Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2009, 17:04
Verwijderd
Ik heb even een vraag, maar ik heb niet zoveel zin/tijd om het hele forum door te spitten, en heb dus geen idee of deze vraag al eerder is gesteld.

Het zit dus zo: ik moet morgen naar de oogarts omdat ik een te hoge oogdruk heb, en voor die tijd krijg ik druppels in m'n ogen om m'n pupillen groter te maken. Door deze druppels wordt je zicht veel minder, en ik vroeg of iemand hier ervaring mee heeft? Hoe lang je slecht blijft zien?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 17:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook wel eens gehad ja. Duurde volgens mij een middagje ofzo. Je ziet dan heel wazig, ik had altijd het gevoel dat er iets in m'n oog zat. Paar uur duurde het in elk geval wel. Waar je goed op moet letten is dat door die druppels je ogen ook heel gevoelig worden voor licht (want je pupil beschermt je oog daar niet meer tegen dan). Een zonnebril is dan wel heel erg fijn of een petje ofzo.
Oud 22-04-2009, 17:43
Verwijderd
dankje voor je snelle reactie! maar een paar uur, dat is nog wel te overzien. en ik neem dan wel een zonnebril mee, want ik heb sowieso al best gevoelige ogen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 19:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, het is al heel lang geleden dat ik dat voor het laatst gehad heb als ik het me goed herinner, toen zat ik in groep 3 of 4. Ik herinner me dat ik toen 's ochtends naar de oogarts geweest was en 's ochtends op school alles nog wazig zag en al m'n kleurplaten buiten de lijntjes in had gekleurd maar ik herinner me niet meer of dat 's middags ook nog zo was maar ik denk van niet.
Oud 22-04-2009, 19:44
Verwijderd
nouja ik wilde het eigenlijk weten omdat ik morgen nog andere verplichtingen heb na dat ziekenhuisbezoek, maar volgens mij gaat 'em dat dus niet worden
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het even kan zou ik daarna geen plannen maken en lekker iets voor jezelf gaan doen, muziekje luisteren ofzo
Oud 23-04-2009, 09:26
Lilything
Lilything is offline
Ik heb ook het idee dat mijn oogdruk te hoog is. Ik zit meestal zo rond de 20 of 22, maar mijn huisarts vond dat normaal. Hoe hoog istie bij jou?
Oud 23-04-2009, 20:03
Verwijderd
Mijn oogdruk was rond de 30 huhu. Ik ben vandaag geweest, en het zag er allemaal wel redelijk uit. Moet over een paar weken nog een keer terugkomen in de ochtend om te kijken of het dan hoger is, en als dat zo is gaan krijg ik medicatie, en anders hoort het gewoon bij m'n oog. Ik heb sowieso bizar grote ogen, dus de oogarts vond het niet zo vreemd dat m'n oogdruk ook hoog was. Wel moet ik sowieso 1 keer in de 2 jaar blijven langskomen omdat een hoge oogdruk in de familie zit. Oh die druppels trouwens: ik kon echt geen licht verdragen, maar daarna had ik last van 1 oog haha. Heel vreemd. Ik vond die druppels die je oog verdoofden erger eigenlijk, toen voelde het net alsof ik geen ogen meer had Het viel dus allemaal wel mee, maar het blijft gewoon heel naar als andere mensen aan je ogen zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet meer wat voor druppels ik vroeger allemaal gehad heb. Vond dat druppelen sowieso altijd vreselijk. Daar heb ik echt jeugdtrauma's van. Vond de oogarts ook altijd naar, al dat gepiel aan je ogen enzo. Ik kan er al niet tegen als ze met een lampje in m'n ogen schijnen dus al de rest was helemaal feest.
Oud 23-04-2009, 21:47
The Larch
The Larch is offline
mijn moeder kreeg een injectienaald in haar oog toen ze hoge oogdruk had. Wees blij met die druppels

Regels voor berichten