Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2009, 22:10
Chariot
Chariot is offline
Hoi,

Ik heb al verschillende topics aangemaakt hier, over verschillende opleidingen en problemen die ik tegen kwam. Ik heb nogal veel moeite om een opleiding te kiezen, volgend jaar ga ik namelijk naar het Mediacollege in Amsterdam.. Maar goed, uiteindelijk ben ik nu uitgekomen bij een AKA-opleiding. Maar na wat research op het net lees ik dus overal dat het een opleiding is voor zogezegde probleemjongeren, die een heropvoeding nodig hebben. En dan denk ik bij mezelf: 'Stel, dat het echt zo is.. Daar hoor ik niet tussen!' Ik krijg dit jaar een opleiding vmbo t, wat gelijk is aan niveau 4 op het MBO! Maar ik wil even, voordat ik aan mijn MBO van 4 jaar begin, even wat anders doen.

Dus nu vraag ik me af; Zal ik gewoon besluiten om AKA te gaan doen? En dan maar een jaartje even makkelijk doorhalen.. Stage's in het buitenland of wat dan ook zit er namelijk niet in.

Ik wil graag wat meer info over de AKA-opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2009, 14:02
xxceline
xxceline is offline
Ik heb niet al je berichten gevolgd, dus het is me niet geheel duidelijk wat je allemaal hebt gedaan.

AKA is voor leerlingen zonder VMBO-opleiding en leerlingen die een nieuwe start willen maken.
Het is een MBO opleiding op niveau 1.

Waarom [als je al een vmbo diploma hebt] ga je geen MBO opleiding doen? Niveau 3 of 4?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 14:35
Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Ik heb niet al je berichten gevolgd, dus het is me niet geheel duidelijk wat je allemaal hebt gedaan.

AKA is voor leerlingen zonder VMBO-opleiding en leerlingen die een nieuwe start willen maken.
Het is een MBO opleiding op niveau 1.

Waarom [als je al een vmbo diploma hebt] ga je geen MBO opleiding doen? Niveau 3 of 4?
Ik heb nogal veel gezeik gehad, met mezelf (al klinkt het raar..) en qua school. En wil even een jaar rustig aan doen en me goed kunnen voorbereiden op mijn MBO. Maar ik weet dus niet wat ik het beste kan doen; ik heb nu verschillende optie's bekeken (zoals een 1-jarige Theatertechniek cursus (te duur), havo of toch een mbo-opleiding.. Ik wil me goed voorbereiden op mijn MBO, vandaar dat ik er even tussen uit wil. en ben er nog steeds niet uit.

Laatst gewijzigd op 07-05-2009 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 15:44
Xavier88
Xavier88 is offline
de AKA'ers die bij mij op school zaten toen ROC educatie. hadden echt niveau nul in principe 100 % buitenlander . ze leren nederlands. en mogen koekjes bakken(letterlijk). er zit zelf een creche bij voor de moeders...
ik zou een jaartje iets anders gaan doen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 10:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik krijg dit jaar een opleiding vmbo t, wat gelijk is aan niveau 4 op het MBO!
Uhm, VMBO is de vooropleiding van het MBO. Het is er niet gelijk aan.

Maar als je verder normaal kunt functioneren, wat heb je dan te zoeken in een programma voor ontspoorde kinderen?

Beter werk je gewoon een jaartje. Hoeft niet eens fulltime, lekker rustig, inschrijftijd opbouwen bij de kamer/woningverdelers in je gekozen stad, financiële buffer opbouwen.
Reageren

Regels voor berichten