Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Probeer 'WWOOFing'. (http://www.wwoof.org)
Met deze organisatie kan je terecht bij mensen bij wie je in huis kan wonen (kost en inwoning) waarvoor je in ruil bij hen meewerkt op de boerderij o.i.d. Op deze manier leer je echt de mensen kennen, omdat je bij ze in huis woont en leeft en daarmee dus zo goed als alles samen doet. Daarnaast houd je je ook bezig, want je werkt (afhankelijk van de mensen waar je te gast bent) meestal vijf dagen in de week, maar daarnaast heb je ook voldoende vrij om de omgeving te zien. Hier komt ook nog bij dat het relatief goedkoop is, omdat je niets kwijt bent aan kost en inwoning. Alleen het reizen zelf en de extra dingen die je doet moet je betalen en dat is hoe duur je het zelf maakt. Ik kan het je in ieder geval van harte aanraden. Ik heb ruim 4 maanden in Japan gezeten, waarvan ik ongeveer de helft van de tijd ben wezen 'wwoofen'. Je kan zelf uitzoeken waar je naartoe wilt en afhankelijk van wat de gastgezinnen willen en wat je met ze afspreekt kan je daar blijven varierend van drie dagen tot een heel jaar lang. Als je wwoofen een beetje afwisselt met zelfstandig reizen en het verblijven in b.v. jeugdherbergen heb je een mooie reis waarbij je de mensen en cultuur echt leert kennen, je niet veel geld kwijt hoeft te zijn, je jezelf lekker bezig kan houden en toch vrij kan zijn in waar je heen wilt en wat je wilt gaan doen. Succes ![]() |
Advertentie |
|
|
|