Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2009, 17:18
Madeliefje1901
Madeliefje1901 is offline
Hoi iedereen!

Ik heb eigenlijk wat twijfels, en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Is het raar als ik iemand door middel van een brief(je), mijn gevoelens laat weten? (DMV per sè een briefje, want ik ben enooorm verlegen en onzeker en dit is voor mij een van de weinige manieren om gevoelens te uiten).
Ik wil dit namelijk doen (denk ik, als ik durf), maar ik zit erg te twijfelen. Ik ben ontzettend bang dat zoiets dom overkomt bij 'hem', en dat hij me een idioot gaat vinden..

Hoe zou jij reageren als je zoiets in je handen zou krijgen? Zou je het niet dom of achterlijk vinden als iemand zoiets zou doen?
En tot slot: maakt het uit als ik het door iemand anders laat geven, of moet ik het echt zelf doen? (Ik denk dat ik het antwoord wel weetmaar ik durf dat eigenlijk niet).

Ik hoop echt dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik zit hier echt heel erg mee...

groetjes,
Madeliefje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2009, 17:23
Wammus
Wammus is offline
Er is naar mijn idee niets mis met je gevoelens laten weten door middel van een brief als je het moeilijk vindt om over zulke dingen met iemand te praten. Zo is mijn relatie ook ongeveer begonnen hoewel we elkaar daarvoor wel al langer kende. Uiteraard moet je hem zelf geven en erbij zeggen dat je het moeilijk vindt om erover te praten en je het daarom met een brief doet.
Oud 05-04-2009, 17:24
Myuki
Myuki is offline
Ik vind het niet dom of achterlijk... wel schattig.
Oud 05-04-2009, 18:35
Lorelei
Lorelei is offline
Hangt ook een klein beetje van je leeftijd af, lijkt me.
Oud 05-04-2009, 19:24
I C U
I C U is offline
Het is wel schattig (idd afhankelijk van je leeftijd).
Oud 05-04-2009, 19:53
blablatje
blablatje is offline
Als je het briefje niet zelf durft af te geven kun je het ook stiekem in z´n jaszak stoppen. Dan wel met een envelop eromheen zodat hij niet denkt dat het gewoon een of ander oud boodschappenlijstje is en het weken laat zitten terwijl jij in spanning een reactie afwacht! En ook wel met je naam eronder.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 14:24
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Als je het briefje niet zelf durft af te geven kun je het ook stiekem in z´n jaszak stoppen. Dan wel met een envelop eromheen zodat hij niet denkt dat het gewoon een of ander oud boodschappenlijstje is en het weken laat zitten terwijl jij in spanning een reactie afwacht! En ook wel met je naam eronder.

en natuurlijk hopen dat niemand anders het perongeluk leest
Oud 06-04-2009, 14:31
Verwijderd
Ik heb zelf ooit es een kaartje van een studiegenoot in m'n hand gedrukt gekregen waarin hij z'n gevoelens vertelde en ik vond het vréselijk lief, maar okee, ik ben dan wel een vrouw
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 14:38
crazycat
crazycat is offline
zelf vind ik een briefje altijd afgezaagd, het beste kan je eens met hem chille en dan zie je wel toch
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 17:00
gurl19
gurl19 is offline
Een briefje vind ik een beetje kinderachtig. De kinderen uit mijn groep (groep 5/6) doen dit ook.
Een kaart vind ik al iets volwassener.
Eigenlijk vind ik dat je het op een of andere manier toch moet zeggen of laten merken, maja als je dat echt niet durft!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 18:59
Madeliefje1901
Madeliefje1901 is offline
Bedankt voor de uiteenlopende reacties. Zit nu alleen nog wel te twijfelen.
Ben trouwens 17, bijna 18

Nouja, briefJE is misschien inderdaad wel een beetje te kinderlijk geformuleerd. Je moet het eigenlijk meer zien als een serieuze brief, dus Niet als zo`n briefje als: "Hee, ik vind je leuk vind je mij ook leuk XX"
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 14:34
crazycat
crazycat is offline
ik vind je leuk, jij mij ook?

[ ] Ja
[ ] Nee
[ ] Mischien

xxxRaymond

ik weet nog percies hoe die gaare dinge er uit zage
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:20
tuttebel
tuttebel is offline
nou ja als je 17,18 bent vind ik het toch echt te kinderachtig om een briefje te geven. als die jongen ook van jouw leeftijd is of misschien zelfs ouders, zeker.
waarom probeer je niet z'n msn of telefoonnr. te krijgen? als je verlegen bent is dat ook een makkelijke manier om in contact te komen, en durf je misschien meer te zeggen.
Oud 07-04-2009, 19:01
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Voeg m toe op hyves oid
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Een briefje vind ik een beetje kinderachtig. De kinderen uit mijn groep (groep 5/6) doen dit ook.
Een kaart vind ik al iets volwassener.
Een leuke Diddl-kaart, zeker. Waarop Diddl een hartje vasthoudt met 'I LOV U' erop. Nee, doe dan maar een briefje.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 22:33
Verwijderd
Ik zou me wel gevleid voelen

Maar waarom zou je alles zo bangerig met een briefje doen als je uiteindelijk toch wel een keer in het ECHT(!!!) met hem moet praten, wil je hem leren kennen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 07:19
WolterB
WolterB is offline
Als je 17/18 bent dat zou ik het idd anders aanpakken dan via een briefje

Ga leuke dingen met hem doen, of eerst evt. met een groepje mensen waar jullie allebei deel van uitmaken (als die er is), probeer er hoogte van te krijgen of hij je interessant vindt, etc.

Als jullie samen wat doen, zonder andere mensen, je aardig hoogte van hem hebt en alles en je dan zo'n briefje geeft is het trouwens wél tof
Oud 09-04-2009, 18:26
cenerentola
cenerentola is offline
Een briefje is inderdaad wel heel kinderachtig. Via hyves is opdringerig. Als ik jou was, dan zou ik op die jongen afstappen en vragen of hij een keer een kop koffie met je wilt drinken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 10:45
bramxp
bramxp is offline
ik vind het schatig ook al ben je bijna 18 vind er niks kinderachtigs aan

maar ja persoonlijke mening val ook op schattig dus
Oud 10-04-2009, 11:51
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Een briefje nee. Een brief ja.
Oud 10-04-2009, 12:46
vilein
vilein is offline
Ik zou freaken als er een kerel met een epistel kwam over het hoe en waarom van zijn gevoelens voor mij. Kom nou. Zo'n briefje zou ik lief vinden. Eng, maar ook lief.
Reageren

Regels voor berichten