Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
goed dus!
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Waarlijk prachtig geschreven uit het diepste en één van de meest deprimerende gevoelens. Ik heb me eerlijk gezegd ook al zo gevoelen, meer dan eens. Maar telkens haal ik de kracht uit de overtuiging dat ik ben zoals ik moet zijn in elk moment van leven, soms droevig, soms gelukkig... en altijd wachtend op tijden dat ik eindelijk één iemand kan zijn, wiens weg naar de deur mag zijn zoals ze is en wiens deur opkan voor anderen, zie één van de laatste gedichten van één van die andere enorm getalenteerde dichteressen en dichters: Woodstock.
Het allermooiste beeld uit jouw gedicht is inderdaad dat laatste... dat ik besta, is het bewijs dat u blijkbaar verzonnen bent. Volgens mij bestaat God wel, want wij hebben hem bedacht: hij was de bezieling voor mensen, hij was een band die mensen zelf weefden tussen elkaar: opdat we in harde tijden bleven leven. Het westen heeft het echter beter en beter gekregen, en daardoor denken steeds minder mensen aan die band (waaronder ik ook, heel erg vaak). God is een universeel gevoel waar iedereen van kan houden: liefde. De ster waarop we ons kunnen richten. Dat zou moeten de kern zijn van een godsdienst. God bestaat, want wij hebben hem bedacht. De hemel bestaat, want wij hebben hem bedacht. Zij zijn dingen die iedereen kent, die daardoor in ons collectief geheugen komen en een eigen leven krijgen. Jij bent deel van ons, en wie jou heeft gewild? Dat zijn wij, alle mensen rondom jou en de mensen die je lief hebben. En je hoeft niet perfect te zijn, je hoeft niet de populairste van de klas te zijn, je hoeft niets te zijn, je mag zijn wie je wil zijn of bent. Ik bedoel maar: er zijn altijd mensen die jou graag hebben. Sorry aan de forumbazen, ik ben misschien teveel op de psychologische toer gegaan. Maar weet dit: poëzie is gevoel, en dus komt alles hier in aanmerking om naar Psychologie verplaatst te worden, niet? Of heb ik het fout? Nee, een reactie op een gedicht gaat over alle aspecten: gevoel, inhoud, beelden, vorm... Groetjes, Dreampoet
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
Jezus, de hindoeistische Zoon van God. KingOfGod | 7 | 06-10-2005 15:09 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |