Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2009, 15:03
Verwijderd
En aangezien ik op computergebied weinig verstand heb van wat goed is of goed bij elkaar past, hoop ik dat jullie kunnen helpen.
M'n vriendin wil graag de Sims 3 kunnen spelen, ik zou graag Starcraft 2 willen spelen.
Dus dat moet op z'n minst haalbaar zijn, dat moet toch mogelijk zijn met een pricerange van 1000-1200 ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2009, 15:08
WolterB
WolterB is offline
Informatie uit deze post is nog aardig actueel, hierin staan al wat tips en voorbeelden waar je naar moet kijken.
Oud 23-03-2009, 15:14
Verwijderd
Heb je nog een goede tip betreft Koeling?
Of moet ik gewoon een kast kopen van 190€
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 15:48
M@rco
M@rco is offline
Makkelijk. Wil je hem zelf in elkaar (laten) zetten of zoek je gewoon een kant en klaar systeem?
Oud 23-03-2009, 17:40
rens..
rens.. is offline
een kast van 190? voor de koeling? niet echt nodig, koop gewoon een kast die van een A merk is en die er goed uitziet voor jou, en dan kijk je ook hoeveel fans hij heeft.

hier een leuk voorbeeldje misschien?

Core I7
1TB Harde schijf
6GB RAM @ 1600Mhz
285GTX 1GB OverClock
Mooie goede kast (al heb ik er geen ervaring mee je moet zelf misschien maar andere kijken, de Antec 900/1200?)
850W A-merk voeding

net ietsje te duur eigenlijk maar met dit kun je alles spelen... ALLES!! en misschien nog wel meer

EDIT: link fix
Oud 23-03-2009, 20:53
Verwijderd
850 watt voeding? Waarom?

Algemene tip: pas op met een videokaart. Als je nu superduper high-end koopt, heb je iets dat over een half jaar nog 50% waard is. Neem een videokaart die al een half jaar op de markt is en dus al in prijs is gezakt. Presteren prima en schelen vaak honderd euro of meer.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Makkelijk. Wil je hem zelf in elkaar (laten) zetten of zoek je gewoon een kant en klaar systeem?
Over het algemeen is het beter om het in elkaar te laten zetten toch? Geen gemekker met on-board videokaarten en dat soort crap.
Dus het liefst in elkaar laten zetten.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 09:40
M@rco
M@rco is offline
Yep. Bij een webshop of ga je liever naar een lokale computerboer?
Oud 24-03-2009, 10:20
Verwijderd
Het liefste een lokale computerboer want, makkelijk ophalen
Maar over het algemeen maakt het niet zoveel uit.
Webshop is over het algemeen makkelijk lijkt me, omdat de webshop dan de parts bestelt neem ik aan? En bij een lokale computerboer zal ik het vast allemaal zelf moeten zoeken, en ik ben lui.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 12:27
31337
31337 is offline
Citaat:
Over het algemeen is het beter om het in elkaar te laten zetten toch? Geen gemekker met on-board videokaarten en dat soort crap.
Dus het liefst in elkaar laten zetten.
Onboard videokaarten zijn k*t Gewoon een goeie kaart erbij kopen/erin zetten.
Oud 24-03-2009, 17:58
rens..
rens.. is offline
webshop is vooral goedkoper, verder is het geen verschil denk ik
Oud 25-03-2009, 11:17
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Het liefste een lokale computerboer want, makkelijk ophalen
Maar over het algemeen maakt het niet zoveel uit.
Webshop is over het algemeen makkelijk lijkt me, omdat de webshop dan de parts bestelt neem ik aan? En bij een lokale computerboer zal ik het vast allemaal zelf moeten zoeken, en ik ben lui.
Mja, je zou zoiets kunnen overwegen:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/wi...[192772]=1

Dan zetten ze het gewoon voor je in elkaar en sturen ze het naar je op. Je kunt ook daarmee naar een lokale computerboer gaan en vragen of die zoiets voor je in elkaar kan zetten.
Oud 06-04-2009, 08:09
Verwijderd
Kent iemand toevallig zo'n computerboer in Rotterdam?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 08:30
M@rco
M@rco is offline
In Rotterdam weet ik het niet, maar vlakbij (in Bergschenhoek) heb je Informatique, dat is een prima zaak die ook PC's op maat bouwen met 2 jaar garantie.
Oud 06-04-2009, 12:08
Verwijderd
Thanks!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 09:18
Verwijderd
Hoe zit het trouwens met die 8GB, aangezien ik hier en daar lees dat Vista maar tot 3.4 GB ondersteunt of iets in die richting?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 09:56
M@rco
M@rco is offline
8GB RAM is eigenlijk ook overkill (4 is ook prima), maar care, 't is goedkoop

Die limiet is er voor alle 32 bit OS'en, daarom moet je vanaf 4GB 64 bit nemen. Dan heb je dat probleem niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten