Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2009, 18:22
kriss
kriss is offline
Ik heb al een tijdje harde lenzen.
Nu ik m'n lenzen in wilde doen 2 dagen geleden, schoot de lens in m'n ooghoek naast m'n neus. Dit deed erg pijn en ik kreeg um er amper uit.
Nu gebeurde dat gisteren weer.
En nu durf ik ze niet meer in te doen ofzo.
Ik schrik steeds als de lens net m'n oog aanraakt, waardoor ik ze niet meer inkrijg..
Iemand tips, opmerkingen?

Laatst gewijzigd op 31-03-2009 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 18:34
Nona
Nona is offline
Rustig de tijd nemen en oefenen. Volhouden helpt, bang blijven niet! Zorg vooral dat je geen haast hebt en houd je ogen goed open met je vingers.

Overigens, ik vind zachte lenzen veel prettiger. Geen gedoe met verkeerd schieten, er komt niets onder en het zit gewoon lekkerder.
Oud 31-03-2009, 19:58
Verwijderd
Probeer rechtdoor te kijken met het oog waar je de lens in doet, en dan je vinger naar je pupil toe bewegen. Het helpt ook om wat vloeistof in de lens te druppelen, dan gaat hij makkelijker op je oog, je hoeft hem er niet helemaal tegen aan te duwen. Verder je oog goed open houden met je hand.

Ik had 't met harde lenzen ook wel eens dat hij op 't oogwit kwam, dat is echt geen prettig gevoel inderdaad, en vaak moest mijn moeder 'm er dan uit plukken omdat ik 'm zelf niet kon zien. Maar soms kan je 'm dan nog op 'n plek krijgen, doe je oog dicht en draai met je oog rond, soms schiet de lens dan vanzelf op z'n plek. Beetje helpen met je vinger op je ooglid wil ook wel eens helpen.

(Ik heb nu zachte lenzen omdat je die gewoon niet voelt, en ze zijn echt makkelijker met indoen, vind ik.)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 20:09
Dith
Dith is offline
Mijn harde lenzen deden altijd pijn bij het indoen waardoor ik ze niet meer in durfde te doen. Tips heb ik absoluut niet want ik vond het zo vreselijk dat ik vrij snel ben overgestapt op zachte lenzen.

Ik zal ook nooit meer harde lenzen indoen hehe.
Oud 31-03-2009, 20:48
Batser
Batser is offline
Gewoon zachte lenzen pakken. Dan heb je er geen last van ^^
Oud 31-03-2009, 21:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Je hebt nu eenmaal harde lenzen, ik zou gewoon rustig blijven proberen. Desnoods even een paar daagjes geen lenzen indoen en daarna gewoon weer rustig de tijd nemen om ze in te doen. Je kon het eerst ook, dus dat moet nu ook weer lukken.
Ik heb ook wel eens een dagje dat het wat minder goed gaat met inzetten, maar uiteindelijk lukt het altijd.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 22:24
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Gewoon doorzetten. Ik heb na 7 jaar harde lenzen ook helemaal geen last meer. Af en toe schiet hij inderdaad verkeerd, maar met een spiegel kan je hem er best snel uitplukken.
Oud 05-04-2009, 13:49
kriss
kriss is offline
Dank jullie wel, voor de reacties
Het heeft geholpen.
Nu lukt het me gewoon weer, om ze in te krijgen en ik heb er geen last meer van ^^

Weet iemand misschien hoe je kan zien of je niet je rechterlens in je linkeroog hebt? xD
Beetje domme vraag, maar ik twijfel of ik wel de goede lens in het goede oog heb.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Dank jullie wel, voor de reacties
Het heeft geholpen.
Nu lukt het me gewoon weer, om ze in te krijgen en ik heb er geen last meer van ^^

Weet iemand misschien hoe je kan zien of je niet je rechterlens in je linkeroog hebt? xD
Beetje domme vraag, maar ik twijfel of ik wel de goede lens in het goede oog heb.
Als je het idee hebt dat je ze verkeerd om in hebt, draai ze dan eens een dagje om om te kijken of je dan beter kan zien. Meestal kom je er wel vrij snel achter omdat een van beide manieren gewoon niet fijn kijkt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 16:36
kriss
kriss is offline
Oke ik zal proberen!
Dank je wel!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 17:30
kriss
kriss is offline
Iemand een idee hoe je deze topicgeval verwijderd?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 18:43
Balance
Balance is offline
Dat kan niet. Zo'n topic kan namelijk ook voor anderen nuttig zijn, daarom laten we hem open.
En als nou niemand dit topic interessant vindt, dan zakt hij vanzelf naar beneden in de topicindex.
Oud 06-04-2009, 14:35
pampeloerus
pampeloerus is offline
als je een spiegel gebruikt.. niet doen ik had dat eerst ook toen deed ik het zonder spiegel en dat ging gewoon perfect. dan moet je gewoon dat ding op je vinger leggen en langzaam naar je oog toe kijk met dat oog naar die lens en zorg dat je hem blijft zien zodra hij je oog aanraakt rustig weg trekken en hopen dat hij zit en anders noch een keer doen. werkte bij mij echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 18:26
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik kan het nog steeds niet zonder spiegel.
Oud 07-04-2009, 13:42
kriss
kriss is offline
Mij lukt het ook niet zonder spiegel
Dan zie ik gewoon niet wat ik doe.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 22:01
men123
men123 is offline
Citaat:
Ik heb al een tijdje harde lenzen.
Nu ik m'n lenzen in wilde doen 2 dagen geleden, schoot de lens in m'n ooghoek naast m'n neus. Dit deed erg pijn en ik kreeg um er amper uit.
Nu gebeurde dat gisteren weer.
En nu durf ik ze niet meer in te doen ofzo.
Ik schrik steeds als de lens net m'n oog aanraakt, waardoor ik ze niet meer inkrijg..
Iemand tips, opmerkingen?
Zachte lenzen nemen, je maakt mij ook bang hahah xd
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 10:56
Verwijderd
je kan toch niet altijd zachte lenzen pakken?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten