Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag me dus ook af wat de rol van je moeder is in dit alles, maar kan je dit niet eerst met de verhuurder bespreken trouwens?
||
![]() |
Citaat:
Ik zit erover te denken om een kleine cheapass kamer te zoeken en dan 3 nachten per week te blijven slapen in de stad en de rest gewoon reizen etc. |
![]() |
|
Wel zonde als je verder een leuk appartementje hebt. Wat is dat dan voor flat, met jongeren enzo? Wat raar dan dat het zo gehorig is, ik hoor alleen als er boven me wordt doorgespoeld ofzo, maar verder niet echt.
|
Ik zou om zoiets niet meteen gaan verhuizen denk ik hoor. Wie zegt er dat het ergens anders niet/minder is? Overal waar je met studenten woont heb je wel eens een feestje en dus eventuele geluidsoverlast.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb geen idee wat ik zou doen, ik denk gewoon klagen bij de buren die te veel lawaai maken en hopen dat dat helpt. Kijken naar een andere woning kan natuurlijk altijd, maar ik denk niet dat je heel snel iets beters vindt, dus zorgen dat je fijn woont waar je nu woont lijkt me belangrijker. |
![]() |
||
Citaat:
Sorry ze ! |
![]() |
|
Als ik jou was, zou ik rustig eens gaan zoeken naar iets nieuws, maar niet halsoverkop verhuizen. Anders zit je dadelijk in een nieuwe kamer die weer andere nadelen heeft en geluidsoverlast heb je op heel veel plaatsen. Dus als je dan iets nieuws vindt, zou ik eerst echt goed informeren of er geen geluidsoverlast is, of er niet elke week feesten zijn in de buurt, zodat je, voor zover mogelijk, enige zekerheid hebt over of het daadwerkelijk een verbetering zal zijn. Ik snap wel dat het super vervelend is, heb zelf ook af en toe redelijk wat geluidsoverlast, maar één keer in de week kan ik nog wel hebben (maar in het weekeinde schijnt het erger te zijn, maar dan ben ik meestal bij mijn ouders).
|
![]() |
Weer thuis gaan wonen nu je er net aan gewend bent om alle vrijheid te hebben? Daar zou ik niet zo snel aan beginnen. En ik had het bij m'n ouders echt niet slecht.
Het huren van een kamer is een stap terug, vaak ook met de nodige "overlast" van medebewoners. 's ochtends een rij voor de douche, afwas van een ander die nog op het aanrecht staat als jij wilt gaan koken, geluidsoverlast omdat je huisgenoten ook wel eens heen en weer lopen in huis etc. Als je een zelfstandige studio kan vinden die voor jou genoeg ruimte biedt, heb je daar al een stuk minder last van. Maar ook op een andere plek weet je nog steeds niet of er vaak feestjes e.d. gegeven worden door de buren. Als je een andere woonruimte weet te vinden zou ik inderdaad niet hals over kop gaan verhuizen, maar zeker eerst in de buurt informeren hoe het daar is met overlast en dergelijke. En dan liefst niet bij 1 persoon, want wat voor de één overlast is, dat noemt de ander gezelligheid en leven in de brouwerij. |
![]() |
||
Citaat:
Om die reden loop ik na jarenlang met plezier gewoont te hebben ook weer rond. Sinds kort heeft de buurvrouw naast mij haar dochter met klein kind in huis (en kleine hond) waar ik mij mateloos aan erger. Omdat ik geen ruzie met de buurvrouw hierover wil maken (kind en hondje = geen echter overlast eerder leefgeluiden) Heb ergens anders een particuliere (vrijstaande) bovenwoning gezien met onder leegstaande winkelruimtes van rond de 600 euro, maar of ik die ga huren daar twijfel ik nog aan. (ik ben nogal erg huiverig bij huren bij particulier) @ TS,geluidsoverlast is een persoonlijke belevenis en helaas in 99 procent van alle apartementen (vooral woningstichtingen) is extreem gehorig. Pas de woningbouw vanaf bouwjaar 1992 is beter uitgevoerd qua gehorigheid, maar ook weer flink duurder wat huur of kopen betreft. |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet er niet aan denken dat ik daar ga huren en en de eigenaar na verloop beluit het geheel te willen verkopen omdat hij de onderliggende winkelruimtes maar niet verhuurt krijgt, kan ik vertrekken zonder verhuisgeld of vervangende woonruimte (alleen huur van 1 bovenwoning kan de huisbaas ook niet leven) |
![]() |
|
Ik heb een hele tijd boven een winkel gewoond en vond dat juist ideaal. Ik werk fulltime en ook toen ik nog studeerde was ik eigenlijk overdag altijd weg. Die winkel was alleen open als ik weg was en als ik thuis was, was die winkel dicht dus je had er echt nooit overlast van. Verder zijn het ideale buren om pakketjes aan te pakken want overdag is er juist wel altijd iemand
![]()
||
Citaat:
![]() na sluitingstijd al helemaal. Op de opmerking dat de huisbaas je er niet zomaar uit kan zetten deel ik niet, heb dit wel eens eerder meegemaakt dat de verhuurder het contract eenzijdig opzegte met als motivatie dat hij het pand ging verkopen (ik kreeg 2 maanden de tijd om te vertrekken) particulier is geen woningstiching hoor! |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, je weet dus niet wat er onder komt te zitten. Hoe dan ook lijkt het me best tricky als je erg gevoelig bent voor omgevingsgeluid, om dan op zo'n plek te gaan zitten.
||
Citaat:
Een goede reden van de verhuurder kan zijn dat hij de ruimte om dringende redenen zelf nodig heeft, maar ook in dat geval moet hij de rechter daarvan overtuigen. Je bent als huurder enorm beschermd, alles moet via rechtsgang. Dat je kans hebt een schoft van een verhuurder tegen te komen die deuren dichtspijkert of het jou op alle mogelijke manieren moeilijk maakt.. kan, maar dat kun je tevoren ook niet voorspellen. |
![]() |
||
Citaat:
Hier een paar foto's. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Optie 1 is blijven wonen in de huidige woning en de gehorigheid accepteren eventueel het met de buren bespreken. Optie 2 is verhuizen, waarvan je ook niet zeker weet of in je nieuwe woning niet opnieuw met gehorigheid en geluidsoverlast wordt geconfronteerd. Om die reden wil ik ook verhuizen waar ik zo weinig mogelijk buren of mede bewoners aantref (dat is in Nederland niet makkelijk te vinden voor een betaalbare huur of koop prijs) Ik ken zelf heel moeilijk tegen burengeluiden en omdat ik geen ellelange burenruzie's wil hebben kies ik in mijn geval maar voor verhuizing. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Verhuizen Winniedp | 6 | 11-01-2017 19:40 | |
Software & Hardware |
Website verhuizen duivelaartje | 11 | 28-02-2011 23:31 | |
Werk, Geld & Recht |
Verhuizen naar Essex(Engeland), Ecktenbaas | 10 | 04-12-2010 21:30 | |
Werk, Geld & Recht |
Verhuurder zegt op laatste moment af, gevolg: twee weken voor verhuizing geen woning Martiño | 14 | 24-06-2010 09:41 | |
Lifestyle |
Verhuizen Esmée | 65 | 08-08-2002 09:40 |