
nielss is offline
Hallo Iedereen!

Ik ben 16 jaar en mijn vriendin is 13 jaar. We hebben nou al een tijdje zonder dat de ouders van haar het weten omdat de ouders van haar niet willen dat ze met een 16 jarig iemand heeft.
Heeft een van jullie misschien een tip hoe we dit op kunnen lossen? Zou ik met die ouders moeten gaan praten?
Ik heb echt totaal geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Alvast bedankt iedereen voor de reacties!

Niels
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2009, 16:24
Myuki
Myuki is offline
Wat wil je vriendin? Zij kent haar eigen ouders waarschijnlijk 't beste...
Oud 02-04-2009, 16:36
nielss
nielss is offline
Mijn vriendin weet er ook geen raad mee.. maar we willen alletwee wel echt verder met elkaar! Is 13 en 16 dan zoon groot verschil?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 16:37
Mobius
Mobius is offline
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dertien jaar, dat is jong, ik zou er ook niet op zitten te wachten dat mijn dertienjarige dochter op vrijdagavond wordt volgeblaft door een puber.

Wat niet weet, wat niet deert, zeggen ze weleens.
Oud 02-04-2009, 16:38
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Mijn vriendin weet er ook geen raad mee.. maar we willen alletwee wel echt verder met elkaar! Is 13 en 16 dan zoon groot verschil?
Over vijf jaar niet meer.
Oud 02-04-2009, 17:34
luchtballon
luchtballon is offline
Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. 13 is inderdaad jong. Ik denk dat haar ouders er sowieso nog erg aan moeten wennen dat dochter groot aan het worden is en dat daar vriendjes en andere enge en nieuwe dingen bij horen.

Maar, hoe weet je vriendin dat haar ouders het niet goed vinden als ze niks van jullie weten? Meestal valt het trouwens wel op, ouders weten heus wel dat het kind verliefd is, ookal denk je zelf van niet.
Het kan helpen om met haar ouders kennis te maken. Gewoon op bezoek gaan en vertellen wie je bent en wat je doet. Niet boos of belerend doen dat je vind dat het wel mag! Laat zien dat je een goede jongen bent en dat je echt om hun dochter geeft in plaats van dat het je als 16-jarige om seks gaat. Als dat zo is natuurlijk.
Oud 02-04-2009, 21:54
nielss
nielss is offline
Hallo Luchtballon,

De ouders van mijn vriendin hebben een tijd geleden gezegd dat ze een vriend van d'r eigen leeftijd moet nemen. (Zomaar uit het niets)
En ja dat is echt zo! Ik geef om haar en het gaat zeker niet om Seks (Ik heb zelf het idee dat ik niet zo iemand ben)!

Bedankt voor de tip! Ik ga het binnenkort proberen!
Ze hebben inderdaad wel in de gaten dat ze een vriendje heeft, dat is al duidelijk bij de ouders. alleen weten ze verder nog niks.

Groetjes,
Niels
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 09:46
blablatje
blablatje is offline
Misschien kan je vriendin aan haar ouders vragen of haar vriendje mag komen eten. En dan als jij komt eten zeg je niet meteen hoe oud je bent (behalve als ze het vragen natuurlijk), maar ga je eerst een paar uur ontzettend lief en beleefd lopen doen.
Want waarschijnlijk denken hun ouders bij een jongen van 16 meteen aan een lomperik die alleen seks en alcohol wil en die geen meisje van zijn eigen leeftijd kan krijgen. Dus het is aan jou om hun duidelijk te maken dat er ook jongens van 16 zijn die een lieve vriendin willen die ze respecteren.
Als je erg lang stiekem gaat doen gaan die ouders dat alleen maar verdacht vinden natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 12:18
Qimm
Qimm is offline
ik zou ook niet blij zijn als mijn 13 jarige dochter met een jongen van 16 had

verder, wat iedereen zei. Kennismaken met de ouders en als je een nette jongen bent zien ze dat en vinden ze het mogelijk niet zo'n probleem meer.
Oud 03-04-2009, 20:07
crazycat
crazycat is offline
zelf heb ik ook geen probleem met een meid van 13 hebben, maar ik kan het wel voorstellen, als mijn dochter van 13 met iemand van 16 heeft word ik ook boos hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten