Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2009, 14:40
Chariot
Chariot is offline
Hoi,

Als alles mee zit, begin ik volgend jaar aan een 1-jarige opleiding 'Theatertechniek' in Utrecht. Maar ik vroeg me af of dit wel handig is voor mijn MBO-opleiding. Ik wilde een jaar even iets anders, eigenlijk wilde ik het liefst naar het buitenland maar dat gaat niet door. Daarom wil ik tussendoor even een 1-jarige opleiding doen. Na deze 1-jarige opleiding, ben ik van plan om de opleiding 'Mediacreatie Animatie/Audiovisueel vormgeven' te gaan volgen bij het Mediacollege in Amsterdam. Ik wil daarna ook nog doorleren aan de Hogeschool voor de Kunsten. Ik weet alleen nog niet precies welke richting ik daar wil, in ieder geval wel richting media. Maar daar kan ik nog altijd over nadenken en later beslissen.

Maar goed, zal ik uiteindelijk iets hebben aan 'Theatertechniek'?! En zijn er mensen die één van deze opleidingen hebben gevolgd of doen?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2009, 19:35
Verwijderd
Hey,
Ik studeer aan het Mediacollege in Amsterdam.
Ik heb daar ongeveer een jaar de MBO opleiding Theatertechniek gevolgd, toen ben ik daar mee gestopt omdat ik er al vrij veel van af weet.(ik ben overgestapt naar Grafisch Vormgeven op dezelfde school)
Anyway, de opleiding op het MA is er één van 4 jaar daarom vind ik 1 jaar een beetje kort voor dezelfde opleiding.
Het is natuurlijk wel leuk om het één en ander te weten te komen over licht en geluid en er wat ervaring mee op te doen.
Maar ik denk niet dat je er voor de opleiding daarna veel aan zal hebben.
Theatertechniek is namelijk vooral gericht op het werken met de hele geluidsset, mengpanelen en lichttafels en je krijgt waarschijnlijk ook wat decor.
Terwijl je bij animatie/av vormgeven juist vooral softwarematig op de computer zal gaan werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten